וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון לרפואה משפטית: ייתכן שח"כ עודה נפצע מירי באום אל-חיראן

30.1.2017 / 20:43

בבדיקה שנעשתה במכון נמצא כי הפגיעה בראשו של עודה בזמן המהומות בפינוי היישוב הבדואי לא נגרמה מזריקת אבן, ואפשר שנפגע מקליע ספוג. ארדן: "מדובר בפורע חוק שקרן, בדוח המכון אין ממצאים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

המכון לרפואה משפטית פרסם הערב (שני) הודעה לפיה בעקבות בדיקות שנעשו, הפציעה שנגרמה לח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) בזמן מהומות פינוי אום אל-חיראן לא יכולה הייתה להיגרם מאבן. על פי המכון, ייתכן שעודה נפצע מירי וספג פגיעה של קליע ספוג.

עודה השתתף בהפגנה שנערכה ב-18 בינואר, שם הותקף לטענתו בידי שוטרים ונפגע בראשו ובגבו, זאת לאחר שעיניו רוססו בגז פלפל. יום לאחר האירוע, עבר עודה לבקשתו בדיקה פורנזית במכון, וממצאי הבדיקה התקבלו היום.

עוד בנושא:
"מה, אנחנו בעזה? אנחנו ישראלים": הסערה באום אל-חיראן מסרבת לגווע
תחת אבטחה כבדה: דורס השוטר באום אל-חיראן הובא למנוחות בחורה
"ישנים בחוץ בגשם": צווי פינוי הוצאו לקרוואנים באום אל-חיראן

איימן עודה נפצע במהלך עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב.  18 בינואר 2017. מתוך פייסבוק "הרשימה המשותפת", צילום מסך
עודה לאחר פציעתו באום אל-חיראן/צילום מסך, מתוך פייסבוק "הרשימה המשותפת"

על פי הממצאים, הפגיעה בראשו של עודה לא יכולה הייתה להיות תוצאה של פגיעת אבן, כפי שנטען בידי המשטרה. הממצאים הועברו למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וייבדקו במסגרת התלונה שהגיש חבר הכנסת על ידי הוועד הציבורי נגד עינויים ומרכז עדאלה.

עודה מסר בתגובה: "היום חשפנו שקר נוסף במסכת השקרים של המשטרה והשר הממונה בכל הנוגע לפינוי הברוטלי של הכפר אום אל-חיראן. המשטרה יודעת שההתנהלות הנפשעת שלה היא שהובילה למותם של שני אנשים, ולכן עוסקת מאז בהפצת שקרים ודיסאינפורמציה בניסיון לכסות על הכשלים החמורים בהתנהלותה. נמשיך להאבק לחשיפת האמת ועל זכותם של אנשי אום אל חיראן לחיות בכבוד באדמותיהם".

עודה הוסיף כי "לא נוותר על חקירת הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן ועל חשיפת האמת מאחורי כל שקרי המשטרה. אני חוזר וקורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית ועצמאית לבדיקת האירועים מרגע קבלת ההחלטה לפנות את הכפר עם שוטרים חמושים בנשק חי, תוך בדיקת התנהלות המשטרה במהלך הפינוי האלים עצמו, ועד למערך הפצת השקרים של המשטרה והמשרד לביטחון פנים. התנהלות שמתחילתה ועד סופה מלמדת אותנו שוב כי המשטרה מתייחסת לאזרחים הערבים כאל אויבים ולא כאל אזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גלעד ארדן שר הפנים. ראובן קסטרו
"טענות עודה צריכות להיות קודם כל בפני עצמו". ארדן/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב אף הוא לפרסום ממצאי הבדיקה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "עצוב שממהרים לאמץ את גרסתו של פורע חוק שקרן, שליבה אש ועמד בראש הפגנה אלימה". ארדן הוסיף כי "מההתחלה נאמר רשמית שלא ניתן לדעת ממה נפגע ח"כ עודה. אני אמרתי שטענותיו צריכות להיות קודם כל כלפי עצמו. הוא זה שעמד בראש קבוצה אלימה שהתעמתה פיזית עם שוטרים לאחר ששוטר נרצח. על זה אין לכם שאלות קשות?".

עוד כתב ארדן כי "בדוח כתוב בבירור שלא ניתן לקבוע ממה נפגע, זה מה שגם אישר לי בשיחה מנהל המכון לרפואה משפטית. אין שום ממצא לבדיקת המכון".

מהמשטרה נמסר: "נושא חקירת אירוע הדריסה בו נהרג ארז עמדי לוי נמצא תחת חקירת מח"ש ועל כן משטרת ישראל מנועה מלהגיב בנושא. נציין כי בשום שלב משטרת ישראל לא ציינה את נסיבות פציעתו של ח"כ עודה".

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully