וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ישקול פתיחת התיק נגד השוטר שתועד מכה חייל אתיופי

30.1.2017 / 17:53

לפני כשנה וחצי הודיע היועמ"ש הקודם ויינשטיין על סגירת התיק בעניין שוטר היס"מ שתועד מכה את החייל דמאס פיקדה והעברת הטיפול לידי מח"ש. התיעוד הביא למחאה ברחבי הארץ: "מקווים שההחלטה תוביל לעשיית צדק"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) כי ישקול מחדש את פתיחת תיק החקירה בעניין השוטר החשוד שהיכה את החייל דמאס פיקדה. "לאחר שבחן את הבקשה לעיון מחדש, תוך הידרשות לטענות שהושמעו במסגרת הבקשה בכתב ובעל פה ובחינת מכלול הנתונים בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות קיום מספר דיונים עם אותם גורמים בנושא, הוא שוקל לשנות את ההחלטה בנוגע לסגירת תיק החקירה, בכפוף לשמיעת טיעוני באות כוחו של השוטר", נמסר מלשכתו של מנדלבליט.

המקרה, שהצית את מחאת יוצאי אתיופיה, התרחש בחודש אפריל בשנה שעברה. בתיעוד נראה שוטר יס"מ שהוצב ברחוב פונה לחייל שרצה לחצות את הכביש עם אופניו, ומבקש ממנו לעזוב את המקום. אז, מסיבה לא ברורה, וללא כל אלימות מצדו של החייל מתנפל עליו השוטר ומכה אותו. שוטר נוסף, מתנדב, הצטרף והיכה אף הוא את החייל.

דמאס פיקדה, החייל האתיופי שהותקף על ידי שוטרים ללא סיבה, מאי 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הוכה ללא סיבה. פיקדה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בחודש יוני בשנה שעברה הודיע היועץ המשפטי דאז, יהודה ויינשטיין, על סגירת תיק החקירה בעניינו של השוטר המכה. בכך אימץ וינשטיין את המלצתו של פרקליט המדינה, שי ניצן, ואת המלצתה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). לפי המלצת מח"ש, הוחלט להעביר את העניין למחלקת המשמעת במשטרה, שתבחן את התנהלות השוטר בפן המשמעתי.

אחיו של פיקדה, חייל שבחר שלא להגיב בשמו, התייחס אז להחלטתו של וינשטיין וטען כי בכוונתו להקים מחאה. "זה רק מראה שאין צדק במערכת המשפט, איך הם מאשימים חייל שהכה את השוטר קודם? רואים לגמרי בסרטון שזה ההפך, זה לא הגיוני ולא יכול להיות. איך ייתכן שהשוטר עשה כנדרש? אין לנו אמון במערכת המשפט, זה לא יגמר ככה. ההחלטה הזאת רק תבעיר את השטח ותגרום לכולם לצאת שוב לרחובות. אנחנו רוצים את הצדק".

בחודש ספטמבר האחרון החליט וינשטיין החלטה דומה לזו של מנדלבליט, והודיע כי ישקול גם הוא את פתיחת תיק החקירה, בעקבות הפגנה שהתקיימה מחוץ לביתו. המפגינים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מחאת בני העדה האתיופית, תל אביב, 18.05.2015. מגד גוזני
המקרה הצית את המחאה. הפגנת העדה האתיופית בתל אביב, מאי 2015/מגד גוזני

מעמותת טבקה - צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה נמסר: "אנו מברכים על החלטת היועץ המשפטי לנקוט בהליך של שימוע כלפי אחד השוטרים המעורבים שנהגו באלימות ללא סיבה הנראית לעין כלפי החייל דמאס פיקדה. החלטה זו באה לאחר מאמץ מתמשך ופגישות רבות, ואנו תקווה שהיא תוביל בסופו של דבר לעשיית צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully