וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה המונית לביטול ביקור טראמפ בבריטניה: "יביך את המלכה"

יותר ממיליון איש קראו לביטול הביקור המתוכנן של נשיא ארה"ב, בשל הגבלות ההגירה שהטיל. הפרלמנט ידון בכך מחר, אולם ממשלתה של מיי דחתה את הקריאות. האו"ם טוען כי התכנית לא חוקית ובאירופה ממשיכים לגנות, אך טראמפ ממשיך להגן על צעדיו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יותר ממיליון איש חתמו על עצומה הקוראת לבטל את ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבריטניה. זאת בעקבות הצווים שהוציא להגבלת ההגירה, שיצרו כאוס בנמלי תעופה בעולם ועוררו ביקורת באירופה ובחלקים מהעולם הערבי והמוסלמי. גם האו"ם גינה היום (שני) את צעדיו של טראמפ, וכינה אותם "לא חוקיים" - אך נשיא ארצות הברית נותר בשלו והגן גם היום על מהלכיו.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הזמינה את טראמפ במהלך ביקורה בוושינגטון ביום שישי האחרון. בתחילה סירבה מיי לגנות את התכנית של טראמפ, אולם אתמול הצטרפה למבקרים בעקבות לחץ שהופעל עליה גם מתוך שורות מפלגתה. בלונדון טוענים כי בשיחות עם וושינגטון הובהר כי ההגבלות לא יפגעו באזרחים בריטים, גם אלו בעלי אזרחות כפולה משבע המדינות המוסלמיות שעליהן הטיל ממשל טראמפ הגבלות.

לקריאה נוספת על המשבר
סנאטורים רפובליקנים נגד צווי ההגירה: "יסייע לגיוס טרוריסטים"
טראמפ ומלך סעודיה שוחחו: "תומכים בהקמת אזורי חיץ בסוריה"
טראמפ מגיב למחאה: "האיסור לא קשור לדת - אלא לטרור ולביטחון"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים לאחר שנפגשו בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
התנגדות גוברת בממלכה. מיי וטראמפ, שישי/רויטרס

הפרלמנט הבריטי ידון מחר בעצומה מאחר שהיא עברה את סף מאה אלף החתימות הנדרש, אך בדאונינג 10 דחו את הקריאות לבטל את ביקורו של טראמפ וכינו אותן "צעד פופוליסטי". ג'רמי קורבין, מנהיג הלייבור, הצטרף גם הוא לקריאות. "דונלד טראמפ יכול להיכנס לבריטניה בתור מנהיג ארצות הברית, אך הוא לא צריך להיות מוזמן לערוך ביקור רשמי מאחר שזה יגרום למבוכה אצל הוד מלכותה", נכתב בעצומה.

טראמפ המשיך לשדר עסקים כרגיל. הוא כתב היום בטוויטר כי שוחח עם השר לביטחון הפנים ג'ון קלי, שעדכן אותו כי יישום הגבלות הכניסה החדשות לתחומי המדינה מתקדם היטב. "רק 109 בני אדם מתוך 325 אלף עוכבו לחקירה בנמלי תעופה", כתב. "הבעיות בנמלים נוצרו בגלל תקלה במחשבי חברת 'דלתא', בגלל המפגינים ובגלל הבכי של סנאטור צ'אק שומר". שומר הוא מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט והוא מוביל את ההתנגדות לתכנית של טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלי אמר הלילה כי מחזיקי "גרין קארד" מאותן מדינות - סוריה, עיראק, לוב, סודאן, סומליה, איראן ותימן - יוכלו להיכנס לארצות הברית, אך הבהיר כי כל מקרה ייבחן לגופו.

בנוסף דחה טראמפ את הטענות לכך שהיה צריך להעניק התרעה לפני יישום הצו. "אם היינו מכריזים על האיסור ומיישמים את הצו אחרי שבוע, ה'רעים' היו נכנסים למדינתנו במהלך השבוע הזה. יש הרבה חבר'ה רעים בחוץ", ציין

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
הצו מנוגד לעקרונות שיתוף הפעולה העולמי". מרקל/רויטרס

בתוך כך, גאי ורהופשטאט, בכיר באיחוד האירופי ומוביל המו"מ עם בריטניה לגבי פרישתה מהאיחוד, אמר כי טראמפ מהווה כעת חלק משלושת הגורמים המערערים את יציבות הגוש בן 28 המדינות. "זה עתה שבתי מארצות הברית, ולדעתי יש לנו חזית שלישית המערערת את האיחוד, וחזית זו היא דונלד טראמפ", אמר. לדבריו, שני האיומים האחרים הם האסלאם הקיצוני ורוסיה.


כמו כן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל יצאה שוב נגד המהלך, ואמרה כי המאבק העולמי בטרור לא מצדיק הטלת חשדות על קבוצות של אנשים. כמו כן, היא הוסיפה כי ההחלטה לאסור את הכניסה לארצות הברית משבע מדינות מוסלמיות מפר את "אווירת שיתוף הפעולה הבינלאומי". "לפי דעתי, הצו מנוגד לעקרונות הבסיסיים של שיתוף הפעולה הבינלאומי והסיוע העולמי לפליטים", אמרה. "נעשה ככל שביכולתנו, במיוחד עבור אלה המחזיקים באזרחות כפולה ומושפעים מהאיסור, כדי לייצג את האינטרסים שלהם תחת החוק". עוד צינה מרקל כי גרמניה עורכת התייעצויות עם שותפותיה האירופיות בכל הנוגע לסוגיה.

במקביל, הפרלמנט בעיראק הצביע היום בעד קריאה לממשלה לנקוט צעדים נגד ההחלטה של טראמפ לאסור כניסה של אזרחים מהמדינה. בהמשך, משרד החוץ של עיראק ביקש מארצות הברית לשקול מחדש את האיסור. גורם רשמי בממשלה אמר כי שר החוץ העיראקי, איבראהים אל-ג'עפרי, מתכוון להיפגש עם שגריר ארצות הברית במדינה, כדי להביע את חוסר שביעות רצונו מהחלטתו של הנשיא האמריקני.

(עדכון ראשון: 14:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully