וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"

30.1.2017 / 14:30

שר הביטחון גינה בישיבת סיעת ישראל ביתנו את ההדלפות מהקבינט המדיני-ביטחוני לתקשורת, בכל הקשור לדוח המבקר על "צוק איתן". "מי שמדליף פוגע בביטחון של מדינת ישראל", אמר. בשבוע שעבר האשים יעלון את בנט בהדלפות מהקבינט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו את הדלפות התמלילים מהקבינט המדיני-ביטחוני ממבצע "צוק איתן" לתקשורת ואמר כי "מי שמדליף הוא קרימינל". "עצם העובדה שמישהו הדליף פרוטוקולים של הקבינט לתקשורת, וברור שמישהו שמדליף, מדליף בכוונה מאוד מסוימת", אמר והוסיף כי "מדובר בעבירה פלילית".

בדבריו נדרש ליברמן לדוח המבקר על "צוק איתן", ששיחות בקבינט שמופיעות בו, הודלפו לכלי תקשורת, בהם "ידיעות אחרונות". שר הביטחון לשעבר משה יעלון האשים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהדלפות. "אני לא מתכוון לדון בדוח המבקר כל עוד הוא לא פורסם", אמר ליברמן, וטען כי "לקחו את הסוגיה הביטחונית והפכו אותה לסוגיה פוליטית. מי שמדליף לא דואג לביטחון, הוא פוגע בביטחון של מדינת ישראל ואני לא מתכוון לקחת בזה חלק".

לקריאה נוספת:
בנט: "דוח צוק איתן - רעידת אדמה"; יעלון: "מדליף ומקושש לייקים"
יעלון מחריף את הטון נגד בנט: "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור"
הוועדה לביקורת המדינה אישרה: פרק הקבינט בדוח "צוק איתן" יפורסם

אביגדור ליברמן – ישיבת סיעה ישראל ביתנו – פתיחת מושב החורף בכנסת 2016. נועם מושקוביץ
"לא מתכוון לדון בדוח המבקר כל עוד הוא לא פורסם". ליברמן/נועם מושקוביץ

ביום חמישי האחרון כינה יעלון במרומז את בנט "שר ההדלפות". "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור בקודש הקודשים של הקבינט ידברו לפרוטוקול? מנהיגות ימנית, ממלכתית וביטחונית לא עושה פוליטיקה מביטחון לאומי".

בתמלולים שפורסמו בשבוע שעבר מתוך ישיבות הקבינט נחשף כי יעלון אמר בזמן ישיבת קבינט ב-27 ביולי: "אתה לא תנהל לי את הצבא, אתה לא תבוא לי מהשטח ותגיד לי עושים ככה או לא עושים ככה, שמעת?". בנט השיב לו: "אני כן, אם לא מדווחים אמת". יעלון ענה: "אני מדווח אמת", ובנט טען: "עד עכשיו לא ידענו על הפסקת אש". בתגובה, שאל אותו יעלון: "אני צריך לתת לך דין וחשבון?", ובנט השיב: "בוודאי".

עוד באותו נושא

נחשפו תמלולי הקבינט בצוק איתן; יעלון לבנט: "אתה לא תנהל לי את הצבא"

לכתבה המלאה

"הסיכוי שחוק ההסדרה ייפסל בבג"ץ עומד על 100%"

בישיבת הסיעה התייחס ליברמן גם לחוק ההסדרה, שצפוי לעלות היום להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. הוא ציין כי מפלגתו תתמוך בו אבל הבהיר כי ישנה עוד דרך. "לא צריך להיות גאון - כשאתה קורא שהיועץ המשפטי לממשלה לא מוכן להגן עליו - כדי להבין שהסיכוי שהוא ייפסל בבג"ץ עומד על 100%. לכן, אנחנו לא נתמקד בהצהרות וחגיגות, אלא במעשים. אני נגד חגיגות לפני הזמן ונגד פעולות שהם כרגע רק הצהרתיות".

הרצוג נשא דברים לזכר פרס בוועידת העבודה: "לימד אותי לא להיבהל מלעג ההמון". מאצ'י הוף
"החוק - סכנה חמורה לישראל". הרצוג/מאצ'י הוף

בהקשר חוק ההסדרה, הודיע יו"ר האופוזיציה, ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג, כי מפלגתו תצביע נגדו. "חוק ההסדרה הוא סכנה חמורה מאוד לישראל. החוק הזה מייצר סיפוח דה-פקטו בניגוד לכל ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. זה החוק שבגללו התקבלה ההחלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בנוגע להתנחלויות. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי".

הרצוג קרא לסיעות הקואליציה "להבין את גודל השעה, לגלות אחריות ולהתנגד לחוק". הוא פנה לשר האוצר משה כחלון ולמפלגות החרדיות ואמר: "אתם נותנים יד לסיבוך נוראי של ישראל במשפט הבינלאומי. לסיבוך של ממשלת ישראל, קברניטי המדינה וחלילה של מפקדי צה"ל. אני וחברי נתנגד בכל כוחנו למהלך הזה שיביא לסיפוח של מיליוני פלסטינים, לחיסול החזון הציוני, לחיסולה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולהנצחת שפיכות הדמים באזור ל-50 שנים נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully