וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מהירי בחיפה עודכן באישום במיטת האשפוז: "ידעתי שזה לאומני"

30.1.2017 / 12:18

יחיאל אילוז נפצע באורח בינוני ומאושפז מאז הירי בבית לוינשטיין, מחלים מפציעותיו. הוא גילה היום כי המחבל מוחמד שינאווי פעל מתוך מניע לאומני. "המקרה הזה צריך לעורר מחשבות בקרב כולם", אמר אילוז

צילום: ערן גילווארג ודוברות משטרה, עריכה: יאיר דניאל

הרב יחיאל אילוז שנורה בידי מוחמד שינאווי בחיפה, אשר הואשם היום (שני) ברצח על רקע לאומני, עודכן במיטת אשפוזו על פרטי האישום. "מהרגע ששמעתי שהיורה משכונת חליסה בחיפה, היה לי ברור שזה לאומני". אילוז, שנפצע באורח בינוני, מאושפז בבית לוינשטיין מאז תקרית הירי, ומחלים מפציעותיו. "המקרה הזה צריך לעורר מחשבות בקרב כולם. אני מצוי בתהליך שיקום ומנסה להתאושש".

אלי ברדה, ראש עיריית מגדל העמק, שבה מתגורר אילוז, מסר: "משפחת מגדל העמק בראשות ראש העיר אלי ברדה ורב העיר הרב דוד גרוסמן ביקרו את הדיין אילוז והתפללו להחלמתו ולרפואתו". מוקדם יותר היום הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד שינאווי, תושב שכונת חליסה בחיפה בן 21, בגין רצח גיא כפרי וניסיון רצח של אילוז בעיר התחתית בתחילת החודש.

בכתב אישום מתואר כי בשנים שקדמו לתקרית הירי פיתח שינאווי שנאה כלפי יהודים על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה. במהלך השנים גברה שנאתו, בין היתר לנוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו שבהן היו מעורבים יהודים. בעקבות תקריות אלו התחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית. מחקירת שב"כ עלה עוד כי כי הזרז לביצוע הפיגוע היה העובדה שהוא כונה בידי חברתו "ציוני יהודי" ו"אוהב יהודים".

לקריאה נוספת:
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה
גיא נורה למוות באמצע הרחוב בחיפה: "אין סיכוי שהסתכסך עם מישהו"

הרב יחיאל אילוז שנפצע במסע הירי בחיפה במיטתו בבית החולים רמב"ם בחיפה, 30 בינואר 2017. דוברות עיריית מגדל העמק, מערכת וואלה! NEWS
אילוז ברמב"ם, בטרם הועבר לבית לוינשטיין, עם הרב גרוסמן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית מגדל העמק

"אנו שמחים שהמחבל ומסייעיו נתפסו, מראש ידענו שמדובר בפיגוע על רקע לאומני והנושא התמהמה בשל צו האיסור לפרסום", הוסיף אביו של אילוז, דוד. "עכשיו אנו מייחלים למיצוי הדין על הרצח של גיא כפרי והפציעה הקשה של בננו ומקווים שיחזור במהרה לשגרה כדיין בבית הדין".

גם אחותו של אילוז, סימה אמסלם, תיארה את ההלם הקשה שהיכה במשפחתה לאחר האירוע. "ציפינו לכתב האישום ואנו מזועזעים מעומק השנאה שדרבנה אותו לקום בוקר אחד ולפגוע בחפים מפשע, רק כי הם יהודים", אמרה. "המחשבה שעד הרגע שנתפס הוא הספיק להגיע לתל אביב ולירושלים מעוררת בי חלחלה על מה שעוד יכל לעולל. אחי כרגע משתקם, ימים לא פשוטים עוברים עליו ועלינו. אין ספק שנס גדול שהוא נותר בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החשודים בירי בחיפה בו נפצע אדם ונהרג גיא כפרי בהסרת צו הפרסום בבית המשפט המחוזי בחיפה , 30 בינואר 2017. ערן גילווארג
הנאשמים בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

ב-3 בינואר, סמוך לשעה 9:30, הגיע הנאשם לרחוב העצמאות בחיפה במטרה לבצע את הפיגוע. בשלב מסוים, הבחין באילוז, דיין בית דין רבני, צועד ברחוב. הוא עקב אחריו וירה בו כשנשקו מוסתר בתוך התיק. לפחות שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו באילוז וגרמו לפציעתו. בעקבות הירי, התמוטט אילוז על הקרקע והנאשם נמלט בריצה מהמקום.

כתוצאה מהירי נגרמו לאילוז חמישה פצעי ירי באזור אגן שמאל וירך שמאל ושני פצעי ירי באמה. יחיאל פונה אז לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם טופל ואושפז עד 19 בינואר. לאחר מכן הוא הועבר לבית החולים השיקומי לוינשטיין.

לאחר הירי באילוז, בצומת הרחובות יפו-כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, וביקש מנהג המונית לנסוע לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד מהרכב והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק. בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, בסמוך לשעה 10:00, הבחין בכפרי צועד לבדו. הוא התקרב אליו, גילה שהוא יהודי וירה בו כמה פעמים. שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו בכפרי באזור חזה שמאל והצוואר וגרמו למותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully