וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה מתוך תיקו במסע הרג: תושב חיפה הואשם ברצח על רקע לאומני

30.1.2017 / 9:45

לפי כתב האישום, מוחמד שינאווי החליט לפגוע ביהודים שכן סבר שהם כופרים. בשב"כ טענו כי הזרז לירי היה כינויו בידי חברתו: "אוהב יהודים". הוא הואשם בניסיון רצח יחיאל אילוז וברצח גיא כפרי. אחרי הגשת האישום אמרה משפחתו: "גיא נרצח על לא עוול בכפו"

צילום: ערן גילווארג ודוברות משטרה, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מוחמד שינאווי, תושב העיר בן 21, בגין רצח גיא כפרי וניסיון רצח של יחיאל אילוז בעיר התחתית בתחילת החודש. עם הגשת כתב האישום הוסר צו איסור הפרסום על המקרה וניתן לפרסם כי לפי הנטען, שינאווי פעל מתוך מניע לאומני. שינאווי הואשם בעבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, החזקת סכין שלא כדין וניסיון שוד. יחד עם שינאווי הואשמו עוד שני חבריו בעבירות של מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור ופשע, שיבוש מהלכי משפט וסחר בסמים.

שחר דרור, גיסו של כפרי, סיפר לאחר הגשת כתב האישום כי משפחתו לא ידעה על הפרטים המופיעים בו. "הכול חדש עבורנו, לא ידענו את הפרטים עד כה, לא שיתפו אותנו בגלל הצא"פ ,הכול חדש לנו. אנחנו מתמודדים עם אבל קשה ומפתיע וצריכים ללמוד את מה שהותר לפרסום היום, המשפחה כולה מקווה שמערכת המשפט תמצא את הדין עם הרוצח של גיא שנרצח על לא עוול בכפו". משפחתו של הנאשם ברצח לא הופיעה לדיון בבית המשפט ואף לא העמידה לו עורך דין.

בכתב אישום מתואר כי בשנים שקדמו לתקרית הירי פיתח שינאווי שנאה כלפי יהודים על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה. במהלך השנים גברה שנאתו, בין היתר לנוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו שבהן היו מעורבים יהודים. בעקבות תקריות אלו התחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית. מחקירת שב"כ עלה עוד כי כי הזרז לביצוע הפיגוע היה העובדה שהוא כונה בידי חברתו "ציוני יהודי" ו"אוהב יהודים".

לקריאה נוספת:
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה
גיא נורה למוות באמצע הרחוב בחיפה: "אין סיכוי שהסתכסך עם מישהו"
הוארך מעצרו של החשוד ברצח בחיפה; "מניע לאומני לא עלה בדיון"

החשודים בירי בחיפה בו נפצע אדם ונהרג גיא כפרי בהסרת צו הפרסום בבית המשפט המחוזי בחיפה , 30 בינואר 2017. ערן גילווארג
רחש שנאה נגד יהודים. שינאווי, הנאשם/ערן גילווארג

לפי כתב האישום, בתחילת החודש רכש הנאשם נשק מאולתר דמוי תת-מקלע, צבע אותו בתרסיס שחור והחביא אותו במקום מסתור בשטח הסמוך לבניין שבו התגורר. בימים שעד מסע הירי התאמן בנשק בחורשות באזור חיפה. בלילה שלפני הירי גמלה בלבו של שינאווי ההחלטה לרצוח יהודים. הוא ביקש מבן משפחתו, שיביא את נשקו ממקום המסתור. בן המשפחה, קטין ששמו אסור לפרסום, הסתיר את הנשק בתוך תיק, ונתן אותו לשינאווי, שטען אותו במחסנית כדורים.

ב-3 בינואר, סמוך לשעה 9:30 הגיע הנאשם לרחוב העצמאות בחיפה במטרה לבצע את הפיגוע. בשלב מסוים, הבחין באילוז, בעל חזות יהודית-דתית, צועד ברחוב. הוא עקב אחריו וירה בו כשנשקו מוסתר בתוך התיק. לפחות שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו באילוז וגרמו לפציעתו. בעקבות הירי, התמוטט אילוז על הקרקע והנאשם נמלט בריצה מהמקום.

אילוז, שמאושפז בבית לוינשטיין מאז האירוע, אמר לוואלה! NEWS כי "מהרגע ששמעתי שהיורה משכונת חליסה היה לי ברור שזה לאומני". לדבריו, "המקרה הזה צריך לעורר מישבות בקרב כולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גיא כפרי, נרצח מירי בחיפה. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
נורה בשלושה קליעים. גיא כפרי/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

לאחר הירי באילוז, בצומת הרחובות יפו-כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, וביקש מנהג המונית לנסוע לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד מהרכב והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק. בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, בסמוך לשעה 10:00, הבחין בכפרי צועד לבדו. הוא התקרב אליו, גילה שהוא יהודי וירה בו כמה פעמים. שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה פגעו בכפרי באזור חזה שמאל והצוואר וגרמו למותו.

מיד לאחר הירי בכפרי, נמלט הנאשם רגלית מהמקום, כשהוא נושא עמו את התיק שבו מוסתר הנשק. בהגיעו לאזור הררי הסמוך לבניין מגוריו, השליך הנאשם את התיק עם הנשק בין השיחים. בהמשך, הסתובב באזורים שונים בעיר חיפה, ברגל ובאמצעות תחבורה ציבורית, במטרה להימלט מכוחות הביטחון, שחיפשו אחריו.

חאלד אבו כליב ואיהאב יוסף החשודים בסיוע בירי בחיפה בבית המשפט המחוזי בחיפה , 30 בינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
שני הנאשמים האחרים, אבו כליב ויוסף/חטיבת דובר המשטרה
אירוע ירי ברחוב הגיבורים בחיפה. 3 בינואר 2016. מד"א
זירת הירי ברחוב הגיבורים/מד"א

בשעות הצהריים של אותו היום, הגיעו אנשי כוחות הביטחון גם לבית משפחתו חברו, איהאב בן איוב יוסף, באזור שכונת חליסה. השוטרים הציגו לו את תמונתו של שינאווי ושאלו אם הוא מכיר אותו. בן איוב יוסף השיב בשלילה. כמה שעות לאחר מכן, בעקבות ביקור זה שוחח בן איוב יוסף עם חבר אחר, חאלד בן עאטף אבו כליב, ואמר לו כי כוחות הביטחון מחפשים אחר שינאווי, ושעליו למחוק את תמונת הפרופיל שלו, שבה הוא מצולם עם שינאווי מהווטסאפ. בגין מחיקה זו הואשמו שני החברים בהכשלת הליך שיפוטי.

בשעות הערב, בעודו מסתובב ברחובות חיפה, תכנן שינאווי להתקשר למסעדת ה"סינטה בר" במרכז הכרמל ולהזמין משלוח לרחוב זלמן שניאור, במטרה לשדוד את הקטנוע מהשליח שיגיע למקום. לאחר מכן, הוא נפגש עם שני חבריו הנאשמים ברחוב יד לבנים בחיפה, ברכבו של אבו כליב. השניים חשדו כי שינאווי ביצע את הרצח. השלושה נסעו יחד ברחבי חיפה ושוחחו על כך שכוחות הביטחון מחפשים אחר שינאווי. הוא סיפר להם כי השליך את הנשק ושהוא זקוק לנשק נוסף כדי להגן על עצמו אם ייתפס.

נטל סכין לשחיטת כבשים ותכנן לשדוד משליח את קטנועו

בשלב זה, הם הגיעו לביתו של בן איוב יוסף, שם נטל שינאווי סכין לשחיטת כבשים, שאורך להבה 35 ס"מ, וביקש מחבריו להסיע אותו לרחוב ברנר בחיפה, שם התכוון לבצע את שוד השליח. כשהגיע לאזור רחוב ברנר, החליט שינאווי להסתתר בחורשה סמוכה. לצורך ביצוע השוד הזמין שינאווי משלוח מהמסעדה והמתין לשליח, בעודו מסתיר את הסכין. אלא שהשליח שהגיע למקום הבחין בהתנהגותו החשודה ועזב את המקום מבלי ששינאווי הצליח לשדוד אותו.

זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה, 3 בינואר 2017. ערן גילווארג
זירת הרצח בחיפה, תחילת החודש/ערן גילווארג

משהשוד לא צלח, הלך שינאווי לרחוב חביבה רייך בחיפה, גנב קטנוע ונסע לשכונת נווה שאנן בחיפה. בהגיעו לרחוב יד לבנים, החנה את הקטנוע, והסתיר את הסכין בתוך צמחייה במקום. בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה, הגיעו השוטרים לאזור בו חנה הקטנוע ואיתרו אותו. שינאווי, שהבחין בשוטרים, נמלט מהמקום למסגד בשכונת חליסה, שם שהה בלילה.

ביום שלמחרת נסע הנאשם שינאווי לירושלים והתפלל במסגד בשער שכם. כשהבחין בכוחות הביטחון במקום יצא לכיוון תל אביב, ומשם חזרה לחיפה. כמה שעות לאחר מכן, אחרי שהסתובב באזורים שונים בעיר נסע לבית דודו בכפר מכר. כמה שעות לאחר מכן הגיע עם דודו למשטרת עכו והסגיר את עצמו.

חמודי מסרי, המייצג את אבו כליב, אמר לאחר הגשת כתב האישום כי "הלקוח שלי לא פעל כטרוריסט. תופתעו לגלות שהלקוח שלי ללא כל עבר פלילי. הוא התבקש להסיע את הנאשם ברצח.". לדבריו, "עוד לא ברור אם הוא ידע אחרי שמדובר במעשה לאומני. כלום לא יזעזע את החיים המשותפים בחיפה, אנחנו כאן חיים כאחים. אני עוד לא בטוח שהמעשה בוצע על רקע לאומני".

ירי ברחוב הדיבורים בחיפה, 3 בינואר 2016. ערן גילווארג
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה/ערן גילווארג
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה, 3 בינואר 2017. ערן גילווארג
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה/ערן גילווארג
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה, 3 בינואר 2017. ערן גילווארג
זירת הירי ברחוב הגיבורים בחיפה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully