וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ומלך סעודיה שוחחו: "תומכים בהקמת אזורי חיץ בסוריה"

30.1.2017 / 9:15

אחרי המשבר ביחסים בין המדינות תחת ממשלו של אובמה, הנשיא החדש וסלמאן דיברו במשך כשעה על האתגרים במזרח התיכון ועל הצורך לשתף פעולה במאבק נגד דאעש ולאכוף את הסכם הגרעין עם איראן

צילום: עמרי נחמיאס

סלמאן מלך ערב הסעודית הסכים אתמול (ראשון) עם תכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ליצור אזורים בטוחים בסוריה ובתימן – כך הודיע הבית הלבן. בקמפיין לנשיאות קרא טראמפ למדינות המפרץ לממן הקמת אזורים בטוחים כדי להגן על פליטים סורים. עוד נמסר כי השניים הסכימו על הצורך לאחד כוחות במאבק נגד דאעש ועל הצורך לאכוף בנחישות את הסכם הגרעין עם איראן. יחסיה של ריאד עם וושינגטון הדרדרו בתקופת כהונתו של ברק אובמה, בין היתר בשל הסכם הגרעין ונסיגתה של ארצות הברית מהאזור.

"הנשיא ביקש, והמלך הסכים, לתמוך ביצירת אזורים בטוחים בסוריה ובתימן, כמו גם בתמיכה ברעיונות אחרים שיסייעו לפליטים רבים שנעקרו בשל עימותים נמשכים", הסבירו בבית הלבן. בהודעה של סוכנות הידיעות הסעודית לא הוזכר הרעיון בהודעה הראשונה, אלא נאמר כי שני המנהיגים אישרו את "הברית האסטרטגית" בין וושינגטון לריאד. בהמשך נאמר כי המלך הביע את תמיכתו בהקמת האזורים הבטוחים לפליטים בסוריה, אך תימן – שבה מנהלת ערב הסעודית יחד עם מדינות ערביות נוספות מלחמה נגד המורדים השיעים – לא הוזכרה.

עוד על שלטון טראמפ
היהודים שגלו מאיראן לארה"ב חוששים מהצו של טראמפ: "אנחנו בפאניקה"
טראמפ מגיב למחאה: "האיסור לא קשור לדת - אלא לטרור ולביטחון"
הבית הלבן מזגזג: "מוסלמים בעלי גרין קארד כן יורשו להיכנס"

מלך ערב הסעודית סלמאן בפסטיבל באבו דאבי , דצמבר 2016. AP, עיבוד תמונה
מהדקים יחסים. המלך סלמאן וטראמפ/עיבוד תמונה, AP

גורם סעודי בכיר מסר כי השניים שוחחו במשך ויתר משעה והסכימו להאיץ את שיתוף הפעולה במלחמה בטרור ובחיזוק היחסים הכלכליים בין ארצות הברית לערב הסעודית. עם זאת, הגורם לא ציין אם השניים שוחחו על המגבלות שהטיל נשיא ארצות הברית על כניסת פליטים ומהגרים משבע מדינות מוסלמיות. הוא הוסיף כי ריאד תרחיב את השתתפותה בפעילות הקואליציה האמריקנית נגד דאעש בעיראק ובסוריה.

בהודעת הבית הלבן נמסר עוד כי הנשיא והמלך הסכימו על הצורך להיאבק "בפעילותה של איראן המערערת על יציבות האזור". הגורם הסעודי אמר כי שתי המדינות מסכימות כי טהראן פועלת להרחבת השפעתה על העולם הערבי. סלמאן קרא לטראמפ לעמוד בראש "מאמץ מזרח תיכוני נגד הטרור ולמען הקמת עתיד, כלכלה וחברה חדשים".

לפי הגורם הסעודי, הם גם עסקו בתנועת "האחים המוסלמים" שמוגדרת על ידי ערב הסעודית, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות ארגון טרור. גורמים אמריקניים ואנשים המקורבים לטראמפ אמרו כי ישנו דיון בממשל אם ארצות הברית צריכה להטיל על התנועה סנקציות. טראמפ שוחח גם עם שליט הנסיכות אבו דאבי שייח מוחמד בין זייד א-נהיאן על הקמת האזורים הבטוחים לפלטים ועל "האחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully