וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: שישה הרוגים במתקפת טרור נגד מתפללים במסגד בקוויבק

המשטרה מסרה כי עוד שמונה אנשים נפצעו בתקרית שאירעה בקוויבק סיטי וכי שני חשודים נעצרו. ראש הממשלה טרודו, שמתנגד למגבלות ההגירה של טראמפ, גינה בחריפות את הירי: "אירוע טרור"

עריכת וידאו: ניר חן

שישה בני אדם נהרגו הלילה (שני) ועוד שמונה נפצעו מירי חמושים לעבר מסגד במחוז קוויבק שבמזרח קנדה. המשטרה בקוויבק סיטי מסרה כי שני חשודים נעצרו וכי החקירה נמצאת בעיצומה. עדי ראיה סיפרו כי היו כ-40 מתפללים במרכז התרבותי האסלאמי בעיר. ראש הממשלה ג'סטין טרודו, שמתנגד להגבלות ההגירה בארצות הברית השכנה וקורא לפליטים להגיע לארצו, גינה בהצהרה שמסר את "את מתקפת הטרור נגד מוסלמים במרכז של תפילה ושל מקלט".

עד ראייה סיפר כי יחידה מיוחדת של המשטרה נראתה נכנסת למסגד בזמן התקרית ובהמשך צייצה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה כי "המצב תחת שליטה". העיתון המקומי "לה-סוליי" דיווח כי אחד החשודים הוא צעיר בן 27, וכי החשוד השני החזיק בידיו נשק מסוג קלצ'ניקוב. "הם החלו לירות וצעקו 'אללה אכבר'", סיפר אחד האנשים שהיו במקום לרשת CBC הקנדית. "היה להם מבטא מקומי. הכדורים פגעו באנשים שהתפללו. היו שם ילדים, אחד מהם היה בן שלוש. אחד הכדורים עבר ממש ליד הראש שלי".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מגיב למחאה: "האיסור לא קשור לדת - אלא לטרור ולביטחון"
בעמונה מתחייבים להתפנות ללא אלימות - אך ממשיכים במאבק
פרסום ראשון: הממשלה שוקלת ענישה נגד נשים המעורבות בפוליגמיה

כוחות משטרה בזירת ירי מחוץ למסגד במחוז קוויבק, קנדה, 30 בינואר 2017. רויטרס
כוחות מיוחדים בזירת המסגד, הלילה/רויטרס
זירת ירי מחוץ למסגד במחוז קוויבק, קנדה, 30 בינואר 2017. רויטרס
ביוני הונח ראש חזיר מחוץ למסגד/רויטרס

ראש ממשלת מחוז קוויבק פיליפ קוילארד אמר כי "אנו פועלים כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי קוויבק. המחוז דוחה אלימות ברברית. אני מביע הזדהות עם תושבי קוויבק המוסלמים". המחוז דובר הצרפתית מתקשה כמו צרפת לשלב את האוכלוסייה המוסלמית ההולכת וגדלה שלו, רבים מהם יוצאו צפון אפריקה. ביוני האחרון הונח ראש של חזיר במפתנו של המסגד. "אנחנו לא בטוחים כאן", אמר מוחמד אודגירי, שמתפלל במסגד בדרך כלל אך לא נכח שם אתמול. הוא סיפר כי הוא גר בקוויבק כבר 42 שנה, אולם עכשיו הוא "מאוד חושש" וחושב על חזרה למולדתו מרוקו.

שליח חב"ד בקוויבק דויד לוין אמר לאולפן וואלה! NEWS כי בחודשים האחרונים התרחשו שורת אירועים גזעניים נגד המסגד. לדבריו, "ייתכן שזו אותה קבוצה שמנסה להביא שנאה נגד הקהילה הזאת. קשה לתאר שזה קרה. זה מקום של שלום ושל שלווה. אנחנו בכלל לא חושבים על מה שקורה באירופה ובארצות. שנאה וטרור זה משהו שאנחנו בכלל לא מכירים".

זירת ירי מחוץ למסגד במחוז קוויבק, קנדה, 30 בינואר 2017. רויטרס
שוטרים מחוץ למסגד, הלילה/רויטרס
ניידת משטרה מגיעה לזירת הירי במסגד בקוויבק שבקנדה, ינואר 2017. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ למסגד בקוויבק סיטי/רויטרס

האירוע מגיע שעות ספורות לאחר ששר ההגירה הקנדי, אחמד חוסיין, הודיע כי המדינה תעניק מעמד תושבות זמנית לאנשים הנמצאים בה ולא יכולים להיכנס לארצות הברית בעקבות הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ, המגביל את הכניסה לפליטים ולאזרחים משבע מדינות מוסלמיות.

ביום שבת אמר ראש ממשלת קנדה כי אזרחי המדינה יקבלו בברכה את הפליטים. "לאלה שנמלטים מהטרור ומהמלחמה, קנדה תקבל אתכם בברכה, לא משנה מהי אמונתכם", כתב טרודו בטוויטר. "רב-תרבותיות היא החוזק שלנו", הוסיף טרודו.

מספר פשעי שנאה נגד מוסלמים בקוויבק נמצא בעלייה בשנים האחרונות. סוגיית הניקאב, כיסוי הפנים המשמש נשים אסלאמיות שמרניות, תפסה חלק מרכזי מהבחירות ב-2015, במיוחד במחוז דובר הצרפתית, שרוב תושביו תמכו באיסור על לבישת הניקאב באירועים לקבל אזרחות. ב-2013, נפתחה חקירה בעקבות דם שהותז על מסגד באזור אחר בקוויבק.

(עדכון ראשון: 04:27)

זירת הירי לעבר מסגד בקוויבק סיטי שבקנדה, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"חמישה בני אדם נהרגו". זירת הירי, הלילה/צילום מסך, טוויטר
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully