וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני יואשם בגרימת מוות ברשלנות

29.1.2017 / 22:01

הפרקליטות הגיעה להסדר עם בן דרי שירה בנדים נווארה ב-2014 בביתוניא, אך לא הושגה הסכמה על העונש. משפחתו של נווארה תשקול אם לעתור לבג"ץ נגד ההסדר ועד להחלטתה הוא לא יוגש לבית המשפט

צילום: בצלם, עריכה: מתן חדד

(תיעוד תקרית הירי במעבר ביתוניא ממצלמות האבטחה, מאי 2014)

המדינה הגיעה להסדר עם שוטר מג"ב שהואשם בירי בנער פלסטיני במעבר ביתוניא במאי 2014. פרקליטות מחוז ירושלים חתמה הערב (ראשון) על הסדר טיעון עם השוטר, בן דרי, והוא יורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות ופציעה. זאת, במקום עבירת הריגה שבה הואשם תחילה. בנושא העונש לא הגיעו המדינה וסנגוריו של דרי להסכמה. בעוד שהפרקליטות תבקש עונש מאסר בפועל, ההגנה תדרוש עונש על תנאי.

משפחתו של נדים נווארה, הנער שבו ירה דרי, הודיעה כי תבחן אפשרות של עתירה לבג"ץ נגד הסדר הטיעון. בשל כך, לא יובא ההסדר בפני בית המשפט המחוזי בירושלים עד שתתקבל החלטה בנושא. בנוסף לאישומים המופחתים, התקבלו חלק מטענות ההגנה לגבי הכוונה של דרי בתקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים לחקירה: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"
דור הובאה למנוחות לצד בניה: "אם למופת, לביאה אמיתית"
טראמפ מגיב לביקורת נגדו: "תראו את התוהו ובוהו באירופה"

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
תיעוד מזירת הירי. בעיגול, גופתו של נווארה/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

על פי גרסה זו, במהלך הפרת סדר שאירעה ביום הנכבה במעבר ביתוניא הכניס דרי כדור חי למחסנית שמיועדת לירי כדורי גומי, בניגוד לפקודות שקיבל, ירה לעבר נווארה והרגו. בתקרית נהרג גם סלמה אבו טאהר, שלאחרונה החליטה הפרקליטות לסגור את תיק החקירה בנוגע לנסיבות מותו.

בחקירותיו במשטרה, שנחשפו בוואלה! NEWS, הכחיש דרי כי ירה כדור חי מנשקו, גם כשעומת עם בדיקות מעבדה הסותרות את גרסתו. "מבחינתי, זה לא יצא מהנשק שלי", אמר לחוקרים. "אני לא יריתי חי. בתוך תוכי אני יודע שלא יריתי חי". החוקרים הקשו על דרי וציינו בפניו שבחקירות קודמות הוא מסר בוודאות מלאה שלא העביר את הנשק לאף אחד, ובתגובה חזר השוטר על דבריו כי "הקליע לא יצא מהנשק שלי, כי לא יריתי אותו".

סנגורו של דרי, עו"ד ציון אמיר, מסר: "אני שמח שהפרקליטות, לאחר דיונים רבים וחקירה נגדית של עדי תביעה רבים קיבלה את טענת ההגנה הבסיסית, לפיה הנאשם ירה קליע חי שהשתרבב לתוך המחסנית וזאת ללא ידיעתו".

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
"יודע בתוכי שלא יריתי ירי חי". דרי, במהלך דיון בעניינו בבית המשפט, ביוני/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully