וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל את השביתה שתוכננה בבתי הספר ובצהרונים בי-ם

מנכ"ל משרד האוצר פנה לבין הדין וזה החליט להוציא צו ארעי המונע את ההשבתה בבתי הספר העל-יסודיים ובצהרונים בבירה. עם זאת, השבתת שירותי העירייה נמשכת כמתוכנן - שיבושי תנועה, עומסים כבדים ואשפה ברחובות נרשמו הבוקר בעיר

ספק 500

בית המשפט המחוזי המנהלי בירושלים הוציא הלילה (שני) צו ארעי שימנע את השבתת מוסדות החינוך בירושלים שתוכננה להיום. במסגרת השביתה שתוכננה, הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בבירה היו אמורים להיות מושבתים למשך שעתיים ולהתחיל ב-10:00, ופעילות הצהרונים הייתה מתוכננת לשבות במלואה. הצו אינו מבטל את השבתת שירותי העירייה ברחבי העיר, שנמשכת כמתוכנן.

מאוחר יותר היום הודיעה העירייה כי הצהרונים יושבתו באופן חלקי, אולם בית המשפט הוציא צו ארעי שני, המחייב את העירייה לפתוח את הצהרונים הנמצאים בפיקוחה ובשליטתה. עם זאת, כמה צהרונים כבר הודיעו כי לא יצליחו לפתוח את שעריהם בגלל ההתראה הקצרה.

על כן, עקב שביתת שירותי העירייה נרשמו הבוקר שיבושי תנועה בכמה מוקדים בעיר, עומסים כבדים בצירים מרכזיים ושיבושים גם בתנועת הרכבת הקלה - עקב אשפה שפוזרה על המסילה. רחוב אליעזר קפלן הסמוך לקריית הממשלה ויואל זוסמן נסגרו לתנועה, עקב עשרות משאיות שחונות בצידי הדרך, אולם נפתחו שוב שעות ספורות לאחר מכן. עומסי תנועה כבדים נרשמו בכביש בגין. עקב הפגנת עובדי העירייה מול בית ראש הממשלה, נסגר לתנועת כלי רכב רחוב עזה שאר צירי התנועה בעיר נפתחו לתנועת כלי רכב.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים לחקירה: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"
דור הובאה למנוחות לצד בניה: "אם למופת, לביאה אמיתית"
טראמפ מגיב לביקורת נגדו: "תראו את התוהו ובוהו באירופה"

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
צו ארעי מונע את השביתה. אילוסטרציה/שרון בוקוב

מסילת הרכבת הקלה באזור שוק מחנה יהודה נחסמה, והרכבת פועלת בשירות מקוצר, בין פסגת זאב לשער שכם, ובין הר הרצל לתחנה המרכזית. כוחות משטרה פרוסים לאורך צירי התנועה בעיר ובכניסות לה, ופועלים להכוונת התנועה לדרכים חלופיות.

חברת "סיטיפס", מפעילת הרכבת הקלה בעיר, פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את האשפה מהמסילה על מנת שתוכל להשיב את התנועה לסדרה. אולם, עיריית ירושלים הבהירה הבוקר כי ארגון העובדים יחד עם ההסתדרות הודיעו כי ימשיכו בצעדים הארגוניים, במחאה על "הפגיעה הצפויה בתנאי עבודתם עקב התנהלות האוצר".

אמש פנה מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנוע את השביתה. הצו הארעי למניעת השביתה במערכת החינוך בעיר ניתן עד למתן החלטה אחרת, שתינתן בבקשה למתן צו ביניים במסגרת עתירה עיקרית שתוגש עד ל-1 בפברואר. אם לא תוגש עתירה מלווה בבקשה למתן צו ביניים עד למועד זה, הצו הארעי יפקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אשפה בשוק מחנה יהודה בירושלים חוסמת את תנועת הרכבת הקלה, 30 בינואר 2017. נינו פרץ, מערכת וואלה! NEWS
שיבושי תנועה כבדים ברחבי העיר ואשפה ברחובות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, נינו פרץ

ההחלטה להשבית את בתי הספר הגיעה כחלק מהחרפת צעדי המאבק במחאה על אי העברת תקציב לעירייה לשנת 2017. במקביל, מטה המאבק למען ירושלים החליט גם על ביטול פעילות הצהרונים ברחבי העיר במחאה על כך שמתחילת השנה משרד האוצר לא העביר את התקציב הדרוש להפעלתם.

במטה המאבק, המשותף לעיריית ירושלים, להסתדרות, לארגון ההורים ולמנהלים הקהילתיים ברחבי העיר, מוחים על כך שאי העברת התקציב לעירייה יגרור פיטורי עובדים רבים וכן "יחזיר את ירושלים אחורה ויביא לפגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר". היום יפגינו עובדי העירייה ותושבי העיר בכל רחבי ירושלים.

עיריית ירושלים: "לא קיבלנו את החלטת בית המשפט"

מעיריית ירושלים נמסר הבוקר כי "משרד האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד מבלי לצרף את עמדת העירייה. העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותן נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק - ההסתדרות, ארגון ההורים והמנהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת".

לדבריו, "חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר, שלא בונה כיתות לימוד, נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון שקלים בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים".

"אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם. ממשרד האוצר שהפסיק תקצוב שומרים בבתי ספר בקו התפר בשתיים בצהריים מצופה שלא יטיף לעירייה על דאגה לילדים וינהג בצביעות. במקום לפנות לבתי משפט ולהתעסק בספינים תקשורתיים אנו מצפים ממנכ"ל האוצר שיעמוד בסיכום שלו עם ראש העיר ויפעל להעברת 800 מיליון שקלים שאליהם התחייב".

(עדכון ראשון: 19:55)

אשפה בשוק מחנה יהודה בירושלים חוסמת את תנועת הרכבת הקלה, 30 בינואר 2017. נינו פרץ, מערכת וואלה! NEWS
אשפה בשוק מחנה יהודה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, נינו פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully