וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים שמאלה: הסוציאליסטים בצרפת בחרו מועמד לנשיאות

שר החינוך לשעבר בנואה המון, שנחשב לסמן השמאלי במפלגת השלטון, גבר בסיבוב השני על ראש הממשלה לשעבר ואלס. ואולם, הסקרים מנבאים לו מפלה מרה בבחירות הכלליות. "קורא לכולם להתאחד"

עריכת וידאו: יוסי אלטר

שר החינוך לשעבר של צרפת בנואה המון זכה אתמול (ראשון) בפריימריז של המפלגה הסוציאליסטית, כשגבר על ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס בסיבוב השני בפריימריז.

שלב נוסף במרוץ לנשיאות צרפת נחתם אמש (ראשון), עם בחירתו של שר החינוך לשעבר בנאוה המון למועמד מפלגות השמאל. זמן קצר לאחר נעילת הקלפיות, התוצאות החלקיות הראו יתרון משמעותי להמון, שגרף כ-60% מקולות המצביעים, והותיר מאחור את יריבו בפריימריז, ראש הממשלה לשעבר מנואל ואלס.

החל מ-9:00 בבוקר (שעון מקומי; 10:00 שעון ישראל) הצביעו כמיליון וחצי אזרחים, שנדרשו להכריע בין שני המועמדים שקיבלו את מרבית הקולות בסיבוב הראשון לפני שבוע. ואלס הודה הערב בהפסדו להמון, שנחשב לסמן שמאלי במפלגתו, ומסר: "אני מאחל לו בהצלחה". המון קרא למועמד "הירוקים" ז'אן-לוק מלנשון ולנציגי מפלגתו להתאחד עם מפלגתו. "אציע להם שנבנה רוב בר קיימא בשלטון", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
המועמד לנשיאות צרפת מסתבך: תיחקר העסקת אשתו בתור יועצת שלו
"הקמפיין המסריח החל": התחקיר שסיבך את מועמד הימין בצרפת
צרפת: הסמן השמאלי של הסוציאליסטים ניצח בסיבוב הראשון בפריימריז

בנואה המון מועמד שמאל לראשות ממשלת צרפת , ינואר 2017. AP
ואלס, היום/AP
בנואה המון מועמד שמאל לראשות ממשלת צרפת , ינואר 2017. AP
המון, היום/AP

למרות שעל פי הסקרים האחרונים במדינה, המנצח לא צפוי להביא לשמאל ניצחון בבחירות הכלליות, זהות מנהיג השמאל משמעותית למפלגה הסוציאליסטית – הגדולה בקרב מפלגות השמאל השותפות לפריימריז הנוכחי – שהתמיכה בה הלכה וירדה במהלך כהונת הנשיא פרנסואה הולנד.

המועמד המוביל עד כה, נציג מפלגות הימין פרנסואה פיון, מעורב בפרשת שחיתות לכאורה, בעקבות דיווח לפיו רעייתו קיבלה מהמדינה שכר בסך כולל של כחצי מיליון אירו על עבודה שכלל לא ביצעה. עם זאת, הוא צפוי בכל זאת להגיע לסיבוב השני של הבחירות הכלליות, שייערך בתחילת חודש מאי. נראה כי המדיניות הכלכלית נמצאת במרכז הקמפיינים של כלל המועמדים במערכת הבחירות הנוכחית, ומדיניותו של פיון בנוגע לשכר מינימום וסוגיות כלכליות נוספות זוכה לתמיכה בציבור.

פיון, על פי התחזיות, יתמודד בסיבוב השני מול מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, מנהיגת "החזית הלאומית". גם שר הכלכלה לשעבר עמנואל מקרון יתמודד בבחירות הכלליות, כמנהיג מפלגת המרכז החדשה שהקים.

פרנסואה פיון ורעייתו פנלופה, פריז, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
"אני לא מפחד מכלום". פרנסואה ופנלופה פיון/רויטרס

במקביל, מועמד הימין פיון השתתף הערב בעצרת בחירות בפריז, שם נאם בפני אלפי תומכיו. בהתייחסות לתחקיר שפורסם נגדו בשבועון הסאטירי "לה קנאר אנשנה", טען פיון כי "הם ניסו להטביע אותנו ולפגוע בנו, אבל אנחנו כאן!". לדבריו, "אני לא מפחד מכלום, יש לי עור של פיל". בהתייחסות לרעייתו פנלופה, הוא הוסיף בקול רועד כי היא "הייתה לצדי מאז ההתחלה".

"הם כולם עושים את אותו הדבר בכל מקרה, אז למה להפנות את האש דווקא אליו?", טענה דניאל קמבורנק, בת 74, שהגיעה לעצרת התמיכה בפיון, שהכריז כי יפרוש מהמרוץ אם יוגש נגדו כתב אישום. היא התייחסה בדבריו לכך שמחוקקים צרפתיים מקבלים תקציב להעסקת יועצים, ומתקציב זה, על פי הדיווח, הועברה חלק מהמשכורת המדוברת של רעייתו. פרנסואז דזנפן, בת 70, הוסיפה: "באמת לא אכפת לי, הוא מוציא את הכסף כמו שהוא רואה לנכון, ושום דבר לא הוכח".

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully