וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הטיהורים: בריטניה תמכור לטורקיה מטוסי קרב במאה מיליון ליש"ט

ראש הממשלה מיי נפגשה עם הנשיא ארדואן באנקרה, וסיכמה עמו על חיזוק היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. בשל הביקורת עליה, היא אמרה כי על טורקיה לשמור על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק

צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי סיכמה אתמול (שבת) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על עסקה לפיתוח מטוסי קרב עבור חיל האוויר הטורקי בסך כמאה מיליון ליש"ט. זאת למרות ההידרדרות החמורה במצב זכויות האדם והדיכוי שנוקטות הרשויות באנקרה מאז ניסיון ההפיכה ביולי שעבר. מלשכתה של מיי הסבירו כי מדובר בשני נושאים נפרדים, וכי הסיוע הביטחוני נועד לחזק את טורקיה, שכמו בריטניה, חברה בנאט"ו.

מיי נפגשה עם ארדואן באנקרה במסגרת מסעותיה לחיזוק הקשרים הכלכליים של בריטניה המתכוננת לעזיבת האיחוד האירופי. ביום שישי היא נועדה בוושינגטון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וספגה ביקורת גם במקרה זה מאחר שלא גינתה את ההגבלות שהטיל על מהגרים ופליטים.

עוד ידיעות מהעולם
אל-קאעדה מוחץ את שאריות המורדים - ואסד מחכך את ידיו בהנאה
בהודעת טראמפ ליום השואה נעדר דבר פעוט אחד - רצח מיליוני יהודים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי באנקרה, 28 בינואר 2017. רויטרס
מחזקים את היחסים. ארדואן ומיי באנקרה, אתמול/רויטרס

אחרי שסירבה להשיב שלוש פעמים על שאלות כתבים בנושא, השיבה מיי כי וושינגטון אחראית למדיניותה. ואולם, אחרי שגם חברי מפלגתה השמרנית מתחו עליה ביקורת, הבהירה ראש ממשלת בריטניה עם שובה לבריטניה כי היא לא מסכימה עם הגישה של ממשל טראמפ.

"ההסכם מדגיש שוב כי בריטניה היא אומה אדירה וגלובלית", אמרה מיי במסיבת עיתונאים עם ארדואן. ראש ממשלת בריטניה הוסיפה כי טורקיה היא אחת "החברות הוותיקות ביותר" של בריטניה, אולם אפשר לעשות יותר כדי לחזק את היחסים ביניהן. נשיא טורקיה אמר מצדו כי אנקרה תגדיל את המסחר עם לונדון מ-15.6 מיליארדר דולר ל-20 מיליארד דולר בשנה.

מיי, שהיה זה ביקורה הראשון בטורקיה בתור ראש ממשלה, אמרה כי היא "גאה שבריטניה עמדה לצדכם ב-15 ביולי בשנה שעברה, כשהגנתם על הדמוקרטיה". מאז המרד הכושל, טורקיה נמצאת במצב חירום ועשרות אלפים נעצרו. "חשוב שטורקיה תגן על הדמוקרטיה הזאת באמצעות שמירה על שלטון החוק וקיום מחויבויותיה בנוגע לזכויות אדם", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully