וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 שנים לעסקת חילופי שבויים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

29.1.2017 / 6:30

בשנת 2004 בוצעה העסקה שבמסגרתה הוחזרו לארץ גופותיהם של שלושה חיילים מידי חיזבאללה בעד שחרור 400 מחבלים פלסטינים. אתר החרמון ייפתח למבקרים והשמיים יתבהרו ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

אתר החרמון ייפתח למבקרים

שלג כבד באתר החרמון. 27 בינואר 2017. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
היום מזג האוויר יהיה נוח ותחול עלייה בטמפרטורות. החרמון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

אתם צריכים לדעת שהיום ישובו השמיים להתבהר ומזג האוויר יהפוך נוח. אחרי סוף שבוע סוער במיוחד, רווי גשמים, רוחות ואפילו שלג בחרמון ובהרי הצפון, היום יהיה מזג אוויר נוח ותחול עליה בטמפרטורות. הרוחות יחלשו בהדרגה. עדיין יהיה קר מהרגיל, אבל הגשמים צפויים להיפסק. כמו כן, אתר החרמון ייפתח למבקרים ולגולשים. עם זאת – מומלץ להתעדכן בשינויים בשל תנאי מזג אוויר או עומס מבקרים.

גופות שלושה חיילים שהוחזקו בידי חיזבאללה הושבו לישראל

עסקת השבויים עדי אביטן בני אברהם ועומר סואעד. לשכת העיתונות הממשלתית
בשנת 2001 הודיע הצבא כי החיילים אינם בין החיים./לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 13 שנים, בשנת 2004, בוצעה עסקת חילופי שבויים שבמהלכה הוחזרו לארץ גופותיהם של החיילים בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד. השלושה נחטפו ונהרגו על ידי חיזבאללה בעת שערכו סיור לאורך גדר המערכת באזור הר דב בשנת 2000. בשנת 2001 הודיע הצבא כי החיילים אינם בין החיים. יחד עמם הוחזר לארץ גם אלוף משנה (במיל') אלחנן טננבוים, שנחטף והוחזק על ידי חיזבאללה. בעסקת חילופי השבויים שחררה ישראל 400 מחבלים פלסטינים ואת שייח עובייד ומוסטפא דיראני, שהוחזקו בישראל ככלי מיקוח למשא ומתן להשבת רון ארד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יום שני הארור

gun. GettyImages
הילדה רצחה את מנהל בית הספר ומבוגר נוסף, ופצעה שמונה ילדים ושוטר/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 38 שנים, בשנת 1979, תלמידת תיכון מסן דייגו בשם ברנדה אן ספנסר ירתה מחלון ביתה לעבר בית ספר יסודי בעיר ורצחה את מנהל בית הספר ומבוגר נוסף, ופצעה שמונה ילדים ושוטר. בחקירתה, תשובתה של ספנסר בת ה-17 לשאלה "מדוע עשית זאת?", הייתה – "אני שונאת את ימי שני". שכן, אותו יום היה שני בשבוע, ויום העבודה והלימודים הראשון אחרי סוף השבוע בארצות הברית. היא נידונה למאסר עולם וכל הערעורים שהגישה נדחו. תשובתה במהלך החקירות היוותה השראה לשיר "I Don't Like Mondays" של הבומטאון ראטס.

"אל תשאל, אל תספר"

חיילים אמריקנים בתרגיל של נאט"ו בליטא, 8 ביוני 2015. AP
חייל שהתגלה כהומוסקסואל הודח מהצבא/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 24 שנים, בשנת 1993, החלה מדיניות "אל תשאל, אל תספר" בצבא ארצות הברית. מדובר במדיניות שהייתה מעוגנת בחוק של הממשל הפדרלי ונועדה למנוע חשיפת הנטייה המינית של החיילים בצבא. במידה מסוימת, החוק אסר על להט"בים מוצהרים לשרת בצבא ארצות הברית. לפי מדיניות זו, אסור היה ללהט"בים לדבר במהלך שירותם הצבאי על נטיותיהם המיניות ומפקדיהם לא היו רשאים לחקור את פקודיהם בנושא. עוד במסגרת המדיניות, חייל שהתגלה כלהט"ב – הודח מהצבא. בשנת 2010 ביטל הנשיא לשעבר ברק אובמה את המדיניות, לאחר שזו עוררה סערה רבה.

יום הפאזל הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשחק הומצא במאה ה-18 ככלי ללימוד גאוגרפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הפאזל הבינלאומי. מדובר במשחק שהומצא בסביבות 1760 ככלי ללימוד גיאוגרפיה, כשג'ון ספילסברי, יצרן מפות בריטי, צייר תמונה של מפה על חתיכת עץ ולאחר מכן חתך כל מדינה בנפרד כדי לסייע בהבנת מפת העולם. במאה ה-19 עברו להכין פאזלים על קרטון ואלו הפכו למשחק עבור ילדים וכלי בידורי. תור הזהב של הפאזלים היה בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת, כאשר הפאזל היה המשחק האהוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully