וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: נשיא ורה"מ שהורשעו בעבירה חמורה לא ייקברו בחלקת גדולי האומה

29.1.2017 / 8:59

הצעת החוק, אותה יזם ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני, קובעת כי נשיא או ראש ממשלה שהורשע בעבירה חמורה וריצה עונש מאסר לא ייקבר בחלקה המכובדת בהר הרצל. "נבחרי ציבור שאנסו או קיבלו שוחד לא צריכים לקבל מקום של כבוד"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: משה קצב לאחר שחרורו מהכלא, דצמבר 2016)

הצעת חוק חדשה של ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שתעלה מחר (ראשון) לוועדת השרים לחקיקה קובעת כי נשיא או ראש ממשלה שהורשע בעבירה חמורה לא ייקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. על פי ההצעה, תישלל זכותם של נשיא המדינה לשעבר משה קצב וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לקבורה בחלקה המכובדת. עם זאת, היוזמה אינה זכתה לתמיכת הממשלה ולכן אינה צפויה לעבור.

חלקת גדולי האומה בהר הרצל היא המקום המכובד ביותר עבור המתים בישראל. נשיאי המדינה, ראשי הממשלה או יושבי ראש הכנסת בעבר ובני זוגם זכאים להיקבר בה. כל אחד מבעלי התפקידים זוכה גם ללוויה ממלכתית במימון המדינה, ארונו מוצב ברחבת הכנסת ורבים עוברים על פניו כדי לחלוק לו כבוד אחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
היום שביתה בירושלים: כל שירותי העירייה לא יפעלו - חוץ מבתי הספר
נחמן הגיע לארוחה אצל חברי המשפחה ונרצח: "היה ילד מופלא"
בתגובה למדיניות ההגירה של טראמפ: אלפים הפגינו בניו יורק

אולמרט לפני כניסתו לכלא: "עשיתי טעויות, משלם מחיר יקר מדי". אתר רשמי
"לא יעלה על הדעת שהמדינה תממן עבורם טקס ממלכתי". אולמרט/אתר רשמי

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "ישנה חשיבות רבה בהנצחת אישים בעלי מעמד ממלכתי שתרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית. אולם, אם הם פגעו בבסיסה של הדמוקרטיה ושלטון החוק או עברו כל עבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הם ראויים לכך, אין מקום ואף יש בכך מן הפגם, שהמדינה תיטול חלק בטקסים כאמור או בהוצאותיהם".

יוזם החוק, ח"כ רוזנטל הסביר כי "כיום, כל מי שכיהן כנשיא המדינה, ראש ממשלה או כיו"ר הכנסת זכאי להלוויה ממלכתית וקבורה בחלקת גדולי האומה לצד ענקים עתירי זכויות כמו גולדה מאיר, יצחק שמיר רבין ופרס". לדבריו, "לא יעלה על הדעת שנבחרי ציבור שסרחו, אנסו קיבלו שוחד והשחיתו את הציבוריות הישראלית יקבלו בסוף ימיהם מקום של כבוד בהר הרצל והמדינה תממן עבורם טקס ממלכתי".

עוד ציין רוזנטל כי הצעת החוק אינה לגופו של אדם. "זה חוק שנועד להגן על המורשת שאנו מעבירים לדורות הבאים. פוליטיקאים שהורשעו בעבירות שיש עמן קלון, הפרו את אמון הציבור והשתמשו במעמדם לרמוס את ערכי שלטון החוק ראויים להוקעה, לא להנצחה"

ח"כ מיקי רוזנטל, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"פוליטיקאים שהורשעו ראויים להוקעה, לא להנצחה". רוזנטל/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully