וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירושלים, דרך עכו ועד מגדל: 7 ילדים נרצחו בידי הוריהם בחודש האחרון

שנת 2017 נפתחה בזעזוע עמוק, כשתושבת ירושלים חנקה למוות את ארבע בנותיה, הציתה את דירתן ושמה קץ לחייה. ימים אחדים לאחר מכן, אם מעכו רצחה את בנה בן החמש והתאבדה - ואמש אב רצח, לפי החשד, את אשתו, שני ילדיו וילד נוסף

אלי אשכנזי

שבעה ילדים קיפחו את חייהם מאז שהתחילה שנת 2017 בידי הוריהם שלהם. הנתון המזעזע עלה רק אתמול, כששני ילדים נרצחו, לפי החשד, בידי אביהם במושבה מגדל שליד טבריה, יחד עם אמם ועם ילד נוסף. האירוע מגיע לאחר שרשרת של מקרי רצח בחודש האחרון שהעלו שאלות קשות על מצבם הנפשי של ההורים שהחליטו לשים קץ לחיי הילדים שהביאו לעולם.

ירושלים

ב-1 בינואר, בשעות הלילה, פרצה שריפה בדירה בירושלים. השכנים המודאגים הזעיקו את כוחות הכיבוי, המשטרה ואת צוותי הרפואה, שהזדעזעו כשהגיעו לזירה. בין העשן הסמיך מצאו הכבאים אישה בת 36 שתלתה את עצמה. סריקה בתוך הבית גילתה כי במקום היו עוד ארבע גופות, כולן של ילדותיה: הגדולה בת 11, והקטנה ביותר עוד לא בת שנה.

כוחות כיבוי בדירה שרופה בירושלים בה מצאו אם ובנותיה ונחשד כי האם רצחה את בנותיה והתאבדה, 1 בינואר 2017. אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים, דוברות כב"ה
הדירה שבה רצחה האם את בנותיה והתאבדה/דוברות כב"ה, אריק אבולוף כבאות והצלה ירושלים

יממה לאחר הרצח, נתן אב המשפחה השבור את הסכמתו לנתח את גופותיהן של שתי בנותיו הגדולות כדי להבין אם נספו בשריפה או לפני כן. התוצאות של השתיים הראו באופן חד משמעי כי הן נחנקו למוות, ורק לאחר מכן הוצתה הדירה.

השריפה עצמה, החלה בהצתה של אחת המיטות. עם שריפת המזרון עלה עשן כבד, חום ופיח רב שנפלטו לחדר ולשאר הבית. עד מהרה היה חוסר בחמצן במקום, תוצאה של סגירת החלונות והדלת בחדר.

האם נקברה לצד ארבע הבנות בהר המנוחות ב-3 בינואר.

עכו

יום לאחר מכן, ב-4 בינואר, נמצאו שתי גופות בנתיב חטיבת גולני בעכו: האחת של אישה בת 35, שהייתה שרועה מתחת לבניין, והשנייה, בדירת הגרוש שלה בקומה השישית - של בנה היחיד בן החמש. השכנים ציינו גירושים קשים ומצוקה כלכלית חריפה בקרב המשפחה והחקירה בעניין נמשכת, אך ייתכן כי המניעים של האישה יישארו בגדר תעלומה.

חשד לרצח אם את בנה, רחוב חטיבת גולני, עכו. ינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
זירת האירוע בעכו, שעות אחדות לאחר מציאת הגופות/אדריאן הרבשטיין

חודש לפני האירוע, הגיעה האם עם בנה לכנס של הרב אמנון יצחק, שם סיפרה על מחלתו, על קשייה הכלכליים ולמרות זאת, על היותו "ברכה" עבורה. בכנס שיבחה את הרב יצחק, וייחסה לו נס שקרה לה בעת שקיבלה הנחה בתשלומים בביטוח הלאומי.

השכנים העידו כי למרות גילו של בנה, המשיכה לנייד אותו בעגלת תינוק וכיסתה אותו בשמיכות, בכובע ובמעיל גם בימי הקיץ. לדבריהם, לפני כשבע שנים, עוד לפני נישואיה ולידת בנה, היא ניסתה להתאבד וקפצה מדירת אמה מאחר שזו ניסתה למנוע את הקשר שהיה לה עם הגבר שהפך לימים לבעלה. כמו כן, הם הוסיפו כי בשנים האחרונות היא חזרה בתשובה.

חשד לרצח אם את בנה, רחוב חטיבת גולני, עכו. ינואר 2017. אדריאן הרבשטיין
"התהלכה כסהרורית". זירת האירוע בעכו/אדריאן הרבשטיין

בשבוע שלפני הרצח, לדברי השכנים, האישה הסתובבה סמוך לבניין שבו התגורר בעלה לשעבר כסהרורית. בלילה שלפני מציאת גופתה וגופת בנה, סיפרו כי ביקשה מאחת השכנות לאפשר לה לרחוץ את בנה במים חמים.

מגדל

אתמול נמצאו במושבה מגדל גופותיהם של דור כרסנטי-סלע, בת 23, שני ילדיה בני השנה והשנתיים בנימין ויוסף, ונחמן עתיה, בן 11, שהתארח בביתם. כל הארבעה נרצחו, לפי החשד, בידי בעלה של דור, אביהם של בנימין ויוסף. על גופותיהם של הארבעה היו סימני דקירה רבים, וצוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותם במקום. ילד נוסף, בן 10, אחיו של בן ה-11 שנרצח, אותר בסמוך לזירה במצב בינוני כשהוא סובל מפצעי דקירה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה באמצעות מסוק.

זירת הרצח ביישוב מגדל שליד טבריה בו נדקרו למוות אם ושלושת ילדיה, 28 בינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת הרצח במגדל/חטיבת דובר המשטרה

המשטרה עצרה את האב החשוד במטע סמוך לזירת האירוע. כוחות גדולים הגיעו למקום - בית הוריו של החשוד, שם התגוררה המשפחה - ופתחו בחקירת האירוע. הכוחות הוזעקו לאחר שאביה של כרסנטי-סלע נכנס אל הבית וגילה את הזוועה שהתחוללה במקום.

על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום ומניעיו של האב לא ברורים, אולם לדברי השכנים לא היה דבר חשוד בהתנהגותם של הזוג, חוזרים בתשובה. "בחיים לא הייתי משער שהוא מסוגל למעשה נוראי כל כך. כולנו במושבה נזקקים לחשבון נפש, לחשוב אם היה משהו שיכולנו לראות, אם יכולנו למנוע את הטבח הזה", אמר אחד מתושבי המקום.

זירת הרצח ביישוב מגדל שליד טבריה בו נדקרו למוות אם ושלושת ילדיה, 28 בינואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
"עלינו לעשות חשבון נפש. אולי היה משהו שיכולנו לראות". זירת הרצח במגדל/חטיבת דובר המשטרה

קרוב נוסף למשפחה, סיפר כי יממה לפני הרצח החשוד התנצל בפניו, אך לא הסביר את עצמו. "אתמול הוא ראה אותי וביקש ממני סליחה. לא ידעתי על מה", אמר. הוא הוסיף: "אני לא יודע מה נכנס בו. לא ידעתי על בעיות כלשהן ביניהם. זה בלתי נתפס, אי אפשר לעכל אסון כזה".

חקירת האירוע נמשכת, וטרם נקבע מועד להלווייתם של הארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully