וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לנתניהו: "העובדות שנחשפו מובילות לסוף דרכך הפוליטית"

ראש האופוזיציה קרא לראש הממשלה "לעשות את המעשה הראוי, כמו שרבין עשה בזמנו". ח"כ מאיר כהן ב"שבתרבות" בחיפה: "חברי הליכוד כבר מתכוננים לפריימריז". גלעד שרון: "אבא שלי הקפיד לא לקחת מתנות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שעת שאלות לראש הממשלה במליאת הכנסת, השבוע)

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג קרא היום (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. בדברים שאמר באירוע "שבתרבות" ביהוד-מונוסון, פנה הרצוג לראש הממשלה: "למרות היריבות הפוליטית המרה וחילוקי הדעות בינינו במרבית התחומים, אתה פטריוט ישראלי שעשה רבות למען העם והמדינה". לדבריו, "העובדות שנחשפות בחודשים האחרונים מובילות לסוף דרכך הפוליטית".

"עשה את המעשה הראוי כמו שיצחק רבין עשה בזמנו על זוטי דברים", הוסיף הרצוג. "אל תגרור מדינה שלמה לחודשים רבים נוספים של מבוכה, מחלוקת פנימית ובושה בינלאומית. התפטרותך כעת תהיה מעשה ראוי, מכובד ופטריוטי שיעמוד לזכותך". הוא עוד אמר כי "אין אדם שאין לו תחליף ואני משוכנע שתנועתך תדע להעמיד בראשה אדם ראוי".

הרצוג הוסיף, בהתייחסות לדבריה של השרה מירי רגב בנוגע לקיום הליכודיאדה במועד יום הזיכרון הבינלאומי לשואה כי "רגב פגעה ברגשות הניצולים, רגשות העם כולו, ועליה להתפטר מתפקידה יחד עם ראש ממשלתה". לטענתו, "שרת התרבות של מדינת ישראל הלעיגה והוזילה את חשיבותו של היום הזה. במקום לדבר לעניין, היא הפכה את היום החשוב הזה לאירוע יח"צני".

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות מ"מ של גשם, חסימות - ושלג: סערה חורפית ברחבי הארץ
בין ריקודים לבריכה, בליכודיאדה לא שכחו את המטרה העליונה
סכנה בחופי תל אביב והרצליה: עשרות מרעומים נפלטו מהים

ח"כ יצחק הרצוג, הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"עשה את המעשה הראוי". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

באירוע "שבתרבות" בחיפה, בהנחיית העיתונאית רינה מצליח, התייחסה גם יו"ר מרצ זהבה גלאון לחקירות נגד ראש הממשלה. "מאחר ונתניהו לא דיווח בעבר על המתנות ה'ייחודיות' שקיבל ממילצ'ן בשווי מאות אלפי שקלים, שניתנו לפי דרישות ספציפיות ומפורטות של נתניהו, עם תזכורות תקופתיות לחדש את המלאי, ומאחר והוא טען, שאין שום בעיה לקבל מתנות מחברים, ואין כאן שום ניגוד עניינים, הגיע הזמן שנתניהו יחשוף בדיוק מי האנשים שהוא קיבל מהם מתנות, מתי וכמה", טענה.

לדברי גלאון, "זו לא נהנתנות, זה שוחד. בכל פעם, שבליכוד ינסו למכור לכם שהסיגרים והשמפניות זו 'רק נהנתנות', זכרו, שראש הממשלה קיבל מתנות במאות אלפי שקלים, בדרישה, מטייקון, שהוא אחראי ישיר על עסקיו". הוא הוסיפה כי "לכל החלטה שלו כשר התקשורת הייתה יכולה להיות השפעה אדירה על העסקים של מילצ'ן, ולא רק שנתניהו התעקש להישאר שר התקשורת – הוא מעולם לא דיווח על ניגוד עניינים".

יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"זו לא נהנתנות, זה שוחד". גלאון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הוסיפה ב"שבתרבות" בראשון לציון, בהנחיית איתן דנצינג, כי "פרסום העדות של מילצ'ן, נותן המתנות השיטתי בממון רב לראש הממשלה, אשתו ובנו, מבהירה שאין מדובר במערכת יחסים סבירה בין חברים". לדבריה, "ביבי שיקר ביודעין כשטען כי הנושא נבדק ואושר. ביבי שיקר לציבור כשאמר שלא היה כלום".

לדברי ח"כ עפר שלח (יש עתיד), "חובה להגיע להחלטה בהקדם האפשרי, ולאחריה לפרסם כל מה שאפשר, כולל תמלילי השיחות בין נתניהו לנוני מוזס". באירוע "שבתרבות" ברמת ישי, הוסיף שלח: "אני לא שופט לפי הדלפות, אבל אם מה שפורסם נכון, גרסתו של ראש הממשלה על 'מתנות בין חברים' מנוגדת להיגיון של כל שומע סביר".

הוא קרא עוד לפרסם במלואו את דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", שלקחיו לא יושמו במלואם, לטענתו. "נתניהו ממשיך למנוע בקבינט דיונים חיוניים, כפי שעשה לדוגמה בעניין הצוללות, אותן הביא לאישור בקבינט רק לאחר שהעסקה כבר הוצגה לקנצלרית גרמניה", הבהיר. "רוב חברי הקבינט, ובהם ראש הממשלה עצמו, לא ביקרו בתרגיל המטכ"לי האחרון, ונתניהו ממשיך שלא ליזום בקבינט דיונים חיוניים לקביעת המדיניות של ישראל".

לפיד: "ההחלטה במועצת הביטחון מסוכנת, לא נקבל אותה". אבי כהן
"הקבינט התנהל כמו מסיבת עיתונאים בשידור חי". לפיד/אבי כהן

גם יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, התייחס לכך באירוע "שבתרבות" בגבעת שמואל, בהנחיית איש התקשורת יואב לימור. לדבריו, "בדרך שבה התנהל הקבינט במהלך 'צוק איתן' לא יכול להתנהל קבינט. זה לא היה קבינט, אלא מסיבת עיתונאים בשידור חי". הוא הוסיף: "קבינט שלא מנהל דיונים אמיתיים, אלא כל אחד מתעסק איך הוא ייצא הכי טוב בתקשורת וירוויח מזה רווח פוליטי בזמן מלחמה - זה לא יכול להימשך ברמה הלאומית וצריך לתקן את זה".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר ב"שבתרבות" בחיפה כי "במדינה של 1.8 מיליון עניים, רצוי שיהיה ראש ממשלה צנוע וקשוב" הוא הוסיף כי "אם יוגש כתב אישום, ולא משנה באיזו פרשה, נדרוש את הדחתו. הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו". כהן טען עוד כי הבחירות ייערכו "עוד השנה. אני מרגיש את זה במסדרונות הכנסת. חברים שלי מהליכוד כבר מתכוננים לפריימריז".

"יהיה קשה לשמור על סוס בחדר המתנות"

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שהצטרף לאחרונה לליכוד, אמר באירוע "שבתרבות" בחולון, בהנחיית העיתונאית נחמה דואק, כי "ראש הממשלה צריך לנהוג לפי חוק. לגבי מתנות, יש חוק שאוסר קבלת מתנות". הוא הסביר כי "יש במשרד ראש הממשלה חדר מתנות, ולשם צריך להעביר מתנות שמקבלים. פעם מלך ירדן ביקש לתת לאבא סוס גזעי עם תעודות יוחסין, עד סוסו של מוחמד. אבא השיב שיהיה קשה לטפל בסוס בחדר המתנות".

"ראש הממשלה עובר רדיפה", הוסיף שרון, "תנו למערכת לעבוד. המקום להחלפת ראש ממשלה הוא בקלפי". עם זאת, הדגיש: "אבא הקפיד לא לקחת כלום, וכל מה שקיבל עבר לחדר המתנות". בהתייחסות להצטרפותו לליכוד, המפלגה שאותה עזב אביו לפני שהקים את "קדימה", הסביר: "אבא נאלץ לעזוב את הליכוד. כעת הצטרפתי לליכוד, כי העם בישראל צריך מפלגה כמו הליכוד. זו מפלגה עם שורשים. מפלגה לא תמימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully