וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החלל קוראת לפרסם את דוח "צוק איתן": "רוצה לדעת מה קרה לבני"

28.1.2017 / 11:57

נינט מונדשיין, ששכלה את בנה שון באסון הנגמ"ש בשוג'עיה, הצטרפה ליותר מ-50 איש וחתמה על עצומה המבקשת לפרסם את דוח המבקר המלא. "זה צריך להיות מובן מאליו מצד הממשלה במדינה מתוקנת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

נינט מונדשיין, אמו של שון שנהרג באסון הנגמ"ש בשג'אעיה במהלך מבצע "צוק איתן", היא אחת מבין 55 החותמים על העצומה הדורשת לחשוף את דוח מבקר המדינה המלא על אודות המערכה ברצועת עזה בקיץ 2014. זאת, על רקע סימן השאלה הגדול סביב פרסום הממצאים. "חתמתי על העצומה כי אכפת שלי שכולם ידעו על כל מה שקרה", אמרה מונשיין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "לא חשבתי שאני אצטרך לחתום על העצומה, זה צריך להיות מובן מאליו מצד הממשלה. לא צריך להיות רק דוח חקירה, אלא גם ועדת חקירה על מה שקרה וצריך לשתף בממצאים את כל המדינה. אני רוצה לדעת מה קרה לבן שלי, אני נמצאת במדינה מתוקנת".

"הבן שלי נהרג מטיל של חמאס, אבל לפי התחקיר שקיבלנו הוא נפל בגלל המחדלים של הצבא", הוסיפה מונדשיין. אם קורה משהו צריך לבדוק את זה וחשוב שזה שיפורסם. האינטריגות בתוך הממשלה זה לא מענייני ואני לא רוצה להיכנס לזה, מה שמעניין אותי זה איך נתנו לבן שלי להיכנס עם גרוטאה כזאת לעזה. עם נגמש משנת 1970, שלא בדקו אותו. פשוט הוציאו אותו עם 90% סיכוי שהוא לא יחזור. הנמג"ש לא היה תקין, היו לו חמישה תקלים. הבן שלי התאמן בכלל על נמ"ר ובשישי החליפו לו את זה לנגמ"ש. איך שהוא עלה על הרכב הייתה לו תאונה, ארבע תאונות לפני שהם יצאו בכלל לקרב. בתקלה החמישית הנגמ"ש נתקע ולא זז".

"היו שם כמה תקריות נוראיות, אבל אני לאור הנסיבות העצובות מייצגת את בני", ציינה מונדשיין. "הבן שלי לא אוהב כותרות, הוא ילד ענב, ולא היה אוהב את זה. אבל אולי זאת אחת הדרכים שאוכל לקבל לידי את הדוח ולדעת מה קרה שם בדיוק. אם הדוח לא יתפרסם אני לא יודעת מה נעשה. תהיה לי עוד אכזבה מהמדינה. אני מאמינה בכל ליבי שהדוח יפורסם".

האם נינט ובנה שון מונדשיין. באדיבות המשפחה
נינט מונדשיין עם בנה שון/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully