וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרזות ב-9,000 דולר, סוסים ב-2,500: מחירון הפגנות החרדים נחשף

28.1.2017 / 20:14

ארגון המזוהה עם זרם חרדי קיצוני ערך מגבית התרמה בניו יורק, למימון הפגנות בישראל נגד הגיוס לצה"ל. בחוברת שחולקה לתורמים, נחשף כי 34 ההפגנות של הקיצוניים בשנה החולפת הסתכמו ב-117 אלף דולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד גיוס חרדים בבני ברק, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כבר הפך לשגרה בירושלים, בבית שמש ובאזורים חרדים נוספים - הפגנות זעם של "העדה החרדית", זרם חרדי קיצוני, לאחר מעצר של צעירים שמתחמקים מהתייצבות בלשכות הגיוס. ההפגנות כוללות שריפות פחים, חסימות כבישים ועימותים אלימים עם שוטרים שגוררים גם עצורים.

לאורך שנים טענו מארגני ההפגנות כי מה שמניע אותם זו "ההתבדלות מצה"ל ומהמדינה", אולם מסמך מרתק מגלה כי מאחוריהן מתנהלת תעשייה כלכלית שמגלגלת עשרות אלפי דולרים בשנה. בחוברת מיוחדת שחולקה השבוע בקרב הקהילה החרדית הקיצונית בניו-יורק לקראת ערב התרמה ל"מרכז הצלה", גוף שמנהל את המאבקים נגד הגיוס בישראל, מופיעות העלויות של ההפגנות. זאת, במטרה לשכנע את משתתפים לתרום כסף מכיסם לטובת הפעילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחוברת נטען כי בשנה החולפת ארגנו הקיצונים 34 הפגנות, מתוכן שלושים בהיקף קטן בבתי מדרש וברחובות. עלות ההפגנות הסתכמה ב-117,276 דולר. בחוברת מפרטים את ההוצאות של ההפגנות הגדולות. כך לדוגמה "קבלת פנים לאסיר שהשתחרר ממעצר" כללה בין היתר מודעות בירושלים בסך 6,600 דולר, מודעות בבית שמש בסך 2,300 דולר, חשמל בסך 800 דולר, משכורות למארגנים בסך 3,700 דולר, רכב עם מוזיקה בסך 650 דולר, שלטים בסך 800 דולר וסוס ועגלה שהושכרו לטובת הובלת האסיר בסך 2,500 דולר.

הוצאות נוספות כמו חצוצרות לילדים, גנרטור, משאית ששימשה כבמה מרכזית, מדבקות לילדים בגנות צה"ל ועוד הסתכמו באלפי דולרים נוספים. המידע על העלויות בחוברת מלווה בתמונות מכל הפגנה או מעמד נגד הגיוס. המטרה: לעודד את התורמים לתרום כמה שיותר לטובת הפעילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוברת כוללת יותר מ-20 עמודים ובין היתר גם מפורטים בה הוצאות פעילות המשרדים של "מרכז הצלה" בחצי שנה האחרונה ועלויות הקמתו בסכום של כמעט 130 אלף דולר. עוד מצוינות בחוברת ההוצאות השוטפות של המרכז שכוללות לטענת מחברי המסמך מוניות, צלמים ואוכל למתנדבים במשך חמישה חודשים, בעלות של 44 אלף דולר. כל אדם מתבקש לתרום לטובת הוצאות המאבק לפחות 180 דולר, בקשה המגובה במכתבים של רבנים המובילים את הזרם הקיצוני.

גורם ב'עדה החרדית"' טען כי "מדובר בחוג הקיצוני בתוך 'העדה החרדית'. הם מובילים את הקו התקיף ביותר נגד הגיוס ובאמצעות כך מנסים לגייס תרומות כדי להתפרנס מהמאבק ולהמשיך לממן אותו לאורך השנה הקרובה. מלבד ההפגנות, הם גם מדגישים כי הם מממנים עורכי דין לטובת בחורים או אברכים שנעצרים בגין עריקות מצה"ל או לטובת חרדים שנעצרים בהפגנות על הגיוס כתוצאה מעימותים לכאורה עם המשטרה או בשל טענות מצד המשטרה להפרות סדר".

קטטה פרצה בין מתנגדי הרב ברלנד לתומכיו במאה שערים בעקבותיה אופנוע ורכב הוצתו ונשרפו, 24 בינואר 2017. ספק 500
הצתת פח אשפה במהלך הפגנה בשכונת מאה שערים בירושלים, בשבוע שעבר/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully