וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסתובבתי עם אות קין": מעשני קנאביס שנעצרו מברכים על אי-הפללה

26.1.2017 / 22:10

הודעת השר לביטחון הפנים על שינוי מדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים עודדה את אלה שנחקרו בעבר בגין החזקתם. "זה ללא ספק תחילתו של תהליך", אמר אחד מהם. יש כבר מי שמסמן את היעד הבא: "לגליזציה מלאה"

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

"בחוגים מסוימים הרגשתי שאני ממש מסתובב עם אות קין על הראש", סיפר הערב (חמישי) לוואלה! NEWS יאיר גינת שעוכב לחקירה לפני כעשור משום שנתפס עם ג'וינט של קנאביס. הודעת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבוקר על שינוי מדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים, שבמסגרתה לא יופללו צרכני קנאביס, עודדה את גינת, שבירך עליה.

"עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, אבל זה ללא ספק תחילתו של תהליך", אמר היום. גינת, תושב תל אביב, נעצר בידי המשטרה לפני יותר מעשר שנים, כשעוד התגורר אצל הוריו בירושלים. "יצאתי באחד הערבים עם הרכב שלהם וכנראה שעוררתי עניין בקרב שוטרי הסיור שעמדו לידי ברמזור", שחזר. "הם עצרו אותי והורידו אותי מהרכב, ואז בצד הדרך ערכו עליי חיפוש, מצאו את הג'וינט ומהר מאוד אמרתי להם שזה שלי ושזה משמש אותי".

גינת נלקח לתחנת המשטרה ועוכב במשך שעות. "התייחסו אליי כמו פושע, לקחו טביעות אצבעות, פתחו תיק, כאילו מינימום פגעתי במישהו. כששחררו אותי באמצע הלילה, הייתי צריך למצוא להגיע בכוחות עצמי לרכב שנשאר בלב העיר כדי להחזיר אותו לאבא שלי", הוסיף גינת.

לקריאה נוספת:
השר ארדן הודיע: "עוברים לאי-הפללה של צרכני סמים קלים"
עישון קנאביס יהפוך לחוקי? כל מה שצריך לדעת על המדיניות החדשה
שרת המשפטים בחוות דעת רשמית: קנסות בלי רישום פלילי לצרכני סמים קלים

עישון מריחואנה, אילוסטציה. AP
עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. ג'וינט/AP

במסגרת המדיניות החדשה, שעליה הכריז ארדן, המשטרה תתמקד באכיפה במרחב הציבורי - ולא בבתיהם של המשתמשים. על עבירה ראשונה יוטל קנס של עד כאלף שקלים, ללא רישום פלילי. על עבירה שנייה יוטל קנס כפול, ובעבירה השלישית תותנה סגירת התיק הפלילי בהסדר שלפיו המשתמש יתנדב בעמותה "אל-סם" ודומותיה.

גם ליאור דלל, תושב לוד, נעצר כמה פעמים בגלל ג'וינטים שנמצאו בהחזקתו, ובירך על ההחלטה של ארדן. יחד עם זאת, דלל הביע אכזבה ממדיניות הקנסות החדשה. "אני מבואס כי עכשיו בכל פעם שאיעצר, במקום שרק 'אשרוף' ארבע שעות מחיי בתחנות המשטרה כדי להסביר לשוטרים שאלה הג'וינטים הפרטיים שלי, אצטרך לשלם קנסות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלל סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על חוויותיו הלא נעימות עם רשויות החוק בהקשר זה. "לא פעם, מחוץ למסיבת טבע, הייתה מתחבאת לה ניידת שיטור, ואז בסיום המסיבה, היא הייתה 'מתלבשת' על הבליינים ועוצרת אותם". לא פעם הובל דלל לתחנות המשטרה ברחבי הארץ עם אזיקים על הידיים והרגליים. "כאילו שאני מחבל, אפשר לחשוב מה עשיתי, אין לך מושג איזה כיף זה לבוא לשוטר, שחושב שעצר הרגע ברון סמים ולהגיד לו בפרצוף, אני מעשן, אני מבין את הסכנות, שחרר אותי".

דלל העיד כי חשש בהתחלה מהתגובה של הוריו. "בהתחלה לא סיפרתי להם, נמנעתי, כי לא הרבה יודעים ומבינים מהן סגולות הצמח, אבל אחרי כמה פעמים, החלטתי לשתף את ההורים והיום הוריי לגמרי בעד לגליזציה".

"עוברים ליעד הבא: לגליזציה"

ההכרזה הבוקר של ארדן הפיחה אופטימיות באורן ליבוביץ, עורך המגזין "קנאביס" ויו"ר תנועת "עלה ירוק". "מדובר בבשורה חשובה וחיובית שטוב שקרתה, אפילו שהייתה לדעתנו יכולה לקרות קודם". ליבוביץ ציין כי בקרב המעשנים יש קולות שמתעלמים מהשינוי הצפוי, משום שהם מאמינים שצריכת קנאביס כלל לא צריכה להיות עבירה, בוודאי לא פלילית אך גם לא מנהלית. "בדיוק כמו שצריכת אלכוהול אינה עבירה ושם מדובר בחומר מסוכן וקשה בהרבה".

מכאן, ליבוביץ ממשיך לחתור להסדרת השוק בחוק ולמכירה לבגירים תחת פיקוח. "יש כאן בשורה חשובה בין השורות, למשל מעכשיו, כל הנושא של חיפוש בבתים מקבל תפנית חשובה. נפתח פה פתח לגידול ביתי תוך מניעה מצרכנים ליצור קשרים עם גורמים עבריינים. כשיצאתי למאבק הזה לפני שש שנים היה לי ברור שאנצח בו, נושא של אי-הפללה מקובל במדינות שונות כבר משנות ה-70, אז בישראל אנחנו מפגרים. עכשיו עוברים ליעד הבא, הלגליזציה, צריך להבין למדינה צריך להיות אינטרס שהשוק הזה יהיה מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully