וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון ביוון דחה הסגרת עריקים טורקים - ואנקרה זועמת

בית המשפט קבע כי השמונה, שנמלטו במסוק מטורקיה שעות לאחר כישלון ניסיון ההפיכה, לא יאולצו לשוב למולדתם, בשל החשש כי לא יזכו למשפט הוגן. באנקרה הגיבו בכעס והודיעו כי ייבחנו את היחסים עם אתונה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון ביוון דחה היום (חמישי) את בקשתה של טורקיה להסגיר לידיה שמונה חיילים המבוקשים על ידי הרשויות באנקרה בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי. הקבוצה נמלטה מטורקיה במסוק שעות לאחר דיכוי המרד בשלטונות, אך טענה כי היא אינה מעורבת בכך. בית המשפט נימק את החלטתו בכך שהם לא צפויים לזכות במשפט הוגן במולדתם.

בתגובה, מסר משרד החוץ באנקרה כי היחסים עם אתונה ייבחנו בעקבות ההחלטה. כמו כן, רשת TRT הטורקית ציטטה את שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, באומרו כי אנקרה תנקוט צעדים נגד יוון, ובהם ביטול הסכם הפליטים שנחתם בין שתי המדינות, אם לא יוסגרו החיילים. הרשויות בטורקיה הוציאו צו מעצר נוסף לחיילים, וקראו למשפט חוזר.

באנקרה האשימו את יוון בהגנה על מתכנני ההפיכה ובכישלון במאבק בטרור. לפי הודעת משרד החוץ, "הפסיקה של בית המשפט העליון ביוון היא הפרה של החוק הבינלאומי, שככל הנראה התקבלה מתוך מניעים פוליטיים, והפרה של זכויות הקורבנות". בהצהרה הבטיחה אנקרה כי תמשיך במאמצים להסגרת שמונת החיילים ולהעמדתם לדין.

חיילים טורקים שנמלטו מהמדינה אחרי ניסיון ההפיכה מובלים לבית המשפט העליון של יוון, 26 בינואר 2017. רויטרס
החיילים הטורקים מובלים לבית המשפט העליון ביוון, אתמול/רויטרס

סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" דיווחה מוקדם יותר כי הרשויות באנקרה הוציאו צו מעצר לשמונת החיילים. זאת, לאחר שהואשמו במדינה בניסיון להתנקש בנשיא רג'פ טייפ ארדואן, כמו גם בניסיון לבטל את החוקה, ניסיון לפרק את הפרלמנט ובהשתלטות על מסוק תוך שימוש באלימות.

היחסים בין יוון לטורקיה השתפרו במהלך השנים, אך הן עדיין מסוכסכות בשל מחלוקות הנוגעות לשליטה בשטחים הנתונים במחלוקת. ב-1996 הגיעה המתיחות לשיא כאשר שתי המדינות היו על ספה של מלחמה בשל סכסוך הנוגע לשליטה באי בלתי-מיושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully