וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנודיסטים צדקו: מי שמתפשט בחופשה - יותר מאושר

28.1.2017 / 10:11

מרגישים מדוכדכים? פשוט תתפשטו. מחקר חדש מגלה כי עירום משפר את מצב הרוח וגורם לנו לחוש טוב עם עצמנו. מסתבר שהנודיסטים צדקו כל הזמן

מגדלנה מטיילת בעולם ומצטלמת בעירום. אינסטגרם, צילום מסך
אלו שנהגו לבלות זמן ניכר בערום, היו מאושרים יותר עם גופם"/צילום מסך, אינסטגרם

כאשר אתם מתכננים את החופשה הבאה, מומלץ לכם לשקול נסיעה אל יעדים המבוקשים על ידי נודיסטים. יש מי שסבורים שאדם עירום המוקף בזרים מוחלטים יחוש שלא בנוח עם גופו, אך מסתבר שדווקא ההיפך הוא הנכון. למעשה, השתתפות באירועי נודיזם (או "נטורליזם", בשמו המעודכן יותר) גורמת לאדם לחוש בנוח יותר עם גופו, ואף עם חייו בכלל, כך עולה ממחקר חדש שעליו מדווח הדיילי מייל.


עוד על נודיזם ותיירות:
כחום הגוף: מיהם התיירים המתפשטים בעולם?
למה חובה לצאת לחופשה נודיסטית לפחות פעם בחיים?
סקס בלב ים? הקרוז שבו בגדים הם אופציה בלבד


קבוצת החוקרים, מאוניברסיטת גולדסמיתס (Goldsmiths) שבלונדון, בדקה את הקשר שבין השתתפות באירועי נודיזם לבין מידת שביעות הרצון של המשתתפים מגופם בפרט ומחייהם בכלל.

מהמחקר עולה, כי הסרת הבגדים בפני אנשים זרים היא ככל הנראה אחת מהפעילויות החיוביות שתוכל לעשות עבור עצמך. "אין זה סוד כי דימוי גוף נמוך הוא בעיה חובקת עולם המשפיעה על איכות חייהם של בני אדם רבים", כותבים החוקרים. "מעת לעת יש מי שמציינים את היתרונות הפסיכולוגיים של הנודיזם, אך מעט מאוד מחקרים אמפיריים בדקו את הנושא לעומק".

תיירים נודיסטים. אינסטגרם, צילום מסך
ללא בגדים רמת האושר עולה. גולשות גלים ללא בגדים/צילום מסך, אינסטגרם

ערום לטובת הבריאות הנפשית

בסקר שערכו מחברי המחקר, ד"ר קיאון ווסט (Keon West) ועמיתיו, התבקשו 850 בריטים להשיב על סדרת שאלות. כאמור, התוצאה העלתה כי אלו שנהגו לבלות זמן ניכר בערום, היו מאושרים יותר עם גופם. "ככל שהם בילו זמן רב יותר בפעילות נודיסטית, וככל שעשו זאת בתדירות תכופה יותר, כך עלתה רמת האושר שלהם".

נשאלת כמובן שאלת הביצה והתרנגולת: האם אנשים שחשים טוב יותר עם גופם יעדיפו מלכתחילה לבלות זמן רב בערום בפומבי? בשני ניסויים נוספים, החוקרים ביקרו בשני אירועי נודיזם בבריטניה, כדי להעמיק בסוגיה זו. הם שאלו את המשתתפים סדרת שאלות לפני שפשטו את בגדיהם וכן לאחר תום האירוע. בשני המקרים, התגלה כי המשתתפים חוו עליה ברמת דימוי הגוף שלהם וברמת שביעות הרצון מחייהם, באופן מידי ומובהק.

"התוצאות מדגימות כי לערום יש השפעה חיובית על הבריאות הנפשית שלנו. הנודיסטים הרי טוענים זאת כל הזמן", אומר ד"ר ווסט.

על אף ההשפעות החיוביות המיוחסות לעירום, כמעט שלא נחקרה השאלה "למה?" כלומר, אנו יודעים שעירום מגביר את האושר, אבל מדוע זה בעצם קורה? החוקרים מציעים את התיאוריה הבאה: יש חשיבות רבה יותר לכך שנו רואים אנשים אחרים ערומים, מאשר להיותנו ערומים בעצמנו. "נדרשים מחקרים נוספים כדי לאושש טענה זו", מוסיף ד"ר ווסט. "אך יכול להיות שבעתיד נוכל להציע את הנודיזם כסוג של כלי טיפולי לבעיות דימוי גוף. כך או אחרת, הנושא בהחלט שווה בדיקה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully