וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שבטנק תנצח

26.1.2017 / 17:00

אישה לא יכולה? על רקע סערת שילוב לוחמות בשריון, ארבע נשים קרביות מוואלה! NEWS הפכו ליום אחד לצוות הטנק הנשי הראשון בצה"ל. הן הרימו כפפה, ופטיש ואפוד והסניפו קצת שטח. הצליח להם? צפו בעיתונאיות הלוחמות בפעולה

בווידאו: נשים בטנק/צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט, מעצב גרפי: אביחי ברוך

בחודש נובמבר האחרון הודיע צה"ל כי הוא בוחן מחדש את סוגיית שילוב נשים כלוחמות בחיל השריון - הודעה שנתנה את האות לסערה ציבורית ולמסרים חריפים של אישי ציבור שונים באשר למקומן של נשים בצה"ל - ובכלל.

בין השאר טענו רבנים וכמה אישי צבא לשעבר כי מדובר בפגיעה במבצעיות הצה"לית, באורח חייהם של חיילים שומרי מסורת ואף הגדילו לומר כי "מדובר באיבוד מוחלט של ערכי צה"ל" וכי מדובר ב"פגיעה בתפקידה המסורתי של האישה - להיות אימא". מנגד, עמדו דובר צה"ל והרמטכ"ל על כך ש"צה"ל הוא צבא העם והנשים הן חלק ממנו" ועל כך שהנושא עדיין בבדיקה בלבד. מאוחר יותר פורסם כי אחד הרעיונות העומדים על הפרק הוא גיבוש צוותי טנקים על טהרת לוחמות בלבד שיעסקו במשימות של בטחון שוטף.

ארבע נשות וואלה NEWS !בעלות עבר צבאי "קרבי" הרימו את הכפפה - והפטיש, והאפוד – והדרימו לבסיס השריון "שיזפון" כדי לבדוק האם צוות טנק נשי יכול לעשות את זה. עד כמה באמת צפוף בתוך הטנק, והאם הן יצליחו לתקן פריסת זח"ל או לטעון פגז?

צפו בתמונות מתוך הכתבה

שי מכלוף

הילה, מדריכת חי"ר בעברה – הביאה מהבית את תחתוני המזל. מיה, שנפלה מקורס קצינות מסיבה מטופשת במיוחד – חוששת מהיום שבו ייפלו בשבי לוחמות. טל, מדריכת שריון בעברה, מיהרה להתנדב להיות מפקדת הטנק. ורק עדי, מדריכת גדנ"ע בעברה, שמחה למצוא מקום לפינת איפור בתוך הטנק – אבל גם הוכיחה יכולת טכנית מפתיעה בתיקון הזחל.

כולן הסכימו שבמדינה בה הצבא לוקח חלק כל כך מרכזי בתהליכים החברתיים, נשים לא יכולות להסתפק רק בתפקידים של "תומכות לחימה" אלא להילחם על מקומן ביחידות הקרביותת חלקן מסופקות אם נשים ירצו בכך. צפו בעיתונאיות הלוחמות בפעולה, וזכרו - האישה שבטנק תנצח (כל עוד היא לא תשכח למלא דלק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully