וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד: מקרה רצח נדיר מזעזע את המדינה הבטוחה ביותר בעולם

26.1.2017 / 13:18

במדינה בת 330 אלף התושבים יש רק 1.8 מקרי רצח בשנה, אך החודש אותרה גופת צעירה שיצאה ממועדון בירה ונמצאה בחוף הימים. שני דייגים מגרילנדים חשודים במעשה. "כולם המומים"

בירנה ברינסדוטיר, צעירה בת 20 מאיסלנד, שנרצחה. משטרת איסלנד, צילום מסך
נעליה נמצאו בעיירה סמוכה. בירנה ברינסדוטיר/צילום מסך, משטרת איסלנד

איסלנד, שנחשבת למדינה הבטוחה ביותר בעולם, סוערת אחרי שהמשטרה המקומית הודיעה כי אישה שגופתה נמצאה בחוף נרצחה. גונאר רונר סבנביורנסון, דובר של משטרת רייקיאוויק הבירה, אמר אתמול (רביעי) כי בירנה ברינסדוטיר בת ה-20 נעלמה ב-14 בינואר, אחרי שבילתה עם חברים.

גופתה אותרה בסלבוגסביטי, שנמצאת 50 ק"מ מהבירה, אחרי חיפושים שנמשכו כשבוע, אולם נעליה נמצאו כמה ימים קודם לכך בעיירה הסמוכה הפנארפיורדור. המשטרה פרסמה סרטון אבטחה שבו היא נראית צועדת ברחוב בעיר הבירה בשעות בוקר מוקדמת, אחרי שיצאה לבדה ממועדון במרכז העיר. היא לא נראתה מאז.

לפי דובר המשטרה, שני גברים משנות ה-20 לחייהם, תושבי גרינלנד, נעצרו אחרי מרדף של מסוקי משטרה אחרי סירת הדיג שבה היו בעודם מנסים לעזוב את השטח הימי של איסלנד. בעקבות זאת, הם נאלצו לשוב על עקבותיהם אל נמל הפנארפיורדור, העיר השלישית בגדולה במדינת האי.

עוד בעולם:
רוסיה על תכנית טראמפ לאזורים בטוחים בסוריה: "לא התייעץ עמנו"
נסיך ואישה שרצחה עשרות: כווית הוציאה להורג שבעה אסירים
תכננו לפגוע ביהודים ומהגרים: מבצע נרחב בגרמניה נגד הימין הקיצוני

מקרי רצח הם נדירים ביותר באיסלנד, בת 331 אלף תושבים, עם ממוצע של 1.8 מקרי רצח בשנה. המדינה נמצאת במקום הראשון במדד השלום העולמי של המכון לכלכלה ולשלום. "כולם בהלם", סיפר דובר המשטרה. "יש אצלנו מעט מאוד מקרי רצח, בחלק מהשנים אפילו אין בכלל". ב-2003, ב-2006 וב-2008 לא אירע שום מקרה רצח במדינה. משטרת איסלנד אף הביעה התנצלות רשמית ב-2013 אחרי שירתה למוות בחשוד – בפעם הראשונה אי-פעם שבה היא ירתה אש חיה במישהו.

לפי המשטרה, שני הדייגים שכרו כרב בלילה שבו נעלמה הצעירה. כשהם נכנסו לחקירה, השוטרים הניחו מגבות על ראש על מנת להסתיר אותם מפני התושבים האבלים. במכונית השכורה נמצאו כתמי דם והמשטרה סבורה כי ברינסדוטיר נרצחה בתוכה. ייתכן ששני החשודים מגרינלנד, האי הארקטי העצום ששייך לדנמרק, קשורים לרצח של נער בן 17 שנמצא באגם בדנמרק.

  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully