וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה משפרת יכולותיה במרחב הימי: רכשה ארבעה אופנועי ים חדשים

25.1.2017 / 23:17

המשטרה השלימה את שידרוג המערך לאחר שרכשה את האופנועים, מסוג "Sea-Doo" וכן ספינות מסוג "צרעה". המטרה היא שיפור יכולת הצלת החיים עם מערכות חדשות שיוכלו לתמרן במים בכל מזג אוויר

צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל השלימה בימים האחרונים את מערך השיטור הימי על ידי רכש אופנועי ים חדישים מסוג "Sea-Doo" וספינות מסוג "צרעה". בכך, שידרגה המשטרה את יכולותיה המבצעיות לשם הצלת חיים במרחב הימי לאורך קו החוף בים התיכון, ים סוף והכינרת.

מדובר בהליך הצטיידות מורכב שהושלם עם תום עבודת מטה באגף המבצעים של משטרת ישראל, שבמסגרתה אופיינו הצרכים המבצעיים של יחידות השיטור הימי. בעקבות כך, הוכנסו שיפורים ומערכות טכנולוגיות מתקדמות בכלי השייט, לרבות אמצעים לגילוי והצלת חיים בתנאי יום ולילה ושיוט ותמרון מהיר במים בתנאי מזג אוויר משתנים.

לצד עשר הספינות החדישות מסוג "צרעה" ואופנועי הים הקיימים במערך, הוכנסו למערך עוד ארבעה אופנועי ים מתקדמים נוספים לאחר שנמצאו מתאימים לצרכי היחידה. זאת, לאור יכולת שיוט מהירה בשילוב מערכת ייחודית המאפשרת תמרון מדויק, מרחק בלימה קצר ושיוט לאחור בסביבת המחולצים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שני ניסיונות פיגוע בתוך שעתיים: המחבלים נורו, אין נפגעים
רעידת אדמה בעוצמה 5.6 שמקורה בכרתים הורגשה בישראל
טראמפ חתם על צו להקמת החומה עם מקסיקו: "זה מה שהבטחנו"

המשטרה רכשה שלוש ספינות שיטור וארבעה אופנועי ים חדשים. ספק 500
"חלק מתהליך של התעצמות והתחדשות". הספינות שבהן הצטיידה המשטרה/ספק 500

במשטרה מדגישים את היתרון היחסי של שימוש באופנועי ים במשימות חיפוש, חילוץ והצלת חיים במרחב הימי לאור היכולת הבלעדית שלהם לשוט ולתמרן במים רדודים, בקרבת סלעים ובתנאי ים גליים מאוד. כל זאת, תוך שילוב היכולת הקריטית של יציאה למשימה תוך דקות ספורות מרגע ההזנקה, דבר שמקצר את זמן התגובה לשם הצלת חיים. בסופו של התהליך, מערך השיטור הימי יפעיל עשר ספינות ועשרה אופנועי ים, בחלוקה של שתי ספינות ושני אופנועי ים בכל אחת מחמש יחידות השיטור הימי.

"החלפת צי השיטור הימי כולו והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לחיפוש והצלה ביום ובלילה הוא חלק מתהליך של התעצמות והתחדשות", אמר ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אלון לבבי, "המטרה היא שיפור השירות המשטרתי לאזרחי המדינה והצלת חיים - לשרת ולהגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully