וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר הצפון קוריאני שערק: "העם הקוריאני יפיל את משטרו של קים"

סגן השגריר לשעבר בלונדון אמר כי הוא צופה שבכירים נוספים במשטר הקומוניסטי המבודד יערקו ממנו ושיבח את הסנקציות שהוטלו על פיונגיאנג בשל תכנית הגרעין שלה. לדבריו, קים מוכן להיפגש עם טראמפ - "בתנאים שלו"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בחודש מאי: דונלד טראמפ הכריז כי הוא מוכן להיפגש עם קים ג'ונג און)

תושבי קוריאה הצפונית יתקוממו ויפילו את משטרו של השליט קים ג'ונג און - כך טען סגן השגריר הצפון קוריאני לשעבר בלונדון, תאה יונג הו, בריאיון לרשת CNN שפורסם היום (רביעי). תאה ערק לקוריאה הדרומית יחד עם רעייתו ועם שני בניהם בחודש אוגוסט האחרון, ונחשב עד לעריקתו לאחר מבכירי שירות החוץ הקוריאני, ולגורם הבכיר ביותר שערק מהמשטר הקומוניסטי המבודד. הוא הוסיף כי גורמים בכירים נוספים צפויים לערוק. לדבריו, קים גם מעוניין להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בריאיון אמר תאה כי הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על פיונגיאנג בחודש מרץ האחרון "פורצות דרך וחסרות תקדים", והבהיר כי הן השפיעו על הכלכלה הצפון קוריאנית וגם "על העם ועל הבכירים". לדברי סגן השגריר לשעבר, קים רואה את כניסתו של טראמפ לבית הלבן "הזדמנות טובה לקדם סוג של פשרה עם הממשל האמריקני החדש", בנוגע לסנקציות שהוטלו על הממשל בפיונגיאנג ובנוגע לתכנית הגרעין הצפון קוריאנית.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על פיתוח הטיל הבין-יבשתי בקוריאה הצפונית: "לא יקרה"
הבטחתו של מנהיג צפון קוריאה לשנה החדשה: ניסוי בטיל בין-יבשתי
חמש שנים תחת שלטון קים: איך שינה הרודן את קוריאה הצפונית?

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בנאום לכבוד השנה החדשה, 1 בינואר 2017. סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית, רויטרס
"נאום סחיטה". קים בנאום ראש השנה/רויטרס, סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית

הוא הבהיר כי קים מוכן להיפגש עם טראמפ בתנאים שלו. זאת, בהתייחסות לנאום שהציג המנהיג בפתח השנה האזרחית החדשה, ובו טען כי אם ארצות הברית תמשיך את מדיניותה נגד קוריאה הצפונית, הוא ימשיך להוסיף פצצות גרעין לארסנל היכולות הצבאיות של מדינתו. "הוא קרא לזה יכולות תקיפת מנע", הבהיר תאה, "זה טילים בליסטיים בין-יבשתיים". לדבריו, "הרמה של הנאום הזה היא כמעט סחיטה".

תאה קרא לטראמפ לחזור בו מדבריו במהלך קמפיין הבחירות כי ישקול להיפגש עם המנהיג, בטענה שהדבר יעניק לו לגיטימיות שממנה, לדברי העריק, קים לא נהנה אפילו במדינתו שלו. "אפילו נשיא סין שי ג'ינפינג והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לא נפגשו עם קים ג'ונג און", הבהיר. הוא הוסיף כי המנהיג עוד מתקשה להבטיח תמיכה בציבור: "לאחר חמש שנים בשלטון, הוא לא יכול אפילו לספר לעם הצפון קוריאני את תאריך הלידה שלו, מידע על אמא שלו או יחסיו עם סבו".

הוא הבהיר כי "כל עוד קים ג'ונג און בשלטון, לא יהיה אף סיכוי לעולם לשפר את מצב זכויות האדם במדינה או לבטל את תכנית הגרעין". לדבריו, "אם קים ג'ונג און מחליט להרוג מישהו, אם הוא חושב שהוא איום או שהוא הפחיד אותו, או סתם רוצה להיפטר ממנו – זאת המציאות הנוכחית בקוריאה הצפונית".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
הסנקציות "פורצות דרך וחסרות תקדים". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully