וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במליאה: הכנסת דחתה הקמת ועדה לחקירת אירועי אום אל-חיראן

25.1.2017 / 22:19

חברי כנסת מהרשימה המשותפת התעמתו עם השר לביטחון פנים ארדן בטרם ההצבעה ושניים מהם אף הוצאו מן האולם. חברת הכנסת זנדברג: "אום אל חיראן היא מקרה נדיר של גזענות גלויה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) שתי הצעות להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא תקרית דריסת השוטר והירי באזרח ביישוב אום אל-חיראן בנגב בשבוע שעבר. את ההצעות העלו ח"כ תמר זנדברג (מרצ) וטאלב אבו-עראר (הרשימה המשותפת), והן נדחו ברוב של 43 מול 22 חברי כנסת, ושלושה נמנעים.

במהלך תשובתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להצעות התפתח עימות בינו לבין אבו-עראר וחבר סיעתו, מסעוד גנאים שכינו אותו "שקרן". יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שניהל את הדיון, הוציא את השניים מהאולם ובתגובה ביקש יו"ר הסיעה, ח"כ איימן עודה, להשיב על דבריו של ארדן. אולם אדלשטיין לא אפשר לו ועודה כינה אותו בתגובה "גזען".

בדבריו מעל הדוכן אמר ארדן כי הוא מעניק גיבוי לכוחות בשטח וכי "אם צריך לשאול שאלות, צריך לשאול את מי שביצע את הדריסה". לדבריו, תחקיר המשטרה שנערך ביום התקרית, וכן סרטון שצולם מן האוויר, מעלים "תמונה מאוד ברורה של פיגוע, דריסה מכוונת". עוד אמר ארדן כי "צריך לחקור לא רק מה שקרה באותו יום, אלא גם מי ליבה והסית למה שקדם לאירועים באום אל חיראן".

חברי הכנסת מהרימה המשותפת במליאת הכנסת בעת תשובתו של גלעד ארדן בנושא אום אל חיראן, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
הוצא מהישיבה. ח"כ גנאים במהלך העימות במליאה, היום/נועם מושקוביץ

הוא הוסיף כי חבר הרשימה המשותפת, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר לפני התקרית כי "נכבה שניה בנגב לא תהיה" וכי יו"ר הסיעה, איימן עודה, הוסיף ש"נלך עם הנושא הזה עד הסוף!". ארדן פנה אל עודה, ביקש שיסביר את דבריו והמשיך לבקר את התנהלות סיעתו. "מדובר במפלגה שח"כ שלה מבריח טלפונים למחבלים ורוצחים, אתם תצטרכו כנראה לשאת באחריות פלילית על הדברים הללו. מאז שנכנסתי לתפקידי שמתי בראש סדר העדיפויות את השוויון במתן שרותי אכיפה בישובים הלא יהודים. ביקשתי מכם עזרה ושיתוף פעולה", אמר. "אתם לא מייצגים את הציבור שלכם אלא מייצגים את האויב הפלסטיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אום אל-חיראן - סמל לאחד העוולות המובהקים של המדינה"

ח"כ זנדברג אמרה במהלך הדיון כי חוק ההסדרה שעליו הצביעה בחודש שעבר הכנסת היה צריך לחול בשטחי הנגב. "כמו ליהודים, גם לבדואים מגיע לגור בהתיישבות כפרית ולא רק באורבניזציה כפויה ועם תשתיות ושירותים ירודים עד לא קיימים", הוסיפה. "אום אל-חיראן הפכה לסמל לאחד העוולות המובהקים ביותר בתולדות ישראל. תכנית המדינה להקים את היישוב היהודי חירן במקום היישוב הבדואי אום אל חיראן היא מקרה נדיר של גזענות גלויה, מוצהרת ובלתי ניתנת לטשטוש או לתירוץ".

זנדברג הביעה את מחאתה על כך שישנה, לדבריה, התגייסות במערכת הפוליטית ובכלי התקשורת כדי להצדיק את המהלך. "איך עוד אפשר לכנות מקרה של הריסת יישוב של אזרחים מגזע אחד כדי לבנות במקומו יישוב לאזרחים מגזע אחר בגבולות הריבוניים של מדינה דמוקרטית?", אמרה. "אום אל-חיראן הוא אחד הכתמים המבישים בתולדות מדינת ישראל, והעובדה ששרים, עיתונאים, אתרי חדשות ופעילים פוליטיים מתגייסים כדי להגן ולהצדיק את העוול הברור הזה הוא ליקוי מאורות מוסרי שלא נוכל להסביר בעתיד".

חברת הכנסת תמר זנדברג במליאת הכנסת, 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ח"כ זנדברג במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

בסוף דבריה אמרה זנדברג כי "מאכזב ומייאש לגלות שדווקא גורמים שאמורים היו להיות ממלכתיים ורשמיים לא בוחלים באמירות נמהרות וחסרות אחריות, שמלבות פחד ושנאה בלי שום בדיקה של האמת". היא הוסיפה כי תדרוש קיום בדיקה עצמאית ובלתי תלויה של כלל העדויות לאירועים באום אל-חיראן על מנת לברר את האמת.

"מקומם ומכעיס לגלות שזה הפך לשיטה, בהתחלה מפריחים, אחר כך מסיתים, ואם במקרה מתברר שהיו צילומים או גורמים אזרחיים שמכריחים לבדוק את האמת, קודם מנסים להחביא אותה ורק אם אי אפשר אז מאשימים את התקשורת, מערכת המשפט והשמאלנים וממשיכים הלאה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully