וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה חמורה בברזילי: ביציות מופרות הוחזרו למטופלת הלא נכונה

מבית החולים נמסר כי נוצר קשר עם המעורבים במקרה וכי דיווח על אודותיו הועבר למשרד הבריאות. "בית החולים ימנה צוות על מנת לבדוק תהליכי עבודה ולוודא שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד", נמסר

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז
המרכז הרפואי ברזילי, אשקלון. ראובן קסטרו
משרד הבריאות עודכן בפרטי המקרה. בית החולים ברזילי, באשקלון/ראובן קסטרו

ביציות מופרות הושתלו בטעות במטופלת לא נכונה בבית החולים ברזילי באשקלון - כך נמסר היום (רביעי) מדוברות בית החולים. על פי ההודעה, "הצוות זיהה זאת מידית וטיפל במקרה בהתאם". עוד נמסר כי הנהלת בית החולים החלה בבירור מידי של הנסיבות ויצרה קשר עם המעורבים.

בהודעה נכתב עוד כי "בית החולים ימנה צוות על מנת לבדוק תהליכי עבודה ולוודא שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד". בנוסף נמסר כי הועבר דיווח על אודות המקרה למשרד הבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הביקורת הקשה: משרד הבריאות מחריף את המאבק בעישון
החומה בגבול: האם כך באמת תשוב אמריקה לגדולתה?
נתניהו נגד בנט נגד יעלון: מלחמת הגרסאות על המנהרות בצוק איתן

סיפור בדקה- אישה איבדה 12עוברים קפואים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"ביצענו בדיקה ראשונית והסקנו מסקנות". טיפולי הפריה חוץ-גופית/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

לדברי מנהל בית החולים, פרופ' חזי לוי, הצוות הרפואי זיהה מיד את הטעות וביצע את כל הפעולות על מנת שהאישה לא תהרה מביציות שאינן שלה. "ביצענו בדיקה ראשונית, הסקנו מסקנות ונמנה צוות שיבדוק וימליץ המלצות כדי שמאורעות כאלה לא ישובו", הוסיף. "כמובן ששוחחנו עם המטופלות ועדכנו את משרד הבריאות. אני מביע צער על כך שנעשתה טעות בזיהוי בניגוד לכל הנהלים הנוקשים בעניין שהטמענו בבית החולים".

ממשרד הבריאות נמסר: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות. מדובר באירוע חריג ואנחנו בקשר ישיר עם הנהלת בית החולים".

ד"ר פואד עזאם, מנהל מכון פוריות בבית החולים איכילוב בתל אביב, סיפר כי מדובר במקרה נדיר מאוד, בדרך כלל. "אינני יכול להתייחס למקרה כשאני לא יודע את כל הפרטים", אמר. "הליך השאיבה, ההפרייה וההחזרה נעשה תחת נהלים מאד קפדניים והווידוא נעשה ברמה כפולה של המעבדה שמוודאת מול הרופא וגם מול המטופלת. המבחנות מקודדות כך שלא ברור איפה התקלה. הצוות שם מצוין שאף אחד לא יחשוב אחרת. אבל אם נעשתה טעות אנוש צריך להבין איפה בתהליך זה קרה".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully