וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב הטיעונים לעונש: סניגורי אזריה רשמו ניצחון ראשון

25.1.2017 / 0:26

אחרי הכרעת הדין, עלו בזה אחר זה עדי אופי לספר בשבחו של החייל היורה. סבלנות השופטים פקעה כשעדים שלא מכירים את אזריה אישית, כמו ראש עיריית רמלה, ניצלו את הבמה לבקר את הצבא. לאחר האזנה לשיחת האב עם המח"ט, יגיע האחרון להעיד לבקשת ההגנה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

יום הדיונים הראשון בשלב הטיעונים לעונשו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת פלסטיני שניסה לבצע פיגוע דקירה בחברון בחודש מרץ האחרון, הסתיים אמש (שלישי), בניגוד להערכות, בהחלטת השופטים לקבוע יום דיונים נוסף, שייערך ביום שלישי הבא. זאת, לאחר שצוות ההגנה הגיש לבית הדין הצבאי את הקלטת הפגישה בין מח"ט כפיר אלוף-משנה גיא חזות לאביו של החייל, צ'רלי אזריה, וטענו כי השיחה מעלה חשד לשיבוש הליכים והתערבות בוטה בהליך המשפטי.

בתחילה, ביקשו עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ להרחיב את הבדיקה לא רק לשלב הנוכחי של הטיעונים לעונש. עם זאת, השופטים דחו את הבקשה וצמצמו את הבדיקה לשלב הנוכחי בלבד, ולא לעצם הכרעת הדין. זאת, מכיוון שהשיחה בין אל"ם חזות לאזריה נערכה רק לאחר הכרעת הדין, והשפעתה לכאורה קשורה רק לעונש שייגזר על החייל.

עוד בוואלה! NEWS:
משפט אזריה: הפרקליטות תבקש שלוש עד חמש שנות מאסר
עורך דינו של אזריה לפרקליט הצבאי: לחקור את מפקד חטיבת כפיר
התביעה רומזת: "הצטיינותו של אזריה כחייל" תעמוד לזכותו בגזר הדין

אלאור אזריה, דיון בטיעונים לעונשו, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
אזריה בפתח בית הדין, אתמול/מגד גוזני
הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
צוות ההגנה של אזריה, אתמול בבית הדין/מגד גוזני

התביעה טענה מצדה כי לא ניתן להוכיח ניסיון שיבוש, וכי מדובר ב"מסע ציד", בניסיון להשפיע על גזר הדין. השופטים קבעו לבסוף כי מפקד החטיבה יזומן למסור עדות בפני בית הדין, כמו גם המתווך שהשתתף בשיחה, אופיר סופר, בהתאם לבקשת ההגנה. "מדובר בשיחה חריגה, והדבר חייב להיות מלובן", הבהירו השופטים. עם זאת, הם סירבו להוציא לבקשת ההגנה את פלט השיחות ממכשירי הטלפון של השניים.

בשארית הדיון, עלו בזה אחר זה יותר מעשרה עדי אופי להעיד לטובתו של אזריה, בתקווה להקל על העונש שיוטל עליו. רוב העדים שמכירים את החייל היכרות אישית סיפרו על מעלותיו באזרחות ובשירותו הצבאי, והדגישו את צניעותו, את שלוותו ואת המחויבות שלו לצבא ולמפקדיו. עם זאת, השופטים לא גילו סבלנות יתרה כלפי עדים שלא הכירו את הנאשם באופן אישי, כמו ראש עיריית רמלה יואל לביא, שהתייחס להתנהלות הצבא במקום להרחיב את הדברים על אזריה, תושב עירו.

צ'רלי אזריה, לפני הדיון בטיעונים לעונשו של אלאור  אזריה, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
האב צ'רלי אזריה בבית הדין, אתמול/מגד גוזני
מכתב ששלח שר הביטחון אביגדור ליברמן לסנגוריו של אלאור אזריה, 24 בינואר 2017. ספק 500
מכתב התשובה של ליברמן שהוצג בפני בית הדין/ספק 500

כמו כן, במהלך הדיון הגישו הסנגורים לבית הדין מכתב שהעביר לפני כשבועיים שר הביטחון אביגדור ליברמן לעורכי דינו של אזריה, בתגובה לפנייתם לבחון את התנהלות מח"ט כפיר בעקבות הפגישה עם האב. בתשובתו, הבהיר ליברמן כי "כשר הביטחון אני מרגיש, כמו רוב אזרחי מדינת ישראל, אי נוחות מהכרעת הדין". לדבריו, "עמדתי בסוגיה הייתה ונורתה שבסופו של דבר צריך לזכור שמדובר בחייל מצטיין מהצד האחד ובמחבל שבא להרוג חיילים ישראלים מהצד השני".

"אינני משפטן ואין לי שום כוונה להתייחס לתפקוד המקצועי של התביעה, הסנגוריה או של בית הדין, ואין לי גם שום יכולת להעריך את סיכויי הערעור בהנחה ויוגש", הוסיף שר הביטחון. "מה שנדרש כרגע, על מנת להביא את הפרשה העגומה הזו לסיומה, הוא לאפשר למערכת הביטחון לפעול בשקט וללא הפרעות".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully