וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במליאת הכנסת: "סיסמאות הנאצים חוזרות אצל מירי רגב"

24.1.2017 / 19:23

ח"כ פריג' טען בדיון לציון יום השואה הבינלאומי כי "יש יותר מדי נקודות דמיון בין 1933 בגרמניה ל-2017 בהרבה מקומות, ואפילו אצלנו". ח"כ פורר: "השוואת ישראל, אפילו במעט, לזוועות הנאצים, אינה נסלחת". ניצולי שואה יצאו מהאולם

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

סערה פרצה היום (שלישי) במליאת הכנסת במהלך דיון מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי, שמצוין מאז החלטת האו"ם שהתקבלה בנושא בשנת 2005, לאחר שחבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) טען כי "יש יותר מדי נקודות דמיון בין 1933 בגרמניה לבין 2017 בהרבה מקומות בעולם", כולל ארצות הברית תחת ממשלו החדש של הנשיא דונלד טראמפ, "סוריה השכנה", ו"אפילו אצלנו". חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) ואורן חזן (הליכוד) צעקו לעברו במחאה והוצאו מהמליאה, וניצולי שואה שנכחו ביציע המליאה עזבו את האולם בזעם.

"אני רוצה לחזור ל-30 בינואר 1933, היום שבו הושבע אדולף היטלר לקנצלר גרמניה", קרא פריג'. "'גרמניה מעל הכול', זו הייתה סיסמתם של הנאצים, 'עם אחד, מדינה אחת, ופיהרר אחד', נהגו הנאצים לקרוא". לטענתו, "היום הסיסמאות חוזרות אצל טראמפ בארצות הברית או אפילו אצלנו, אצל מירי רגב".

עוד בוואלה! NEWS:
ברקת בקמפיין תמיכה בטראמפ: "נקבל את פני השגריר לירושלים"
שקד יוזמת: הגבלת כהונת ראש ממשלה ודחיית הגשת אישום לאחריה
אהוד ברק תוקף את היועמ"ש: "אובדן מצפן בטיפול בפרשות ביביגייט"

עיסאווי פריג' בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"צריך לפתוח ספר היסטוריה". פריג'/ניב אהרונסון

עקב המהומה שהתעוררה באולם המליאה, הוסיף ח"כ פריג': "מה אמרתי? איפה טעיתי?". בפנייה לניצולי השואה שנכחו בדיון, יחד עם חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל, אמר: "אם דבריי פגעו ברגשות של מישהו כאן, אני מצטער, אבל אני לא חושב שחציתי קווים אדומים. אני שוב חוזר ואומר, חייבים להפנים את לקחי השואה. אם לא נפנים את הלקחים האלו, אז לא עשינו כלום. אם לא הייתה גזענות, לא הייתה שואה, אז בוא נלמד מהדברים האלה".

ח"כ פורר טען כי "החוצפה ועזות המצח שיש לח"כ פריג' לעמוד בכנסת ישראל מול ניצולי שואה ביום החשוב הזה, ולהשוות את מדינת ישראל, אפילו במעט, לזוועות המשטר הנאצי, אינה נסלחת". לטענתו, "כנראה שפריג' צריך לפתוח ספר היסטוריה ולהבין מה קרה באירופה לעם היהודי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ עודד פורר. ג'ני גפטר, מערכת וואלה! NEWS
"דווקא ראש מפלגתו קרא לשפוט ח"כים ערבים כאילו אנחנו נאצים". ח"כ פורר/מערכת וואלה! NEWS, ג'ני גפטר

לאחר הדיון, מסר ח"כ פריג' כי "לשואה יש מקום ייחודי בהיסטוריה האנושית, אך אסור להתעלם מכך שזוועות השואה לא הופנמו ורצח עם מתחולל במקומות שונים בעולם". לטענתו, "בנאומי היום במליאת הכנסת ביקשתי להעביר מסר לפיו חובה עלינו לזכור, לא רק את קורבנות השואה, אלא גם את לקחיה. המאבק בגזענות ובלאומנות הוא לקח מרכזי שלעיתים יש תחושה שקברניטי המדינה שכחו".

"כמובן שלא התכוונתי לפגוע בניצולי שואה, ואם מישהו נפגע אני מתנצל", הבהיר פריג'. "יחד עם זאת, מוזר שהאמירה נתקלת בביקורת פופוליסטית דווקא מח"כ פורר, שהיה זה ראש מפלגתו ליברמן שביקש 'לשפוט חברי כנסת ערבים כמו בנירנברג', כאילו אנחנו מרצחים נאצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully