וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני הטיהור בטורקיה: 5 ילדים ננטשו בכלא אחרי שאמם נעצרה

24.1.2017 / 13:46

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה אחד הילדים סוקר את אחיו הבוכים שהושארו ברכב, אחד מהם סובל משיתוק. האם ביקרה את אביהם בכלא שבאנקרה, אולם נעצרה אף היא. מאז ניסיון ההפיכה נגד ארדואן, עשרות אלפי טורקים נעצרו או סולקו ממשרותיהם

עריכה: יאיר דניאל

ככל שצעדי הענישה של השלטונות בטורקיה מתגברים, כך מתרבות הטרגדיות האנושיות שעוברים התושבים. בסרטון שפורסם אתמול (שני) ברשתות החברתיות נראים חמישה ילדים במכונית כשהם ממררים בבכי, אחרי שאמם נעצרה בזמן שביקרה את אביהם בבית כלא. בסרטון נראה אחד הילדים כשהוא פותח את הדלת של המכונית החונה בחניית בית הכלא סינג'אן באנקרה, כשהוא מתעד את אחיו בוכים בעודו אומר בדמעות: "אנחנו חמישה אחים, נותרנו לבד. יש לנו אח נכה, שאלוהים יעניש את האנשים האלו".

בתגובה לתיעוד, אמר חבר מפלגת האופוזיציה הרפובליקאית (CHP) מהמוט טנאל כי "מדובר במקרה של הזנחת ילדים בניגוד לאמנת זכויות הילד" והבטיח לעקוב אחרי הנושא. "ודאי שצריך להעניש את מי שאשם, אולם לעצור אישה שמבקרת את בעלה בכלא וכתוצאה מכך להשאיר את הילדים, אחד מהם נכה, לבדם היא החלטה לא מוסרית שאינה עולה בקנה אחד עם החוק. זאת טרגדיה אנושית", אמר.

עוד על ההפיכה הכושלת בטורקיה
ניצחון לארדואן: הפרלמנט אישר שינוי בשיטת המשטר - שיעלה למשאל עם
קטטה פרצה בפרלמנט בטורקיה בדיון על רפורמה בחוקה
תחת אבטחה כבדה: נפתח המשפט הראשון נגד מעורבי ההפיכה בטורקיה

5 ילדים ננטשו ברכב לאחר שאמם עוכבה לחקירה בזמן שביקרה את בעלה בכלא באנקרה. מערכת וואלה! NEWS
אחד מהילדים סובל משיתוק/מערכת וואלה! NEWS

מאז ניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי, הגבירו הרשויות את הרדיפה אחרי מתנגדי ארדואן בטענה כי הם קשורים למטיף הגולה פתהוללה גולן, לשעבר בעל בריתו של הנשיא וכיום אויבו שמואשם על ידיו כי ארגן את הקשר נגדו. באנקרה דורשים מוושינגטון להסגיר את גולן, המתגורר בפנסילבניה, ומקווים כי הממשל החדש של דונלד טראמפ יסייע בכך. הממשל הקודם של ברק אובמה מסר כי מדובר בהליך משפטי ולא פוליטי, וכי העניין נתון להחלטת מערכת המשפט האמריקנית.

בחצי שנה שחלפה מאז המרד הכושל, יותר מ-135 אלף איש טוהרו ממוסדות המדינה, ועשרות אלפים מהם גם נעצרו. הם כוללים קצינים בכירים בצבא, חיילים, שוטרים, עיתונאים, שופטים, עורכי דין, אנשי אקדמיה וראשי רשויות. ארגוני זכויות אדם והמערב דוחים את טענתה של טורקיה כי כולם מעורבים בתנועתו של גולן, המוגדרת ארגון טרור במדינה, או קשורים למחתרת הכורדית או לדאעש. לפי דוח של מרכז להערכה מודיעינית של האיחוד האירופי, ניסיון ההפיכה היה מעשה ידיהם של מתנגדיו של ארדואן, שחששו מטיהורים נרחבים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בטנזניה, 24 בינואר 2017. רויטרס
רודף את מתנגדיו. הנשיא ארדואן בביקור בטנזניה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully