וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים תדון מחר בשינוי מבנה הבעלות בבורסה

24.1.2017 / 6:40

הדיון יתקיים על רקע מאבקם של העובדים המנסים למנוע את העברת הבעלות לבנקים. העובדים דורשים לשמור על ביטחון תעסוקתי ועל ההסכמים הקיבוציים. "הבנקים יקבלו את הבורסה לידיהם במתנה"

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
לפני כשנה וחצי הכריזו העובדים על סכסוך עבודה. בניין הבורסה בתל אביב/ראובן קסטרו

ועדת הכספים של הכנסת תדון מחר (רביעי) בשינוי מבנה הבעלות בבורסה. זאת, על רקע מאבקם של העובדים המנסים למנוע את העברת הבעלות לבנקים. בשבוע שעבר הזמין ח"כ מיקי זוהר את ועד העובדים, הנהלת הבורסה וההסתדרות, במטרה למצוא פשרה שתאפשר את קידום החוק, תוך שמירה על זכויות העובדים.

ח"כ זוהר הודיע לצדדים כי יוצע מתווה פשרה. אם העובדים יתנגדו לכך, הוא יעביר את החוק לשינוי מבנה הבעלות כפי שהוא, ואם ההנהלה תתנגד הוא יעצור את קידומו של החוק. העובדים הסכימו אך מנכ"ל הבורסה הודיע כי זה לא מקובל עליו ויצא מהישיבה.

עוד בוואלה! NEWS:
נסע עם ארוסתו ובן דודו ליום הולדתו ה-18 – ונהרג איתם בתאונה
חקירות נתניהו: מילצ'ן מאיים בתביעה על ח"כ אמסלם
בג"ץ הורה לשחרר לקבורה את גופת הנהג שדרס שוטר בנגב

ח"כ נאוה בוקר וח"כ מיקי זוהר. ועדת הכנסת. 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
הודיע לצדדים כי יוצע מתווה פשרה. ח"כ זוהר/נועם מושקוביץ

לפני כשנה וחצי הכריזו ועד העובדים וההסתדרות על סכסוך עבודה בעקבות ההחלטה על שינוי מבנה הבעלות. העובדים דורשים שמירה על ביטחונם התעסוקתי ועל זכויותיהם המוקנות מתוקף ההסכמים הקיבוציים. עובדי הבורסה מנסים להכיר בה כחברה לתועלת הציבור ואילו רשם התאגידים והרשות לניירות ערך מתנגדים ומבקשים לקדם את החקיקה בנושא שינוי מבנה הבעלות. לדברי הוועד מדובר במתנה לבנקים. לטענת העובדים, הנהלת הבורסה סירבה להאריך את תוקפם של ההסכמים הקיבוציים ודרשה שינויים מפליגים. לדבריהם, 210 עובדים נמצאים במשא ומתן על הנהלה יותר משנה.

החוק הנוכחי לשינוי הבעלות קובע קריטריונים חדשים למתן רישיון לניהול בורסה. בשל כך, צריכים להתאים את המעמד המשפטי שלה ממעמד של חברה מוגבלת בערבות ללא כוונת רווחים. אם עד עתה הוגבלו הבנקים במשיכת רווחים מהבורסה הרי שהחוק החדש יאפשר זאת ויהפוך אותם לבעלים מלאים ולא רק בעלי שליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"נכסי ציבור יהיו שייכים לבנקים"

יו"ר ועד העובדים יצחק לרנר אמר לוואלה! NEWS כי "הבנקים מושכים דיווידנד שמן וסמוי בסך 2.5 מיליארד שקלים בשנה. על כל שקל שהבורסה גובה מהחברים, הבנקים גובים פי 300-100 בעמלות קנייה, מכירה ודמי שמירה. לצערנו, חוק שינוי מבנה הבעלות לא מטפל בבעיה הזו. זו הסיבה שדרשנו חל"ץ (חברה לתועלת הציבור – ד"י) שכן במצב הנוכחי הציבור לא ייהנה וימשיך לשלם עמלות מופקעות. במצב של שינוי מבנה הבעלות, יקבלו הבנקים את הבורסה לידיהם במתנה וכך שוב נכסי ציבור יהפכו להיות שייכים לבנקים שבתוך חמש שנים על פי חוק שינוי מבנה הבעלות יימכרו מחדש לציבור בכסף".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הגיש הסתייגות בעניין. בנוסף, הוא הודיע כי לא יצביע בעד החוק עד שנושא זה לא יתוקן.

מההסתדרות נמסר כי "יש לסגור את סוגיית העובדים. הדרישה הבסיסית היא לקבלת 3% ממניות הבורסה כנהוג במקומות אחרים. כמו כן, יש לקבוע רשת ביטחון לכמה שנים נגד פיטורים ופגיעה בהסכמים קיבוציים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully