וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעותיו האחרונות בבית הלבן: "אובמה העביר לפלסטינים 221 מיליון דולר"

24.1.2017 / 0:25

גורמים ממשרד החוץ האמריקני ומהקונגרס אמרו לסוכנות אי-פי כי ממשל אובמה הודיע למחוקקים על העברת הסכום זמן קצר לפני שדונלד טראמפ נכנס לבית הלבן. לפי הדיווח, אובמה החליט לעקוף את המהלך של חברי קונגרס רפובליקנים שנועד למנוע את הקצאת הכספים

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(אובמה יוצא מהבית הלבן בפעם החארונה, שישי האחרון)

ממשלו של ברק אובמה העביר בשעותיו האחרונות של הנשיא האמריקני בתפקיד 221 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית – כך אמרו אתמול (שני) לסוכנות הידיעות אי-פי גורמים ממשרד החוץ האמריקני ומהקונגרס. זאת, על רקע התנגדות חברי הקונגרס הרפובליקנים, שמנעו לאחרונה את המהלך.

גורם ממשרד החוץ אמר כי שר החוץ ג'ון קרי יידע כמה מחוקקים על הצעד ביום חמישי, מעט לפני שהוא עזב את תפקידו. כמו כן, גורמים מהקונגרס ציינו כי הודעה על ההעברה נשלחה לקונגרס בשישי, שעות לפני השבעתו של הנשיא הנכנס דונלד טראמפ.

הקונגרס אישר תחילה את העברת הסכום לפלסטינים בשנת 2015 ושוב בשנה שעברה, אך לפחות שני מחוקקים רפובליקניים נקטו במהלך שמנע את העברת הכספים. זאת, בשל פעולות הרשות להצטרפות לארגוני האו"ם. הזרוע המבצעת של הממשל בדרך כלל מכבדת מהלכים מסוג זה, אך החוק מאפשר לה לעקוף אותו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יוצא בפעם האחרונה מהבית הלבן, 20 בינואר 2017. GettyImages
"העביר מאות מיליונים לרשות". אובמה בצאתו בפעם האחרונה מהבית הלבן, שישי/GettyImages

כמו כן, הגורמים מסרו כי נוסף על העברת הכספים לרשות הועברו גם ארבעה מיליון דולרים לפרויקטים הנוגעים למאבק בשינויי האקלים – סוגיה שבה הטיל ספק הנשיא הנכנס, וכן 1.25 מיליון דולר לארגונים שונים של האו"ם. ממשל אובמה פעל בזמן האחרון לשחרור הכספים עבור הרשות, המגיעים מהסכום המוקצה לסיוע הומניטרי בגדה המערבית ובעזה, כמו גם לתמיכה ברפורמות פוליטיות וביטחוניות ולסיוע בהחלת החוק באופן ראוי במדינה הפלסטינית העתידית.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully