וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת בקמפיין תמיכה בטראמפ: "נקבל את פני השגריר לירושלים"

23.1.2017 / 22:14

בעקבות הבטחתו השנויה במחלוקת של נשיא ארצות הברית להעביר את השגרירות האמריקנית לבירה, פרסם ראש העיר סרטון ובו קרא לחתום על עצומת תמיכה בטראמפ - שעליה חתמו כבר עשרות אלפים. הפלסטינים טענו כי המהלך יגרור תגובה קשה ובבית הלבן הבהירו כי החלטה טרם התקבלה

צילום: עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הפיץ היום (שני) סרטון ובו קרא לאזרחי ישראל לחתום על עצומת תמיכה בנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. זהו הסרטון השני שהופץ השבוע, כחלק מקמפיין של ראש העיר שמגיע בתגובה למאמצי הרשות הפלסטינית למנוע את העברת השגרירות האמריקנית לבירה.

בהמשך, מתכוון ברקת להעביר את עצומת התמיכה לגורמי ממשל אמריקנים. "חתמו יחד ונקבל את פני השגריר לירושלים", קבע בסרטון. עד כה, חתמו על העצומה, המברכת את טראמפ על הבטחתו להעביר את השגרירות, למעלה מ-23 אלף בני אדם.

העברת השגרירות לירושלים היא אחת מהבטחות הבחירות של טראמפ, ובמערכת הפוליטית בישראל תולים תקוות רבות בהגשמת המהלך, שצפוי לממש את ההכרה בריבונות הישראלית על שני חלקי העיר. כבר בשנת 1995, הקונגרס חוקק חוק שקובע כי יש להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל ולהעביר את השגרירות לירושלים, אך כל הנשיאים מאז דחו את יישום החוק.

עוד בנושא:
טראמפ תחילה: נתניהו עשוי לבטל את ביקורו באוסטרליה בחודש הבא
רוסיה: שיתפנו פעולה לראשונה עם ארה"ב בסוריה; וושינגטון מכחישה
בעקבות עתירת פלסטינים: בג"ץ הורה לעכב את העתקת המאחז עמונה

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בקמפיין לקידום העברת שגרירות ארה"ב לירושלים. מערכת וואלה! NEWS
23 אלף בני אדם חתמו על העצומה עד כה. ברקת/מערכת וואלה! NEWS

השגריר הנכנס של ממשל טראמפ בישראל, דייוויד פרידמן, נחשב כתומך נלהב של המהלך, ומיד עם מינויו לתפקיד אמר כי הוא "מצפה לעבוד ללא לאות משגרירות ארצות הברית בבירתה הנצחית של ישראל – ירושלים". דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אף אמר בשבוע שעבר כי "צפויות התפתחויות בנושא, תישארו קשובים". עם זאת, היום בתדרוך לכתבים צינן את האמירות והבהיר כי הדיון נמצא בשלבים התחלתיים בלבד וטרם התקבלה החלטה.

הכוונה להעביר את השגרירות לירושלים מעוררת התנגדות עזה בעולם הערבי. ההנהגה הפלסטינית החליטה שאם צעד שכזה ייצא לפועל, הרי שאש"ף יחזור בו מההכרה בישראל ומהסכמי אוסלו, ובכך למעשה יסתיים גם התיאום הביטחוני עם ישראל. חבר הוועדה המרכזית של פת"ח, ג'יבריל רג'וב, אמר לוואלה! NEWS כי "העברת השגרירות לירושלים היא מבחינתנו הכרזת מלחמה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
"צפויות התפתחויות בנושא". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully