וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שיתפנו פעולה לראשונה עם ארה"ב בסוריה; וושינגטון מכחישה

לפי משרד ההגנה הרוסי, מוסקבה קיבלה מידע על מטרות דאעש בצפון סוריה באמצעות "קו ישיר" מוושינגטון. עוד נמסר, כי מטוסי קרב רוסיים תקפו את היעדים יחד עם שני מטוסים של הקואליציה. ארה"ב: "שטויות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה וארצות הברית שיתפו לראשונה פעולה בתקיפת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה - כך הודיע משרד ההגנה הרוסי. זאת, שלושה ימים לאחר כניסתו לתפקיד של הנשיא החדש דונלד טראמפ.

וושינגטון מכחישה את הדיווחים, ודובר הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית מסר כי "מדובר בשטויות". דובר הפנטגון, ג'ף דייויס, אמר כי ארצות הברית דנה באופן שגרתי עם רוסיה על התיאום האווירי בשמי סוריה, אך הדגיש כי אין שינוי במדיניות הנוכחית, ווושינגטון הדגישה בעבר כי היא לא חולקת מידע עם רוסיה. דובר הבית הלבן שון ספייסר לא התייחס במפורש לפרשה, אך אמר כי טראמפ פתוח לאפשרות של שיתוף פעולה מבצעי עם רוסיה בסוריה. "אם יש דרך שבה ניתן להיאבק בדאעש עם כל מדינה אחרת, והדבר תואם לאינטרס שלנו, כמובן שנעשה את זה", ציין.

לפי ההודעה של משרד החוץ הרוסי, מוסקבה קיבלה מידע מארצות הברית על מטרות דאעש באל-באב, שבה נאבקים הכוחות הטורקיים בארגון הקיצוני. לפי ההודעה, עם קבלת המידע דרך "קו ישיר", מטוסי קרב של רוסיה, ביחד עם שני מטוסים של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, תקפו במשותף באזור. כתוצאה מהתקיפה, כך לפי ההודעה, הושמדו מאגרי תחמושת ומתקנים נוספים.

עוד כתבות מהעולם:
נשיא גמביה בזז את קופת המדינה - ויצא לגלות: "גנב מיליונים"
מיישם את ההבטחות: טראמפ נסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה
"כמו בסרט 'סיוט ברחוב אלם'": 18 הרוגים בסופות בדרום ארה"ב

ולדימיר פוטין ודונאלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
שיתוף פעולה ראשון. פוטין וטראמפ/עיבוד תמונה, רויטרס

התקיפה המשותפת, אם אכן התרחשה, מגיעה על רקע ההבטחות החוזרות ונשנות של טראמפ לפיהן יפעל להגברת שיתוף הפעולה עם מוסקבה בכל הנוגע למאבק בטרור בכלל ובדאעש בפרט, ויעבוד כדי לשפר את היחסים בין רוסיה לארצות הברית שהידרדרו במהלך ממשל אובמה. מוקדם יותר היום אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי טראמפ ופוטין "רואים עין בעין" בכל הנוגע למטרות מדיניות החוץ.

כמו כן, הקרמלין הודיע היום כי תאריך לשיחת טלפון ראשונה בין המנהיגים ייקבע בקרוב, אך טרם ידוע מתי הם ייפגשו לראשונה. במקביל, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מוקדם מדי לדון בפרטים על שיתוף פעולה אפשרי בין מוסקבה ווושינגטון בכל הנוגע למאבק בדאעש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שיחות שלום בנושא סיום המלחמה בסוריה, אסטנה, קזחסטן. ינואר 2017. AP
שיחות השלום באסטנהף בירת קזחסן, היום/AP

במקביל, היום נפתח בבירת קזחסטן, אסטנה, המו"מ בין המשטר הסורי למורדים, שמגיע כחלק מהפסקת האש שהושגה באמצעות תיווך רוסי-טורקי. גורמים המעורים בפרטים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היום הראשון של השיחות הסתיים מבלי להגיע לפריצת דרך משמעותית. השיחות צפויות להימשך מחר.

המטרה הראשונה של המתווכים הייתה לערוך לראשונה מו"מ ישיר בין הצדדים, אך המורדים נסוגו מאפשרות זו בשל המשך תקיפות המשטר באזורים שונים, בהם בוואדי ברדא שבפאתי דמשק. עם זאת, נערכו שיחות עקיפות עם המשטר, והמורדים השתתפו בשיחות עם נציגי רוסיה, טורקיה והאו"ם. דובר המורדים, יחיא ערידי, אמר כי "שני הצדדים עובדים על סוגיות הנוגעות לאישור הפסקת האש".

היועץ המיועד לביטחון לאומי בממשל טראמפ, מייקל פלין. רויטרס
נבדקות תשדורות בינו לבין גורמים רוסיים. פלין/רויטרס

מוקדם יותר היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי סוכנויות המודיעין בארצות הברית חקרו תשדורות בין מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, לגורמים רשמיים רוסיים. מייקל פלין הוא האדם הראשון בתוך הבית הלבן, תחת ממשלו של טראמפ, שתשדורותיו נחקרות כחלק מהחקירה הנרחבת של ה-FBI, ה-CIA, הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, ומשרד האוצר של הקשר בין ממשלת רוסיה למקורביו של טראמפ.

לפי הדיווח, לא ברור מתי החלה החקירה נגד פלין או אם עלו ממנה ראיות מחשידות וגם לא ידוע אם היא נמשכת. החקירה של סוכנויות המודיעין נועדה לחקור את הקשרים בין פלין לגורמים רוסיים ואם קשרים אלה הפרו את חוקי ארצות הברית. במרכז החקירה סדרת שיחות טלפון שערך פלין עם סרגיי קיסליאק, שגריר רוסיה לארצות הברית ב-29 בדצמבר. באותו היום ממשל אובמה הודיע על הטלת סנקציות נגד רוסיה בתגובה למתקפת הסייבר שיזמה כדי להתערב בבחירות בארצות הברית.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully