וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דתיים התרעמו על פרסומת סופר פארם - התנצלותה עוררה זעם בקהילה הגאה

23.1.2017 / 18:16

פרסומת חדשה של הרשת מראה סוגים שונים של משפחות, ובהם הורים מאותו המגדר. בתגובה לאתר הדתי "סרוגים", נמסר: "הפרסומת רק בפייסבוק ובקולנוע, ממש בקטנה". אגודת הלהט"ב: "ראוי שמאות אלפי חברי הקהילה ידירו רגליהם מסניפי הרשת"

צילום: סופר פארם

תגובות הומופוביות לפרסומת של רשת "סופר פארם" עוררו את זעמה של הקהילה הגאה – אולם התייחסותה הרשמית של הרשת רק החמירה את המצב. זאת, לאחר שהביעה הסתייגות מהקמפיין שהיא עצמה השיקה וחזרה בה. במסגרת הפרסומת, נראות כל מיני משפחות, ובהן גם כאלה שמורכבות מזוג אבות או זוג אימהות.

"התנועה למדינה יהודית" האשימה את "סופר פארם" בפגיעה במבנה המשפחה "המסורתי" ואיימה בחרם כלכלי. "'סופר פארם' מנסה להיראות 'עדכנית', אבל התוצאה היא פוגענית. לא כל מי שמחליט שהוא משפחה צריך להיות חלון הראווה של חברה מסחרית", נכתב בתגובה של התנועה. "זו פרסומת שפוגעת במיליוני הורים שמחנכים את ילדיהם שמשפחה מורכבת מאבא ומאמא, הורים שחרדים לדמותה של חברה בה יש החצנה של תופעות פסולות, חברה שבה בשם התדמית, שוכחים את המקורות, את היהדות. זכותה של סופר פארם להעלות כל פרסומת שהיא רוצה, זכותנו להצביע ברגליים ולהגיד לה: 'אם תמשיכי לפגוע בנו וביקר לנו, אנחנו נפגע ביקר לך, ברווחים'".

סערה בעקבות הפרסומת של סופר פארם המציגה משפחה של שני אבות ושתי אמהות. מערכת וואלה! NEWS
"לרגל שבוע הגאווה" - שחל בעוד חמישה חודשים. צילום מסך מתוך הפרסומת של "סופר פארם"/מערכת וואלה! NEWS

מלבד התנועה למדינה יהודית גם באתר הדתי "סרוגים" עלתה ביקורת על האופן שבו הציגה "סופר פארם" את מבנה המשפחה, אך מה שעורר את זעם הגולשים היה דווקא תגובת הרשת לכתבה, שככל הנראה לא הייתה לציטוט, ובה היא חוזרת בה מהפרסום. "מדובר בפרסומת שנעשתה בשיתוף פייסבוק ועיריית תל אביב לרגל שבוע הגאווה", נמסר מ"סופר פארם", ל"סרוגים", אף ששבוע הגאווה מתקיים בעוד חמישה חודשים. "הפרסומת נמצאת רק בפייסבוק ובבתי הקולנוע, ממש בקטנה". מאוחר יותר, מסרה בתגובה רשמית כי "סופר פארם משרתת את כל מגוון האוכלוסיות בישראל ומכבדת את כולן. אנו עומדים מאחורי הקמפיין לחלוטין וגאים בו".

הבמאי אפי בנאי כתב בתגובה לאירועים: "אם משפחה 'מתוקנת' כוללת כאבא או כאימא אנשים כמוכם, אנשי 'התנועה (המגונה) למדינה יהודית', אולי כדאי להחזיר את המפתחות וללכת הבייתה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של "התנועה למדינה יהודית" שהחל את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר: "'סופר פארם' מוכיחה שאין גבול לצביעות ולציניות. עצוב לגלות כי מצד אחד מנסה הרשת לעשות 'סיבוב' על גבה של הקהילה הלהט"בית, ולהצטייר כרשת ליברלית הפונה לעשרות אלפי המשפחות הגאות בישראל, ומנגד, נכנעת ללחצים פיקטיביים מצד גורמים חשוכים ולהטבופוביים תוך כדי תגובה מביכה ומקוממת. ניסיון הרשת להרגיע את הרוחות 'ממש בקטנה' רק מוכיח שוב כמה עמוק הפער וגדולה האפליה. כל עוד עמדתה של סופר פארם, כפי שבאה לידי ביטוי בתגובתה הפחדנית לאתר האינטרנט ההומופובי, עומדת על כנה, ראוי כי מאות אלפי צרכנים להט"ביים ידירו את רגליהם מסניפי הרשת. ולא בקטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully