וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גמביה בזז את קופת המדינה - ויצא לגלות: "גנב מיליונים"

יחיא ג'אמיע, שהודה בתבוסתו בבחירות לאחר לחץ בינלאומי ויצא מהמדינה, רוקן את הכספות ושלח במטוס מטען רכבי יוקרה השייכים לו - כך לפי יועץ הנשיא החדש. "אנחנו נתונים במצוקה כלכלית, לא נוכל להשיב את הכסף"

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

יחיא ג'אמיע, נשיא גמביה שפרש מתפקידו אחרי שהפסיד בבחירות בעקבות לחץ של מדינות האזור וגלה מהמדינה, גנב מיליוני דולרים מקופת המדינה בשבוע האחרון שלו בתפקיד והוציא מגבולותיה רכבי יוקרה השייכים לו – כך טען היום (שני) יועצו של הנשיא החדש, אדאמה בארוו, שנמצא בסנגל השכנה וצפוי לנחות בבירה בנג'ול בקרוב.

"גמביה נתונה במצוקה כלכלית. קופת המדינה למעשה מרוקנת", אמר היועץ מאי אחמד פאטי. לדבריו, ג'אמיע גנב 11.4 מיליון דולרים במהלך השבועיים האחרונים. כמו כן הוא טען שמטוס מטען שנחת בנמל התעופה בבירה מצ'אד הוציא מהמדינה מוצרי יוקרה הכוללים בין היתר מספר לא ידוע של כלי רכב.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ מיישם את ההבטחות: "ייסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה"
"כמו בסרט 'סיוט ברחוב אלם'": 18 הרוגים בסופות בדרום ארה"ב
דיווח: נחקרו תשדורות בין היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לרוסיה

נשיא גמביה לשעבר יחיא ג'אמיע עוזב את המדינה, 22 בינואר 2017. AP
לקח עמו מיליוני דולרים. ג'אמיע עוזב את גמביה, אתמול/AP

פאטי הוסיף כי הגורמים הרשמיים במדינה "מצרים על המצב", אך נראה שהנזק כבר נעשה וכי הממשל החדש לא יוכל להשיב את הכספים. עוד אמר פאטי כי ג'אמיע "ישוב למדינה במהירות האפשרית". היועץ אף סתר את ההצרה המשותפת של האו"ם, האיחוד האפריקני וברית מדינות מערב אפריקה, לפיה יובטח כי נכסיו החוקיים של ג'אמיע במדינה לא יתפסו על ידי הממשל החדש. "הדבר לא קיים מבחינתנו", הדגיש.

ג'אמיע, שהחל את כהונתו ב-1994, הסכים תחילה לקבל את תבוסתו בבחירות בדצמבר, אך לאחר מכן חזר בו ודבק בשלטון עד שכוח צבאי ממדינות מערב אפריקה נכנס למדינה ואיים להפילו בכוח. ג'אמיע נמצא כעת בגינאה המשוונית – מדינה שלא חברה בבית הדין הבינלאומי, ועל כן הסיכויים שהנשיא יעמוד לדין בגין הרציחות ההמוניות והעינויים המיוחסים למשטרו הם קלושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully