וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישם את ההבטחות: טראמפ נסוג מהסכם הסחר הענק של אובמה

הנשיא האמריקני חתם על צו נשיאותי לפיו המדינה תיסוג מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי שנחתם עם 11 מדינות ב-2015. כמו כן, חתם טראמפ על הקפאה באיוש של כמה משרות פדרליות, ועל הנחייה לקיצוץ במימון של ארגונים המבצעים הפלות

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

טראמפ מתחיל לקיים את הבטחות הקמפיין: הנשיא האמריקני חתם היום (שני) על צו נשיאותי הקובע כי ארצות הברית תיסוג מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP), שנתחם ב-2015 עם 11 מדינות נוספות ומהווה את אחד מהסכמי הסחר השאפתניים ביותר זה דור. הנשיא לשעבר ברק אובמה היה תומך נלהב של ההסכם, שלא אושרר בקונגרס בעל הרוב הרפובליקני ועל כן טרם נכנס לתוקפו.

במהלך הקמפיין טראמפ התחייב לסגת מההסכם, שלטענתו פוגע בעובדים האמריקנים ובייצור המקומי. הצו יאותת לדמוקרטים בקונגרס ולמנהיגי מדינות זרות ברחבי העולם כי הדברים שאמר טראמפ על ענייני הסחר במהלך הקמפיין יוצאו לפועל.

במקביל, טראמפ חתם על תזכיר המקפיא את איושן של כמה משרות פדרליות, כצעד שנועד לחסוך בתשלומי המשכורות ולרסן את גודל כוח העבודה הממשלתי. מדובר באחת מהתחיבויותיו של טראמפ לאורך הקמפיין, שבמהלכו גם הדגיש כי ההקפאה לא כוללת משרות צבאיות. כמו כן, טראמפ חתם על איסור על מימון פדרלי לארגונים בינלאומיים העורכים הפלות או מספקים מידע על אפשרות זו. איסור זה הוצא לראשונה ב-1984. הוא מבוטל בכל פעם שנכנס ממשל דמוקרטי, ונחתם מחדש עם כניסתו של ממשל רפובליקני.

עוד כתבות בעולם:
נפתחו שיחות השלום על סוריה בקזחסטן: "לא יהיה משא ומתן ישיר"
"כמו בסרט 'סיוט ברחוב אלם'": 18 הרוגים בסופות בדרום ארה"ב
דיווח: נחקרו תשדורות בין היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לרוסיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ מציג את הצו שעליו חתם, היום/רויטרס

ה-TPP – שכולל את אוסטרליה, ברוניי, קנדה, צ'ילה, יפן, מלזיה, מקסיקו, ניו זילנד, פרו, סינגפור, ארצות הברית וסינגפור – קובע תקנים בסיסיים הנוגעים במגוון רחב של נושאים, החל מזכויות עובדים ועד הגנה על הסביבה. ההסכם היה צפוי להשפיע על 40% מהכלכלה העולמית, לעצב מחדש תעשיות שלמות, לשנות את מחיריהם של מוצרים החל מגבינה ועד תרופות לסרטן ולהשפיע על חברות תרופות ויצרניות כלי רכב. אם היה מאושר, תוך חמש שנים היו אמורים להתבטל מכסים בכמעט 18 אלף סוגים שונים של מוצרים.

עם החתימה על ההסכם הביעו דמוקרטים ורפובליקנים כאחד ביקורת. הדמוקרטים חששו מכך שההסכם יגרום לפיטורים ויחליש את החוקים שנועדו להגן על הסביבה. מנגד, הרפובליקנים מתנגדים לכך שחברות הטבק לא יוכלו לתבוע את הממשלות החברות בברית על צעדיהן נגד עישון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ברק אובמה עוזב את החדר הסגלגל בפעם האחרונה, 20 בינואר 2017. AP
הממשל החדש נסוג מההסכם שקידם. אובמה עוזב את החדר הסגלגל, שישי האחרון/AP

הסנאטור הרפובליקני הבכיר ג'ון מקיין הגיב לניסגה מההסכם וכינה את המהלך "טעות גדולה". "החלטת טראמפ היא טעות רצינית, שיהיו לה השלכות ארוכות טווח על הכלכלה האמריקנית ועל עמדתנו האסטרטגית בזירת אסיה והפסיקפיק", אמר.

מהצד הדמוקרטי, הסנאטור ברני סנדרס, שהתמודד בפריימריז הדמוקרטיים, דווקא הביע תמיכה במהלך. "אני שמח שההסכם נמחק", אמר. "ב-30 השנים האחרונות היו לנו כמה הסכמי סחר שעלו לנו במיליוני מקומות עבודה ראויים. עכשיו הגיע הזמן לפתח מדיניות סחר חדשה שתתמוך במשפחות העובדות, לא רק בתאגידים הבינלאומיים. אם טראמפ רציני לגבי מדיניות שכזו, אשמח לעבוד איתו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ חותם על הצו בחדר הסגלגל, היום/רויטרס

מוקדם יותר דיווחה רשת NBC כי טראמפ יחתום בקרוב גם על צו נשיאותי על פתיחה בדיון מחדש בו=הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) - הסכם הסחר החופשי בין ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. אתמול אמר טראמפ כי הוא מתכנן לשוחח בקרוב עם מנהיגי קנדה ומקסיקו כדי להתחיל בדיון מחדש בהסכם שנכנס לתוקף ב-1994, במהלך כהונתו של ביל קלינטון.

"נתחיל בשיחות על NAFTA ", אמר טראמפ. "נתחיל לדון מחדש בהסכם, כמו גם בענייני הגירה וביטחון הגבולות". במהלך הקמפיין אמר טראמפ כי הוא רוצה להבטיח תנאים טובים יותר עבור ארצות הברית בכל הנוגע להסכם.

בתוך כך, טראמפ נאם היום מול בכירים בחברות גדולות במשק, ואמר כי הוא מאמין כי ממשלו יקצץ ב-%75 מהרגולציות. הנשיא אף חזר על התחייבותו להטיל מסים כבדים על חברות שמעוניינות לייבא מוצרים לארצות הברית אחרי שהעבירו את מפעליהן אל מחוץ לגובולות המדינה.

(עדכון ראשון: 17:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully