וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דוח המבקר על התנהלות הקבינט ב"צוק איתן" יאושר לפרסום

23.1.2017 / 17:04

סוגיית הפרק הבעייתי תעלה להצבעה מחר בוועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה, ובקואליציה צפויים לתמוך במהלך. בנט: "לא ננצל אותו לעריפת ראשים, נלמד ממנו". לפיד: "הדוח הזה חושף שנתניהו לא אמר את האמת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: אמו של חייל שנהרג ב"צוק איתן" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

בקואליציה מסתמן רוב לחשיפת דוח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. מחר (שלישי) תתקיים הצבעה בוועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה על חשיפת הפרק הבעייתי בדוח. בוועדה, שבה יש רוב לקואליציה, חברים היו"ר ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), ח"כ מרב בן ארי (כולנו) , ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד).

ביטן אמר היום לכתבים בישיבת סיעת הליכוד כי יצביע בעד פרסום הדוח, כמו גם ח"כ בן ארי. ‏"התמיכה היא משיקולים עניינים בלבד, בעיקר לאחר שנושא בטחון המדינה הוסר מהפרק. אם יהיה לכך מחיר, אשלם", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. ח"כ מרגי אמר לוואלה! NEWS: "אם אבין שאין בפרסומו סכנה לביטחון מדינת ישראל – אצביע בעד חשיפתו".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. יואב דודקביץ'
חיילים בשטחי הכינוס בסמוך לרצועת עזה, יולי 2014/יואב דודקביץ'

מוקדם יותר היום התייחס לנושא יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, שבזמן המבצע היה שר בקבינט. "הדוח עומד להתפרסם בימים הקרובים. אסור לנו להדחיק אותו או לנצל אותו לעריפת ראשים, עלינו ללמוד ממנו ולשנות את תפיסתנו הביטחונית מהכלה – להכרעה. מדשדוש של 50 ימים – לניצחון בחמישה ימים", אמר בנט בישיבת הסיעה של המפלגה. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור לנצח. רק חשיפה של מרכיביו הלא חסויים ולמידה של פרטיו תאפשר לנו להתקדם. הייתי שם, יש לקבינט מה לשפר".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהיה גם הוא חבר קבינט באותה עת, אמר בישיבת הסיעה כי "את הדוח הזה צריך לפרסם". לדבריו, "לא מסתירים כשלים או מחדלים, דנים בהם באומץ וביושר. לשכת ראש הממשלה חוששת מהדוח הזה בעיקר שהוא חושף שהגרסה שנמסרה לציבור לא הייתה אמת. הוא חושף את מה שאני ובנט טענו כל הזמן - שראש הממשלה לא אמר אמת. במקום להתעסק בביטחון הם שוב מתעסקים בפוליטיקה. אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחונם של אזרחי ישראל".

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"במקום להתעסק בביטחון, שוב מתעסקים בפוליטיקה". לפיד ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), שהייתה חברת קבינט ושרת המשפטים בעת המבצע, אמר: "אני תומכת בדרישת המשפחות השכולות לחשוף את הדוח בכפוף למגבלות ביטחון נטו. הייתי בקבינט במהלך המבצע, לא הייתי מאלה שרצו לתקשורת או הדליפו תוך כדי, וגם לא היום כשאני באופוזיציה. אבל למשפחות ולציבור מגיע לדעת מה היה בדיוק כדי לנהל דיון בנושא".

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לפרסום הדוח בישיבת סיעת המחנה הציוני. "אני קורא לכל חברי הוועדה לשים את השיקולים קואליציוניים בצד, לעשות את המעשה הנכון ולחשוף את דוח 'צוק איתן' במלואו", אמר. "לציבור בישראל ובייחוד למשפחות השכולות, מגיע לדעת באיזה אופן התנהלו מנהיגיו ששלחו את בניהם לקרב וכיצד התנהלו הדיונים המעמיקים בנושא האיומים האסטרטגיים החדשים ובראשם המנהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully