וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק המתנות: יועצו לשעבר של נתניהו מוסר עדות במשטרה

23.1.2017 / 11:28

שעיה סגל, בעבר מקורב לראש הממשלה, התייצב בלהב 433 למסירת עדות במסגרת פרשת 1000, ובה נבדק החשד כי מילצ'ן העניק מתנות בשווי מאות אלפי שקלים לבני הזוג נתניהו במשך שנים. בין היתר הוא נשאל על קשריו עם איש העסקים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

שעיה סגל, לשעבר יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסר החל משעות הבוקר (שני) עדות במסגרת פרשת 1000. סגל התייצב במשרדי להב 433 בלוד ונשאל על קשריו עם ראש הממשלה ועם איש העסקים ארנון מילצ'ן, וכן על מתנות שהעניקו לאורך השנים הוא ואשתו לבני הזוג נתניהו.

במסגרת התיק נבדק החשד כי המיליארדר העניק לנתניהו ולרעייתו שרה מתנות יקרות ערך, ובהן סיגרים, שמפניה ותכשיטים, שעלותן נאמדת במאות אלפי שקלים. על פי דיווח ב"הארץ", מילצ'ן העיד כי מדובר בהתנהגות שיטתית, ולעתים אף על פי דרישה ישירה של הזוג מבלפור. לשם כך הם השתמשו בשמות קוד למתנות היוקרה: "עלים" לסיגרים ו"ורודים" לבקבוקי השמפניה הוורודה.

איש העסקים אמר אתמול כי "נושאי כלים מתודרכים" תוקפים אותו במסגרת "קמפיין מביך" נגדו. בכך רמז כי נתניהו עצמו עומד מאחורי כמה התבטאויות שנויות במחלוקת, ובהן זו של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שטען אתמול כי איש לא הכריח את מילצ'ן להעניק מתנות לנתניהו. "מישהו אילץ את מילצ'ן לקנות, בן אדם בגיל 75, מיליארדר? מה נתניהו בא לו עם אקדח על הראש? מילצ'ן סיפר, מי אמר שמילצ'ן לא משקר?", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

לקריאה נוספת:
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "אנחנו יודעים מה היה שם, אוספים ראיות"
היועמ"ש על חקירות נתניהו: "העובדה ששימשתי מזכיר אינה עילה לפסילתי"
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגל בכניסה ללהב 433, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפכ"ל רוני אלשיך אמר אתמול כי חקירות נתניהו לקראת סיום, ואף רמז כי הכיוון הוא העמדה לדין. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול. אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות", אמר בשיחה עם עיתונאים.

"עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית וכך היה", אמר אלשיך. לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא אחד, להגיע לחקר האמת, להבין מה היה ושתיים, להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו באירוע חנוכת קו רכבת העמק, תחנת עפולה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מתנות על פי דרישה". נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם בכירי מערכת המשפט התייחסו בימים האחרונים להתפתחויות בפרשות נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר ביום שישי כי העובדה שבעבר עבד צמוד לראש הממשלה לא פוסלת אותו מתפקידו, כמו גם העובדה כי היה מזכיר הממשלה האחרון.

"אני שומע קולות שאומרים לא לעסוק בתיקים של ראש הממשלה. אך זו אינה בחירתי, אלא חובתי", אמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "העובדה ששימשתי מזכיר אינה עילה לפסילתי. אם אעשה זאת (לא אעסוק), אמעל בתפקידי. אזכיר שעברה שנה מאז שהעליון בשבתו כבג"ץ נדרש לטענה זו בדיוק בעתירה שהוגשה נגד מינויי ליועץ המשפטי".

"על מערכת אכיפת החוק לפעול בשם האינטרס הציבורי במיוחד בעבירות שקשה לגלות כמו עבירות על טוהר המידות. אין איש או מוסד מעל לחוק בישראל ועל כך גאוותנו. מצד שני המערכת חייבת בהפעלת שיקול דעת זהיר, כולל הקפדה על זכויות חשודים ונחקרים, כולל הליך משפטי ראוי. אין פה מי שמחפש לערוף ראשים. שימוש בלתי מבוקר בכוח הרב שניתן למערכות עלול להיות הרה אסון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין עילה לפסילתי". מנדלבליט ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליט המדינה שי ניצן אמר יום קודם לכן כי המערכת נחושה לסיים את החקירה בזריזות וביעילות. "מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל הוכיחה שאיננה מהססת לפעול מקום שבו עולה חשד לעבירות פליליות – גם כאשר החשודים הם בדרגים הבכירים ביותר", אמר במסגרת אותו הכנס.

"לאורך השנים נשמעות נגדנו טענות כאילו פתחנו בחקירה נגד אישי ציבור מסוימים רק משום שהם משתייכים לצד הימני או השמאלי של המפה הפוליטית, לעדה מסוימת, למיעוט מסוים, וכיוצא בזאת. הכול הבל ורעות רוח. אין דבר רחוק יותר מן האמת. הפרקליטות והיועמ"ש הם 'עיוורי צבעים' בהקשר הזה, ואין דבר שמנחה אותנו בעשייה זולת אותו שיקולים ענייניים ומקצועיים. לחצים כלשהם על המערכת לא יעזרו, שכן המערכת בנויה כך שרק שיקולים מקצועיים נלקחים בחשבון. כך היה וכך יהיה".

הוא הוסיף כי יש לברך את המשטרה על עבודתה בנושא. "בהקשר זה, אני חושב שמגיע צל"ש למשטרה, לפרקליטות ולאנשי היועץ המשפטי, שהן בפרשה 1000 והן בפרשה 2000 שמרו על סודיות רבה, וכמעט שדבר לא דלף עד שהבדיקה הפכה לחקירה ועד שנחקרו חשודים באזהרה. כך צריכה להתנהל כל חקירה רגישה".

במסגרת החקירה השנייה המתנהלת נגד ראש הממשלה, תיק 2000, נבדק החשד כי נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס רקמו ביניהם תכנית להטיית הסיקור לטובתו של נתניהו בעבור פעילות לצמצום תפוצתו של החינמון "ישראל היום", המתחרה בעיתונו של מוזס. בימים האחרונים העידו במשטרה, בין היתר, השר זאב אלקין, יו"ר הקואליציה בתקופה הנחקרת, ועורך ynet לשעבר ערן טיפנבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully