וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיסתו של השוטר שנדרס בנגב: "הרגל לא יכולה להינעל על הדוושה, זה רצח"

23.1.2017 / 0:29

זיוה חלפון יצאה נגד הטענות כי גיסה ארז לוי נדרס בתאונה בכפר אום אל-חיראן. "רואים בסרטון שהנהג מחפש קבוצה גדולה של שוטרים כדי לדרוס", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: מאצ'י הוף, משטרת ישראל ובאדיבות המשטרה. עריכה: ניר חן.

גיסתו של רב-סמל בכיר ארז עמדי לוי, שנהרג באירוע הדריסה באום אל-חיראן, זיוה חלפון, הגיבה היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לטענות כי לא מדובר היה בפיגוע, אלא בתאונה. "אחותי מרוסקת. היא מנסה להבין מה קורה, מה קרה, איך זה קרה. אנחנו מנסים להתמודד ולהרים אותה. זה מזעזע. זה היה רצח, לא הידרדרות רכב ולא כלום. את גיסי רצחו", אמרה.

"בן אדם שמקבל מכה בברך, היא מתרוממת ולא ננעלת על הגז. תשאל רופא", הסבירה חלפון. "האוטו האיץ ולא התדרדר כמו שזהבה גלאון אמרה. אם האוטו היה מתדרדר, לא היינו מדברים. גיסי היה שוכב בבית החולים ממכות קלות ולא נמחץ מתחת לגלגלים".

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים הפגינו בוואדי ערה עקב פינוי הכפר הבדואי ופוזרו ברימוני הלם
קליעים רבים ברכב המשטרה: מח"ש בודקת אם בוצע ירי ללא הבחנה בנגב
נתיחת הנהג שדרס שוטר: "טרם ניתן לקבוע אם האיץ לפני שנורה"

הרכב באמצעותו נדרס שוטר בעת הפרת סדר באום אל חיראן , 18 בינואר 2017. רויטרס
"הנהג לא חיפש מעבר, אלא קבוצה גדולה". האוטו הפוגע/רויטרס

"הוא נרצח בדם קר", המשיכה. "בן אדם לא יוצא לעבודה ב-4:30 בבוקר", אמרה בהתייחסה לנהג הדורס יעקוב אבו אל-קיעאן. "איזה מנהל בית ספר יוצא בשעה הזו? מה, הוא הלך לסדר שולחנות, לנקות את הכיתות? מה יש לו לחפש בשעה הזאת? אפשר לראות דרך תצלומי האוויר איך האוטו עשה זיגזגים וחיפש כמות של שוטרים כדי לדרוס. הוא לא חיפש מעבר, לא חיפש כלום. היו מפוזרים 480 שוטרים והוא חיפש קבוצה גדולה, כדי לבוא ולדרוס".

"דבר אחד יש לי לומר לח"כ גלאון - אם זה היה קורה לה, היא לא הייתה מדברת ככה", הוסיפה חלפון. "שתבוא לראות את האלמנה והילדים, איך הם מבכים על האבא. לא היא ולא אף חבר כנסת מהסיעה הערבית היה מעז לדבר אם זה היה קורה להם".

"אחותי צריכה עכשיו להתמודד עם שלושה ילדים קטנים שאמרו להם שאבא לא יחזור", המשיכה חלפון, וסיפרה על שיחה שהתקיימה בין ילדיו של לוי. "ביום שישי בבוקר הבן שואל 'למה הרגו לי את אבא?', ואחותו הקטנה מחבקת אותו ואומרת שאבא לא יחזור, 'הוא בשמיים'. הילד אומר 'לאבא אין כנפיים'. זה כואב. זה קשה. אני מקווה שיהיו לה את הכוחות להתמודד. ברגע שהאנשים והתקשורת ייעלמו, הקושי האמיתי יתחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבן שאל 'למה הרגו לי את אבא'?". לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שבודקת את אירוע הדריסה באום אל-חיראן, בוחנת את ממצאי הזירה, ובפרט - מדוע נמצאו קליעים רבים באחד מרכבי המשטרה ששימשו את הכוחות בתקרית החמורה. כמו כן, נבדק איזה משני הכדורים שנמצאו בגופתו של הנהג אל-קיעאן, פגע בו קודם: הכדור שפגע באזור הגב והכתף והוביל למותו, או זה שפגע ברגל ימין שלו, שהייתה על דוושת הגז.

לוואלה! NEWS נודע כי ברכב משטרה נמצאה כמות גדולה של קליעים, שנורו על ידי השוטרים שהיו במקום. חשיבותו של הממצא משמעותית לבדיקה המתנהלת בעניין התקרית, שבמסגרתה נבחן אם הירי של כוח מג"ב, שהוביל למותו של אבו אל-קיעאן, היה מוצדק ומידתי. זאת, משום שהקליעים שפגעו ברכב המשטרה עשויים להעיד על ירי לא מדויק שנעשה על ידי השוטרים.

במח"ש צפויים לבדוק גם ממצאים נוספים מהתקרית שבה נדרס למוות לוחם מג"ב, רס"ב לוי, בידי רכבו של אבו אל-קיעאן. נתיחת גופתו של הנהג לימדה שלפחות כדור אחד פגע ברגל שלחצה על דוושת הגז. במכון הפתולוגי יבחנו אם פגיעה זו הובילה להאצת הרכב, ומתי בדיוק היא אירעה. לצורך בדיקה זו, ייעשה שימוש בניתוח זווית הפגיעה ובסרטון שתיעד את הירי.

(עידכון ראשון: 22:15)

הכפר הבדואי אום אל-חיראן. ינואר 2017. בני בן סימון
הריסות אום אל-חיראן/בני בן סימון
מפגינים באום אל-חיראן, ינואר 2017. יותם רונן
מפגינים באום אל-חיראן על רקע האירועים/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully