וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוח לא פשוט": ועדת הביקורת תדון בחשיפת תפקוד הקבינט ב"צוק איתן"

יו"ר הוועדה קארין אלהרר הודיעה כי תכנס דיון בוועדת המשנה, שבו יצביעו אם לחשוף את הפרק הדרמטי בדוח מבקר המדינה, המתייחס להתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני. "אין סיבה לא לפרסם אותו"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: שר הביטחון אביגדור ליברמן על דוח המבקר)

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הודיעה היום (ראשון) כי ביום שלישי תכנס דיון בוועדת המשנה לביטחון, שבו יצביעו אם לחשוף את דוח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע צוק איתן. "לאחר מעבר על הדוח אני לא רואה בו סכנה ביטחונית שבגינה אין לפרסם אותו", אמרה ח"כ אלהרר לוואלה! NEWS. "מדובר בדוח לא פשוט, אבל סיבות קונקרטיות לאי פרסומו לא נראות לעין".

בוועדת המשנה שאמורה להכריע האם לחשוף את הפרק הדרמטי בדוח המבקר, המתייחס ספציפית להתנהלות הקבינט במבצע, חברים ארבעה ח"כים נוספים: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), ח"כ מירב בן ארי (כולנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) – כלומר, רוב לקואליציה. באופוזיציה חוששים כי הקואליציה תעשה שימוש ברוב שברשותה כדי להשאיר את הפרק בדוח חסוי.

עוד בוואלה! NEWS:
אופנוענים נגד מחבלים: המשטרה תקים חטיבה חדשה נגד חדירות ממנהרות
"אין זמן להגיע לכולם": סערה בדיון על השתתפות שרים בהלוויות חללים
הקבינט דחה פה אחד את ההצבעה על החלת הריבונות במעלה אדומים

מנהרות שנחשפו בעזה במהלך מבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
מנהרות שנחשפו במהלך "צוק איתן"/דובר צה"ל

ואולם, בשיחה עם וואלה! NEWS הבהיר ח"כ מרגי כי הצבעתו בוועדה תהיה עניינית. "אקרא את הדוח, אשמע את נציגי המועצה לביטחון לאומי, השב"כ ושאר גורמי הביטחון, ואם אבין שאין בפרסומו סכנה לביטחון מדינת ישראל – אצביע בעד חשיפתו", קבע.

"אני רואה חשיבות עליונה בפרסום דוח צוק איתן במלואו בהקדם האפשרי ועל כן נכנס את ועדת המשנה במידית להצבעה", הוסיפה יו"ר הוועדה אלהרר. "יש לנו מחויבות לתושבי ישראל והמשפחות השכולות שמחכים יותר משנתיים וחצי לתשובות. לכן, כל עוד זה תלוי בי נצביע כמה שיותר מהר על חשיפת הדוח לציבור. כולי תקווה וציפייה שארבעת חברי הוועדה הנוספים ישימו לנגד עיניהם את טובת הציבור וימנעו מהצבעה שאינה עניינית ומקצועית".

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
"אצביע בצורה עניינית". ח"כ מרגי/מור שאולי

בתוך כך, האשים הערב ח"כ אראל מרגלית את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"מדיניות ההסתרה". לדבריו, "כואב לראות איך משפחות שכולות מתחננות לדעת את האמת, וראש הממשלה בוחר שוב ושוב להסתיר אותה מהם ומאתנו, בשם הישרדותו האישית". גם ח"כ עופר שלח, ראש סיעת יש עתיד, אמר כי "אסור ששיקולים פוליטיים פסולים ימנעו מאתנו לדעת, לדון ולתקן".

משפחתו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין, שנחטף על ידי החמאס במנהרה ברפיח במהלך המבצע וגופתו מוחזקת ברצועת עזה, הצטרפה היום לדרישת המשפחות השכולות של חללי צוק איתן מראש הממשלה להסיר את התנגדותו לפרסום המלא של הדוח. "כבר שנתיים וחצי שממשלת ישראל מפקירה את הדר ואורון שאול בעזה ואינה עושה דבר כדי להחזירם. אנו מזכירים לנתניהו שמלחמת 'צוק איתן' לא הסתיים כל עוד אורון נמצא בסג'עייה והדר ברפיח", נמסר מהמשפחה.

משפחתו של סג"מ הדר גולדין שעלה חשש שנשבה במבצע צוק איתן. מימין: אמו לאה, ארוסתו עדנה ואחותו איילת. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
"צוק איתן לא הסתיים". משפחת גולדין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully