וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחה נמחקה": האם וילדיה שנספו בשריפה בעין נקובא הובאו למנוחות

22.1.2017 / 18:45

מאות הגיעו לאבו גוש להלוויותיהם של טלה, שיהאב ועבד אל-רחמן, הילדים שנהרגו בשריפה בביתם בכפר ליד ירושלים, בהם גם השר בנט. "זה היה כאב גדול לכפר, מקרה עצוב מאוד". אמם, נדיה, נקברה כמה שעות לפני כן בעין נקובא

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שמרית גולדשטיין

הלווייתם של שלושת הילדים שנספו בשריפה בביתם שבכפר עין נקובא שליד ירושלים, נערכה היום (ראשון) ביישוב אבו גוש הסמוך שבו מתגורר אביהם, בהשתתפות מאות בני אדם, בהם גם שר החינוך נפתלי בנט. הלוויית אמם, נדיה, שנספתה גם היא בשריפה, נערכה כמה שעות לפני כן בעין נקובא. ארונות הילדים הובאו למשפחת האם בבית נקובא, משם עברו לבית הורי האב באבו גוש. לאחר מכן הגיעו האחרונות למסגד בכפר, ולאחר תפילה קצרה יצאו לכיוון בית הקברות.

"זה היה כאב גדול לכפר, אנחנו מכירים את המשפחה ממש מקרוב. עצוב מאוד, אין מה להגיד", אמר לוואלה! NEWS רימא חסונה, חבר משפחה שהגיע הערב להלוויה. "המשפחה ממש נמחקה לגמרי. אנחנו מנסים כמה שיותר לשבת קצת עם המשפחה, עם האבא. אין מה לעשות, זה החיים".

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי השריפה נגרמה בגלל תנור ספירלה שהביא להתלקחות מזרוני הילדים. מצוות החקירה המיוחד שהוקם לאחר הדליקה, בפיקודו של טפסר רן שלף, נמסר כי ככל הנראה, בעקבות הצמדת התנור למיטת הקומותיים שבה ישנו הילדים, טלה בת התשע, שיהאב בן החמש ועבד אל-רחמן בן הארבע, המזרנים עלו באש והלהבות התפשטו.

עוד בוואלה! NEWS:
העבודות הסתיימו - הנוסעים נותרו מאוכזבים: "כביש 1 נכשל במבחן הראשון"
2.7 מיליארד שקל בעשור: עלות איחוד תל אביב ובת ים נחשפת
נתיחת הנהג שדרס שוטר: "טרם ניתן לקבוע אם האיץ לפני שנורה"

הלווית הילדים טלה, שיאהב ועבד אל-רחמן, שנהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא, אבו גוש. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"אנחנו מתמודדים עם זה ומקווים שיהיה יותר טוב". הלוויות הילדים, הערב/נועם מושקוביץ

"זו טרגדיה קשה, משפחה, אימא עם שלושה ילדים, זה משהו שלא ראיתי בחיים שלי. זה קשה מאוד", סיפר אתמול לוואלה! NEWS דיב ג'אבר, שאיבד בשריפה הקטלנית את בתו ושלושת נכדיו.

"אנחנו מתמודדים עם זה ומקווים שיהיה יותר טוב, ושיעבור בשקט", המשיך ג'אבר. "לנדיה היו עוד שני בנים מאב אחר. אחד מהם, בן 15, רצה לבוא לבקר אותה. הוא היה חולה אז אמרתי לא שלא ילך, ובנס הוא נשאר בחיים". לדבריו של ג'אבר, נדיה, אם המשפחה, עבדה כדי לטפל בילדיה בגפה. שני ילדיה הבוגרים יותר לא גרו עמה ועם שלושת ילדיה הקטנים. "הילדים היו בבית ספר, כולם היו דואגים להם. היא הייתה מפרנסת המשפחה, עבדה כדי להביא הביתה חלב, לחם", אמר אביה של נדיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווית הילדים טלה, שיאהב ועבד אל-רחמן, שנהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא, אבו גוש. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הלוויות הילדים באבו גוש, הערב/נועם מושקוביץ

השריפה הקשה פרצה לפנות בוקר, וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה בזירה. "מדובר באירוע קשה ומזעזע. כשהגענו ראינו בית פרטי אפוף עשן. כוחות הכיבוי שפעלו במקום חילצו אלינו ארבעה נפגעים, אישה בת 36 ושלושה ילדים", סיפרו פרמדיק וחובש בכיר במד"א ישראל וינגרטן ובועז אלינסון לאחר האירוע. "הם היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשהם מכוסים פיח. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח וביצענו פעולות החייאה, לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותם", הוסיפו.

חובש רפואת חרום במד"א אבי ברהום, המתגורר בכפר הסמוך והגיע מביתו כדי לסייע לטיפול בפצועים, סיפר: "זה קשה מאוד לראות איך מוציאים אלינו מתוך הבית אפוף העשן שלושה ילדים קטנים ואישה, אחד אחרי השני, כשהם ללא סימני חיים".

אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא ליד ירושלים, 21 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
זירת השריפה, אתמול/נועם מושקוביץ
אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה בביתם בעין נקובא ליד ירושלים, 21 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"הבית היה אפוף עשן". דלת הבית המפויח/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully