וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ההפגנות ההמוניות נגדו: "למה הם לא הלכו להצביע?"

נשיא ארה"ב ביקר את צעדות המחאה נגדו, שכללו מאות אלפי משתתפים ומפורסמים. "זה פגע במטרה שלהם", כתב בחשבון הטוויטר הפרטי שלו, אך בהמשך פרסם הודעה מפייסת יותר: "הפגנות הן סימן ההיכר של הדמוקרטיה שלנו"

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר היום (ראשון) את צעדות המחאה ההמוניות נגדו, שכללו מאות אלפי מפגינים, ותהה "מדוע הם לא הלכו להצביע". עם זאת, בהמשך הבהיר כי הפגנות הן "סימן ההיכר של הדמוקרטיה שלנו". טראמפ, שכתב את הדברים בחשבון הטוויטר הפרטי שלו, ציין גם את אחוזי הצפייה בטקס ההשבעה שלו ביום שישי. "31 מיליון איש צפו בהשבעה, 11 מיליון יותר מהנתונים הטובים שהיו לפני ארבע שנים!".

"ראיתי את ההפגנות אתמול, אבלב היה לי הרושם שהיו בדיוק בחירות. מדוע האנשים האלו לא הצביעו?", שאל נשיא ארצות הברית. "הסלבס פוגעים במטרה". כחצי מיליון איש זרמו לוושינגטון הבירה אתמול במסגרת מחאת הנשים נגד טראמפ, בהם גם הזמרת מדונה ושחקנית הקולנוע סרקלט ג'והנסון. לאחר הציוצים הראשונים, כתב טראמפ, בצורה לא אופניית, כי "גם אם אני לא תמיד מסכים איתם, אני מכיר בזכותם של האנשים להביע את דעתם".

לקריאה נוספת על הנשיא טראמפ
מיי תהיה המנהיגה הראשונה שפוגשת את טראמפ: "לא אפחד להעיר לו"
נתניהו ברקע ההצעה לסיפוח מעלה אדומים: "נדאג להתיישבות באחריות"
מחאת ענק נגד הנשיא טראמפ: מיליונים הפגינו ברחבי העולם

הפגנות ענק בוושינגטון נגד הנשיא דונלד טראמפ, ינואר 2017. רויטרס
מחאת הענק נגד טראמפ בוושינגטון, אתמול/רויטרס

ההפגנות נערכו במחאה על התבטאויותיו של טראמפ לאורך הקמפיין כלפי נשים, מהגרים ומוסלמים, והטענות נגדו להטרדה מינית. הפגנות דומות נערכו ביותר מ-600 מוקדים ברחבי העולם.

תחילה תכננו המארגנים בוושינגטון לצעוד לעבר הבית הלבן, אך בשל מספר המשתתפים הרב הוחלט בסופו של דבר שלא לקיים תהלוכה מאורגנת. גם מארגני ההפגנה בשיקגו, שאליה הגיעו 150 אלף איש, נאלצו לבטל את הצעדה המתוכננת בשל המספר הרב של האנשים. צעדות נערכות בערים רבות בכל 50 המדינות, ובניו יורק צעדו המשתתפים לעבר "מגדלי טראמפ".

המארגנים מאמינים כי כשלושה מיליון בני אדם השתתפו בהפגנות ברחבי העולם. בתל אביב מחו כ-150 בני אדם מול שגרירות ארצות הברית, אך הפגנות גדולות הרבה יותר נערכו בערים גדולות רבות. בפריז אלפים הפגינו באזור מגדל אייפל, שרו והרימו כרזות, וכך גם בלונדון, בירת בריטניה. בסידני שבאוסטרליה מחו כ-5,000 נשים, גברים וילדים. צעדות והפגנות נגד הנשיא האמריקני נערכו גם באיטליה, גרמניה, ספרד, הודו, קרואטיה וניו זילנד.

(עדכון ראשון: 14:59)

שלט בהפגנת נשים נגד הנשיא דונלד טראמפ, סן פרנסיסקו, 21 בינואר 2017. AP
מחאה נגד טראמפ בסן פרנסיסקו, אתמול/AP
הפגנת הנשים נגד הנשיא דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול וושינגטון, 21 בינואר 2017. רויטרס
ההפגנה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully