וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי VIP ובריכת שחייה: הקרמלין מקים לפוטין מרפאה פרטית חשאית

22.1.2017 / 14:14

לפי מסמכים שהגיעו לרויטרס, מתחם שנבנה בפרבר של מוסקבה בתוך מתחם רפואי ותיק ששימש עוד את ההנהגה הסובייטית מיועד לבכירי הממשל. הוא יצויד במערכות תקשורת המיועדות לנשיא וראשי השלטון ועלותו מוערכת בכ-48 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הקרמלין מתכננן להקים מרפאה פרטית לנשיא ולדימיר פוטין ולבכירי ממשל, כך עולה ממסכים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס וממגורמים רפואיים המעורבים בפרויקט. המבנה המתכונן בן שלוש הקומות, שאמור להיבנות במתחם רפואי של הקרמלין בפרבר של מוסקבה, יאפשר אשפוז של עשרה מטופלים בו זמנית ומערכות תקשורת השמורות תחת החוק הרוסי לנשיא, לראש הממשלה ולגורמים בכירים אחרים.

במרפאה, שעלותה לפי המסמכים היא 2.9 מיליארדר רובל – כ-48 מיליון דולר – יהיו סוויטות לאח"מים, בריכת שחייה וחדרים לקיום מפגשים. בתשובה נמסר ממנהל הנכסים של הקרמלין כי המרפאה אכן נמצאת בשלבי הקמה, אולם היא מיועדת למאות עובדי ציבור, ואינה מוגבלת רק לנשיא ולראש הממשלה.

המתחם הרפואי היה במשך עשורים רבים המקום שבו בכירי ההנהגה הסובייטית והרוסית קיבלו טיפול רפואי. לפי מנהלים לשעבר בבית החולים, אנשי הצוות נבדקים על ידי סוכנויות הביטחון. עם זאת, בשני העשורים האחרונים, חלק מהאליטה הרוסית עברו טיפולים רפואיים מחוץ למדינה. לפי כמה רופאים המכירים את בית החולים, הוא אינו עומד בסטנדרטים המתקדמים.

עוד ידיעות מהעולם
מיי תהיה המנהיגה הראשונה שפוגשת את טראמפ: "לא אפחד להעיר לו"
המבצע האחרון של אובמה: מאה לוחמי אל-קאעדה חוסלו בסוריה
סיבוב ראשון אצל הסוציאליסטים: השמאל בצרפת מחפש מנהיג

בית החולים "הקליקינה המרכזית" בפרבר של מוסקבה, רוסיה, ינואר 2017. רויטרס
המתחם שבו מוקמת המרפאה הפרטית/רויטרס

המתיחות בין רוסיה למערב שינתה את היחס במדינה כלפי טיפולים בחו"ל והגבירה את הדרישה לכך שהרשויות יקימו מתקנים רפואיים משודרגים. לפי שני רופאים בכירים במוסקבה, הסנקציות שהוטלו על חלק ממקורביו של פוטין אילצו אותם לחפש טיפול ברוסיה במקום במדינות זרות. במקביל, פוטין בן ה-64 וחלק מבעלי בריתו הקרובים ביותר מתקרבים לגיל שבו הם צפויים לחלות יותר ולהזדקק להתערבות רפואית גדולה יותר.

הקמת המתחם החדש היא חלק מתכנית נרחבת יותר של מחלקת הנכסים בקרמלין לשיפור תשתיות הבריאות שתחת שליטתה. המתקנים הללו משמים בעיקר את בכירי המדינה. בארבע השנים האחרונות, זינקו הוצאותיה של המחלקה ב-200%, ואילו ההוצאות על שיפור מערכת הבריאות לאזרחים הפשוטים היו משמעותית קטנות יותר בשל האינפלציה הגואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בית החולים "הקליקינה המרכזית" בפרבר של מוסקבה, רוסיה, ינואר 2017. רויטרס
הסנקציות גרמו לבכירי הממשל לעבור טיפולים ברוסיה/רויטרס
בית החולים "הקליקינה המרכזית" בפרבר של מוסקבה, רוסיה, ינואר 2017. רויטרס
בית החולים "הקליקינה המרכזית" בפרבר של מוסקבה, רוסיה, ינואר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully