וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי תהיה המנהיגה הראשונה שפוגשת את טראמפ: "לא אפחד להעיר לו"

22.1.2017 / 14:16

ראשת ממשלת בריטניה תגיע לוושינגטון ותדון עם נשיא ארה"ב ביחסי המסחר בין המדינות ובמלחמה בטרור. ברקע מחאתן של מאות אלפי נשים בעולם, היא הבהירה: "ההצהרה הגדולה ביותר היא שמולו יושבת ראש ממשלה אישה"

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי תהיה המנהיגה הזרה הראשונה שתיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אולם לפני פגישתם ביום שישי בוושינגטון, היא הבהירה היום (ראשון) כי היא לא תחשוש לבקר אותו אם הוא יגיד דברים בלתי מתקבלים על הדעת. מיי אמרה כי היא תנצל את ההזדמנות כדי לדון עם טראמפ ביחסי המסחר בין שתי המדינות, בנאט"ו ובסוגיות כמו המלחמה בטרור. אתמול יצאו מאות אלפי נשים בעולם, בהן גם רבות בערי בירה ברחבי אירופה, ומחו נגד טראמפ, בעיקר בשל דברים שאמר על נשים במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ובעבר.

"כבר אמרתי שחלק מהערותיו של דונלד טראמפ ביחס לנשים אינן מתקבלות, ועל חלקן הוא אף התנצל", אמרה ראשת ממשלת בריטניה בריאיון לרשת BBC. "כשנשב, אני חושבת שההצהרה הגדולה ביותר שתהיה לגבי תפקידן של נשים היא העובדה שתהיה שם ראש ממשלה אישה. בכל פעם שאמצא משהו שאני לא מסכימה לגביו לא אפחד להגיד זאת לדונלד טראמפ".

נשיא ארצות הברית נפגש לאחר ניצחונו בבחירות בנובמבר עם נייג'ל פאראג', ממובילי מחנה הברקזיט, במגדליו בניו יורק. בריאיון ל"טיימס" הלונדוני שפורסם החודש חזר טראמפ על תמיכתו בפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי וצפה כי מדינות נוספות יעקבו אחריה. הוא אף שב על ביקורתו כלפי נאט"ו, שאותה כינה "מיושנת", ועורר חשש באירופה.

עוד בנושא
נשיא החלומות: הפנטזיות של ירושלים על עידן טראמפ
בלי דקה אחת של חסד: כך נראתה היממה הראשונה של טראמפ כנשיא
מחאת ענק נגד הנשיא טראמפ: מיליונים הפגינו ברחבי העולם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בנאום על עזיבת האיחוד האירופי , 17 בינואר 2017. רויטרס
המנהיגה הראשונה שתפגוש בנשיא החדש. תרזה מיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully