וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות (ובני) הים שהתפטרו מהעבודה כדי לחיות מתחת למים

25.1.2017 / 7:17

אתם יכולים לגחך כמה שאתם רוצים: בני ובנות הים מסיאטל לא מתביישים בדרך החיים הביזארית שלהם וטוענים שהיותם בתולות ים מאפשרת להם לברוח מהמציאות ולחיות חיים שלווים, חופשיים ומאושרים. עם טיעונים כאלה - גם אתם תרצו לשים על עצמכם סנפיר ולהיות אריאל

צילום מסך

בסיפור המפורסם, בת הים הקטנה הופכת לאילמת רק כדי להגשים את חלומה ולחיות עם בני האדם - יש מי שיעשו הכל כדי לברוח מאיתנו. קהילה של נשים וגברים מסיאטל, וושינגטון, לא רק אוהבים להתחפש לבתולות ים ולבלות שעות ארוכות ב"עמוקים". הם הארדקור לגמרי. הם ויתרו על מקום העבודה שלהם, על החברים שלהם ועל זוג רגליים שעירות כדי לחיות חיים שלמים בתוך הים כבני ובנות ים. אתם יכולים לצחוק עליהם כמה שאתם רוצים, אך מדבר אחד לא תוכלו להתעלם: הם מאושרים, בטח יותר מאיתנו.

הכירו את אד בראון, טסי למוריה וקייטלין נילסן, 3 בני/בנות ים שהסכימו לחשוף את סיפור חייהם המוזר ולתת לנו הצצה לחיים מתחת למים. בשביל כל אחד מהם, תהליך השינוי מבן אדם לבן ים דומה לתהליך היציאה מהארון. קייטלין, הידועה גם בשם בת הים שלה - סייניה, התפטרה מעבודתה בשנת 2015 כדי להיות בת ים במשרה מלאה. בת ה-32 ידעה שהיא רוצה להיות בת ים מאז שהייתה ילדה קטנה, אך פחדה ללכת עם החלום שלה עד הסוף. היא סיימה לימודי תואר בביולוגיה ועסקה בתחום עד שהבינה שהיא לא יכולה עוד להתכחש למי שהיא באמת: בת ים. "כבר בגן, הגננת ביקשה מכל הילדים להגיד מה הם היו רוצים להיות כשיהיו גדולים. אני אמרתי שאני רוצה להיות בת ים. כולם צחקו עליי והנה, היום אני בת ים. מאז ומתמיד הרגשתי ככה".

קייטלין, "סייניה"

עוד באותו נושא

בת ה-19 שהיא בת הים הרשמית של בריטניה

לכתבה המלאה

קייטלין משתפת את הרשת בשלל תמונות וסרטונים שלה שוחה באגמים, כשאת רגלייה היא מכסה בסנפיר מסילקון, אותו עיצבה בעצמה בעבודת ים. היא גם מעבירה סדנאות לעיצוב סנפירים. היא מספרת שכמו בני ובנות ים אחרים, את ההשראה לחלום היא קיבלה מהסרט האהוב של דיסני, "בת הים הקטנה". גם הסרט "ספלאש" בכיכובם של טום הנקס ודריל האנה, תרם מאוד לעניין. "ההורים שלי הם ביולוגים ימיים, כך שאני יודעת הרבה על האוקיינוס בזכותם", היא מספרת, "אני מבלה המון זמן בים ומרגישה שייכת לשם. כשראיתי סרטים על בנות ים, זה מאוד חיזק לי את זה".

היא מאוהבת בסנפיר שלה ומשקיעה המון זמן בתחזוקו, "אני מרגישה שהוא חלק ממני. ממש כמו תותב. לפעמים אני צוחקת ואומרת שאני לובשת תותב כי נולדתי עם מום נוראי - רגליים. כשאני בלי הסנפיר שלי, אני מרגישה מוזר. פתאום אני צריכה ללכת על הרגליים ואני לא יודעת מה לעשות איתן. הן נורא מסורבלות".

אד, "מאטליני"

אד בראון לא מגדיר עצמו כגבר או אישה במסגרת הזהות החדשה שלו כבן ים. בן ה-24 מספר שבפעם הראשונה בחייו שהוא מרגיש שלם עם עצמו, "אני חי את החלום שיש להרבה אנשים, בעיקר ילדים. אני מרגיש יותר שלם עם עצמי. אני חי בפנטזיה". אד בראון, או בשמו הבתולי "מאטליני", מתגורר בסירה ומבלה את רוב זמנו הפנוי במים. גם הוא קיבל השראה להפוך לבן ים אחרי שצפה בסרט של דיסני, "השנה ה-13". הוא מספר שהחיים החדשים שלו מאפשרים לו להימלט מהמציאות הקשה שמחוץ למים. "כשאני בתוך המים עם הסנפיר עליי, זה מרגיש לי כמו קסם. אף פעם לא יכול להיות לי יום רע. לא משנה מה קורה לי, כשאני שם עליי את הסנפיר ויוצא לשחיה - היום אוטומטית הופך למעולה".

הצצה לקהילת בני ובנות הים של סיאטל:

טסי, סטודנטית למדיניות ואיכות הסביבה, קיבלה את ההשראה להפוך לבתולת ים לפני כ-3 שנים, כשביקרה בבית ספר לבתולות ים בפיליפינים. עכשיו כשהיא "אסי", היא טוענת שדאגותייה נעלמו מהעולם ושהיותה בת ים הפכה אותה לבלתי מנוצחת. בת ה-24 אמרה: "תמיד היה לי חוסר ביטחון בגוף שלי כי אני שוקלת יותר מהממוצע. אני חושבת שהרבה אנשים מרגישים חוסר ביטחון. כשאני עם הסנפיר שלי, אני כבר לא מרגישה ככה. פתאום כבר לא אכפת לי באיזו מידה אני. אני בתולת ים וכולם מתמקדים בזה ולא במבנה הגוף שלי". היא מוסיפה: "כשאני מסירה את הסנפיר שלי, אני מרגישה כאילו תלשתי חלק מהגוף שלי. אני מרגישה פגיעה שוב". בזמנה הפנוי היא מחנכת לשמירה על איכות הסביבה ומנסה להעלות מודעות לשימור האוקיינוס.

טסי, "אסי"

בעוד השלושה מבלים שעות רבות בשחייה, גם אחד עם השני, בני המשפחה והחברים הקרובים שלהם נאלצים להסתגל לשגרת החיים הביזארית שאימצו לעצמם. אמא של טסי תומכת בבתה, אך לא לגמרי מבינה אותה. "כשסיפרתי לאמא שלי שאני רוצה להיות בת ים, היא לא הפסיקה לצחוק עלי", סיפרה טסי, "היא חשבה שזה היסטרי ולא האמינה שאעשה את הצעד הזה ואהפוך לבת ים".

האם המודאגת, קורה למוריה, אמרה: "חשבתי שזה רעיון מטופש. חשבתי שזה בזבוז זמן וכסף. רציתי שהיא תשקיע יותר זמן בלימודים מאשר שתשחה עם סנפירים". אולם, עם הזמן היא התרגלה לרעיון והחלה לתמוך בתשוקה של בתה, "אני רואה כמה היא מאושרת. זה עושה לה רק טוב. היא חיה בפנטזיה. החיים בחוץ קשים ובמים היא מרגישה חופשיה. היא לא חושבת על כלום ופשוט נהנית מהרגע". טסי סיכמה: "אני תמיד אהיה בת ים, כי כשאני כזאת - אני לא מרגישה צורך להסתיר כלום. זאת אני. תתמודדו".

אחד השכנים של אד, ת'ור רדפורד, טוען שבפעם הראשונה שהוא ראה את אד שוחה לצד הסירה שלו – הוא היה בטוח שזה דולפין. בן ה-47 אמר: "ראיתי זנב גדול ואז פתאום אד צץ מהמים. זה זיעזע אותי, זה היה מטורף". מבין השלושה, קייטלין היא היחידה שנמצאת כרגע במערכת יחסים. ליתר דיוק, היא נשואה - ולא לבן ים. הבעל האנושי שלה, קים לומן, מספר בגאווה לעולם שהוא נשוי לבתולת ים. קייטלין אמרה: "בעלי חושב שזה מדהים שאני בתולת ים. הוא ידע על זה מהרגע שהכרנו. אם לא הייתי נשואה לבן אדם, הייתי בטח מחפשת חבר שהוא בן ים". קים הסביר: "אני חושב שזה אחד הדברים הראשונים שהיא אמרה לי. בזמנו לא הבנתי בדיוק במה מדובר, אבל היא לא נשמעה לי מטורפת אז פשוט זרמתי עם זה. אני גאה להיות נשוי לקייטלין. היותה בתולת ים זה חלק גדול ממה שהיא ואני מכבד את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully