וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר הדירות לא עזר: המחסל בתל אביב ידע בדיוק את לו"ז העבריין העצור

עבד עייש, בן 33 מיפו, הוא העבריין שחוסל אמש. עייש נעצר בחשד למעורבות ברצח עבריין אחר, אך ביולי שוחרר למעצר בית בשל מחדלי משטרה. המשטרה אישרה לו לעבור בין כמה מקומות מגורים, אך מי שחיסל אותו ידע ככל הנראה בדיוק באילו שעות הוא יכול לצאת מהמלון שבו שהה

עריכה: שניר דבוש

עבד עייש, בן 33 מיפו, הוא העבריין שחוסל אמש (שבת) באירוע הירי בתל אביב. גם מאבטחו האישי של עייש חוסל בתקרית, שבמהלכה נורו השניים ברחוב תוצרת הארץ שבעיר. אשתו ובנו בן השנתיים של עייש היו גם הם בזירה, אך לא נפגעו מהירי. המשטרה פתחה במצוד אחר היורה.

עייש היה דמות מוכרת היטב בעולם הפשע ביפו, ונחשב ליעד מודיעיני מרכזי של ימ"ר תל אביב. אלא שדווקא כשבמשטרה חשבו שהצליחו לשים את ידה עליו – קרס תיק חקירת רצח בשל מחדלי המשטרה. בשנת 2015 נעצר עייש, יחד עם חמישה בני אדם נוספים, בחשד לרצח העבריין ג'יהאד חמאד ביפו.

הרקע לרצח - שעייש עצמו תכנן לפי החשד - היה חיסול חשבונות לאחר שחשדו כי חמאד עומד מאחורי רצח של חברם, כך לדברי המשטרה. לצורך כך, לפי הפרקליטות, הותקן מכשיר מעקב ברכבו של חאמד, על פי תכניתו של עייש שהתגורר אז במלון אורכידאה ברחוב הירקון בתל אביב. בסופו של דבר חוסל חאמד בלב יפו ונגד עייש הוגש כתב אישום חמור על רצח.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: רכב ובו 4 נוסעים דרס שוטר במחסום שהוקם בנצרת עילית
"מילצ'ן העיד: הזוג נתניהו הוא שדרש את טובות ההנאה"
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי בתל אביב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יולי האחרון הוחלט לשחרר את עייש למעצר בית בשל מחדלי חקירה. בין היתר לא נלקחו צילומי האבטחה שתיעדו לכאורה את עייש וחבריו יוצאים לרצח, חדר המלון בו התגוררו לא נבדק כראוי והתקיימו מחדלים נוספים שהובילו את השופט לקבוע כי רמת הראיות לביסוס עבירות הרצח אינה נמצאת ברף העליון.

בעקבות השחרור עבר עייש להתגורר בבית מלון אחר, ורק לפני כמה שבועות אושר לו לעבור שוב, הפעם למגדלי תל אביב, בדירה 112 – שם חוסל. בפועל, מי שביצע את הרצח ידע היטב את לוח הזמנים של עייש: בית המשפט אישור בנובמבר האחרון לעייש כי בין השעות 18:00 ל-20:00 בערב יוכל לצאת ממעצר הבית שבו היה נתון.

אירוע ירי ברחוב תוצרת הארץ שבתל אביב, ינואר 2017. תצפית TPS
זירת האירוע, אמש/תצפית TPS

עייש אומנם שוחרר ממעצר, אולם הוא היה נתון באזיקים אלקטרוניים, ורק בשבוע האחרון אושר לו לצאת לסדרת טיפולי שיניים, זאת ביחד עם מלווים שאושרו על ידי בית המשפט. ביום חמישי הוא אף יצא לטיפול פיזיותרפיה במכון בראש העין.

בעבר נעצר עייש על רצח נוסף שאירע ב-2011 ביפו. גם במקרה זה שוחרר לבסוף ממעצר, לאחר שלא נמצאו ראיות התומכות בטענת המשטרה. אולם, לאורך השנים האחרונות הוא היה ידוע במשטרה כמי שעומד מאחורי אירועי אלימות רבים. לדיון הבא בעניין פרשת הרצח שהיה אמור להיות בעוד שבועיים בבית משפט המחוזי בתל אביב, עייש כבר לא יגיע.

"אנשי המז"פ (המחלקה לזיהוי פלילי) לוקחים כל מה שצריך", אמר אתמול מפקד מרחב יפתח, ניצב-משנה דני לוי, שציין כי החקירה בראשיתה. "בשלב הזה זה מה שאפשר למסור. מרחב יפתח עושה מה שניתן כדי לשמור על תושבי תל אביב. נמצא את החשודים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully