וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הושבע לנשיאות; הפגנות מחאה המוניות ברחבי העולם

איל הנדל"ן נכנס באופן רשמי לבית הלבן. בוושינגטון מפגינים מאות אלפים נגד התבטאויותיו של הנשיא החדש לאורך הקמפיין. בוואדי ערה אלפים מפגינים במחאה על האלימות באום אל-חיראן ואם ושלושת ילדיה נספו בשריפה ליד ירושלים. הכותרות שעשו את השבת

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

טראמפ הושבע לנשיא ארה"ב ה-45: "אמריקה בלתי ניתנת לעצירה"

דונלד טראמפ הושבע אתמול לנשיא ארצות הברית ה-45 בטקס בוושינגטון הבירה, בהשתתפותם של מאות אלפי אנשים, בראשם הנשיא היוצא ברק אובמה. טראמפ הבטיח בנאומו התקיף "להשיב את אמריקה לגדולתה" - שהייתה סיסמת הקמפיין שלו - "ולמחות את הטרור האסלאמי", מונח שממנו נמנע קודמו בתפקיד. "כשאמריקה מאוחדת היא בלתי ניתנת לעצירה". בהמשך הוא צעד מגבעת הקפיטול, שם סעד ארוחת הצהריים עם חברי הקונגרס, אל עבר הבית הלבן.

לפני הנאום, שנמשך 16 דקות בלבד, השביע נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס את טראמפ. כשידו מונפת, אמר טראמפ: " אני נשבע בכובד ראש, כי אמלא באמונה את תפקיד נשיא ארצות הברית, וכמיטב יכולתי אקיים את חוקת ארצות הברית, אשמור ואגן עליה". בהמשך הערב השתתפו טראמפ וסגנו מייק פנס במצעד חגיגי בשדרות פנסילבניה בעיר ובמהלך הלילה הם הגיעו לשלושה נשפים שונים.

למען נשים, נגד טראמפ: מאות אלפים מוחים בעולם נגד הנשיא הנכנס

מאות אלפי בני אדם מרחבי ארצות הברית הגיעו לדרום הבירה וושינגטון לצעדת נשים נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. צעדת הנשים בוושינגטון נערכת במחאה נגד התבטאויותיו של טראמפ לאורך הקמפיין שביזו נשים, מהגרים ומוסלמים, והטענות נגדו להטרדה מינית. ביממה האחרונה נערכו מאות הפגנות דומות ברחבי העולם.

צעדת הנשים, אירוע המחאה הגדול ביותר בהקשר הזה, מפנה זרקור אופוזיציוני חריף נגד הנשיא הנכנס, בתקופה שבאופן מסורתי אמורה להיות "ירח הדבש" של כהונתו. ואכן, על פי סקר משותף לרשת ABC וה"וושינגטון פוסט", הפופולריות של טראמפ היא הנמוכה ביותר שזוכה לה נשיא נכנס מאז שנות ה-70.

אך ההפגנות נגד נשיא ארצות הברית החדש, ובפרט צעדות הנשים, אינן מוגבלות רק למעצמה. ברחבי העולם צעדו נשים נגד טראמפ, וממארגני המחאה נמסר כי יותר מ-670 אירועים דומים נערכו מחוץ לארצות הברית.

כ-4,500 בני אדם מפגינים באזור ואדי ערה סמוך לכביש 65, במסגרת צעדי המחאה שעליהם החליטה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי עקב העימותים האלימים בין כוחות הביטחון ותושבי הכפר אום אל-חיראן שבפזורה הבדואית והריסת הבתים בכפר. בעימותים נדרס למוות השוטר ארז לוי, ונורה למוות הדורס, תושב היישוב, יעקוב אבו אל-קיעאן.

המפגינים מחזיקים שלטים שעליהם נכתב: "די להרס הבתים, ממשלה פושעת" ו"לפטר את השר ארדן". המפגינים מתרכזים בתוך הכפר ערערה, ובמשטרה מעוניינים שלא לאפשר למפגינים לנוע לעבר פאתי הכפר ולכיוון כביש 65. עומסי תנועה כבדים נרשמים באזור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מסר נגד העברת השגרירות": בבית לחם שרפו תמונות של טראמפ

קבוצת פעילי תנועת ההתנגדות העממית שרפה תמונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכניסה הצפונית לבית לחם, בעת טקס השבעתו לנשיאות. זאת, במחאה על הצהרותיו כי יעביר את השגרירות האמריקניות בישראל מתל אביב לירושלים.

הפעילים הניפו שלטים שמזהירים את טראמפ מפני העברת השגרירות, ושרפו את תמונותיו, בסמוך למוצב של צה"ל באזור. "זהו מסר לטראמפ נגד העברת השגרירות לירושלים", אמר מונדר עמירה, אחד הפעילים. "העברת השגרירות תפוצץ את המצב בעולם כולו, ולא רק בפלסטין. זהו מעשה התגרות ברגשות הפלסטינים, המוסלמים והערבים בעולם, שיחסל את תהליך השלום באופן סופי".

אם ושלושת ילדיה נהרגו בשריפה שפרצה בבית פרטי ליד ירושלים

אם ושלושת ילדיה נהרגו הלילה בשריפה שפרצה בבית פרטי בכפר עין נקובא שליד ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של האם, נדיה ג'אבר בת 36, ושלושת ילדיה - טלה בת העשר, ושני בנים בני שיהאב בן השש ועבד אל-רחמן בן השלוש. מחקירת השריפה עולה כי הגורם לדליקה היה התלקחות תנור חימום. בדליקה נוספת שפרצה הלילה נפצעו שישה בני אדם, בהם שניים במצב קשה.

"מדובר באירוע קשה ומזעזע. כשהגענו למקום ראינו בית פרטי אפוף עשן, כוחות הכיבוי שפעלו במקום חילצו אלינו ארבעה נפגעים, אישה בת 36 ושלושה ילדים", סיפרו פרמדיק וחובש בכיר במד"א ישראל וינגרטן ובועז אלינסון. "הם היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשהם מכוסים פייח, הענקנו להם טיפול רפואי בשטח וביצענו פעולות החייאה, לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותם", הוסיפו.

ניצחון לארדואן: הפרלמנט אישר שינוי בשיטת המשטר - שיעלה למשאל עם

הפרלמנט בטורקיה אישר הלילה הצעת חוק להרחבת סמכויות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. במסגרת החוק תיערך רפורמה בחוקת המדינה, שתאפשר לארדואן למנות ולפטר שרי ממשלה, להשתלט על הנהגת המפלגה ולמעשה למשול עד 2029. עם זאת, כדי לאשר באופן סופי את השינויים תערוך המדינה למשאל עם בנושא, שצפוי להיערך באביב.

בפגישה מאוחרת בפרלמנט אושרו שבעה סעיפים חדשים לחוקה שהציעה מפלגת השלטון, מפלגת הצדק והפיתוח (AKP). 339 חברי פרלמנט תמכו בסעיפים החדשים, ו-142 התנגדו להם. ראש הממשלה בינאלי יילדרים חגג את תוצאות ההצבעה, ואמר כי "אל תטילו ספק בכך שהעם יעשה את ההחלטה הטובה ביותר בנוגע לרפורמות בחוקה". לדבריו, "אזרחינו יגיעו לקלפי, ויצביעו עם הלב והראש שלהם, ויעשו את ההחלטה הטובה ביותר עבור טורקיה".

איטליה: 16 אזרחי הונגריה, רובם בני נוער, נהרגו בתאונת אוטובוס

לפחות 16 בני אדם נהרגו וכ-40 נוספים נפצעו הלילה בתאונת אוטובוס סמוך לעיירה ורונה שבצפון איטליה. מהמשטרה נמסר כי האוטובוס, שהחזיר 55 תלמידי תיכון, הורים ומורים הונגרים מצרפת לבודפשט, עלה בלהבות במהלך נסיעתו בכביש מהיר.

"רוב הנוסעים באוטובוס היו בני נוער, וכמה מהם היו הורים ומורים", אמר ג'רום לאקווניטי, ראש משטרת התנועה בוורונה. עוד הוסיף לאקווניטי, כי לאחר שעלה באש, סטה האוטובוס מהכביש סמוך למחלף, והתנגש בעמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully