וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא החלומות: הפנטזיות של ירושלים על עידן טראמפ

22.1.2017 / 11:02

כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן נתפס בעיני רבים בשולחן הממשלה כעידן חדש ביחסי ישראל-ארה"ב. לראשונה לנתניהו ולממשלת הימין יש שותף רפובליקני, שלפחות לפי הצהרותיו, עשוי לחולל שינויים דרמטיים. האם יהיה אפשר לגזור עליו קופון?

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בירושלים חיכו בקוצר רוח לכניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, ולמה שנתפס בעיני רבים כעידן חדש ביחסי ישראל-ארה"ב. בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית שלו, לראש הממשלה בנימין נתניהו – וממשלת הימין שבראשותו – יש שותף רפובליקני בחדר הסגלגל, ולא ממשל דמוקרטי שחלוק עליו בסוגיות שונות של מדיניות.

לפי ההערכה בירושלים, נתניהו עשוי להיפגש עם הנשיא החדש כבר בשבועות הקרובים, ומתנהלים מגעים בין הצוותים לקביעת סדר היום של הפגישה הראשונה. כמו בבירות רבות ברחבי העולם, גם בירושלים ישנם סימני שאלה לגבי הרוח החדשה שנושבת משדרות פנסילבניה אבל לפחות לפי הצהרות הקמפיין שלו, טראמפ עשוי לחולל שינויים דרמטיים בשורה של נושאים הרי גורל עבור ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
השבעת הנשיא טראמפ: צפו במשדר המיוחד מאולפן וואלה! NEWS
מחווה ליריבה: טראמפ הודה לקלינטון לקול תשואות רועמות
טראמפ הושבע לנשיא ארה"ב ה-45: "אמריקה בלתי ניתנת לעצירה"

הנשיא דונלד טראמפ בטקס השבעתו, וושינגטון 20 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ בטקס השבעתו/רויטרס

יתרה מכך, הוא מינה בסביבתו הקרובה שורה של יועצים בכירים שהתואר "אוהדי ישראל" קטן עליהם, כמו השגריר המיועד לישראל דיויד פרידמן והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט, וחתנו ג'ארד קושנר, שיהיה אמון על הנושא הישראלי-פלסטיני. אלה האנשים שילחשו על אוזנו של טראמפ, ודלתם תהיה פתוחה לרווחה בפני שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שעד כה נחשב לכמעט אישיות בלתי רצויה אצל ממשל אובמה. מצד שני, חלק מהמינויים של טראמפ לקבינט - כמו שר החוץ המיועד רקס טילרסון ושר ההגנה המיועד ג'יימס מאטיס - מחזיקים בעמדות שונות בכל הנוגע להסכם הגרעין עם איראן ופתרון שתי המדינות, ואצל טראמפ, כמו אצל טראמפ, מוטב לא לצאת בתחזיות מפליגות.

כך או כך, הציפייה לחילופי הבית הלבן הכניסה את מפלגות הימין בקואליציה לתזזית של ציפיות. החל מהעברת השגרירות לירושלים לביטול החלטה 2334 של האו"ם נגד ההתנחלויות - אלה הפנטזיות שבירושלים היו רוצים לגזור עליהן קופון:

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully