וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנה של מרקל על נאום ההשבעה של טראמפ: "טון לאומני חזק"

הבכיר הגרמני טען כי כהונתו של נשיא ארצות הברית הנכנס תהיה "מסע קשה". נשיא מקסיקו בירך, אך הבהיר כי הוא מצפה לשיח "מכבד", ואילו ממשלת קנדה הזהירה מפני בידוד כלכלי תחת טראמפ. האפיפיור: "מתפלל שערכי המוסר ינחו אותך"

צילום: רויטרס

סגן קנצלרית גרמניה זיגמר גבריאל אמר אתמול (שישי) כי בנאום ההשבעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "שמענו טון לאומני חזק". בריאיון עם הרשת הציבורית ZDF, הוסיף גבריאל – הבכיר הגרמני הראשון להגיב להשבעתו של הנשיא הנכנס – כי "אני חושב שאנחנו חייבים להתכונן למסע קשה".

זיגמר העריך כי טראמפ "היה רציני לחלוטין" בנוגע להבטחות שהשמיע בנאום ההשבעה, כולל שינוי מדיניות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית ומדיניות החוץ של וושינגטון. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב סגנה של אנגלה מרקל, בפרפראזה להמנון האמריקני: "ארצות הברית האהובה, הישארי ארצם של בני החורין וביתם של האמיצים".

עידן טראמפ - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ניפוץ חלונות וחסימות כבישים: הפגנות בנתיב המצעד החגיגי של טראמפ
אז והיום: השבעת טראמפ מחווירה לעומת קרנבל אובמה ב-2009
"הם טיפשים, היא אידיוטית": הרגעים הגדולים מדרכו של טראמפ לנשיאות

הנשיא דונלד טראמפ בטקס השבעתו, וושינגטון 20 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ בטקס ההשבעה, אתמול/רויטרס

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, שזכה לביקור מטראמפ במהלך מסע הבחירות, קרא בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו לשיח "מכבד" עם הממשל החדש, בצל הבטחתו של הנשיא הנכנס להקים חומה בגבול מקסיקו – ולגרום לשכנה מדרום לשלם עליה. פניה נייטו הוסיף כי הוא ירצה להדק את הקשרים בין המדינות, אולם הבהיר כי הריבונות, האינטרס הלאומי והגנתה של מקסיקו יהיו בעדיפות עליונה.

גם נשיאת טייוואן צאי יינג וון, שקיבלה שיחת טלפון חריגה מטראמפ לאחר ניצחונו בבחירות, בירכה את הנשיא הנכנס בטוויטר, בצעד שצפוי להחריף עוד יותר את זעמו של הממשל הסיני, החושש מהתקרבות בין ממשל טראמפ לטייוואן. "ברכותיי", כתבה, "הדמוקרטיה קושרת יחד את טייוואן ואת ארצות הברית. אני מצפה לקדם את השותפות בינינו".

הפגנה נגד הנשיא דונלד טראמפ, לימה פרו. 20 בינאור 2017. רויטרס
בעולם הביטו בדאגה. הפגנה נגד הנשיא טראמפ בלימה, פרו/רויטרס
הפגנה נגד בחירת דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, ברלין גרמניה 20 בינואר 2017. רויטרס
מחאה נגד טראמפ בברלין, אתמול/רויטרס

מהממשלה בקנדה, השכנה מצפון, נמסר כי אוטווה בטוחה שהנשיא טראמפ יבין כי שיתוף פעולה צמוד עם קנדה ייטיב עם הכלכלה של שתי המדינות. זאת, ככל הנראה בהתייחסות להתחייבותו של טראמפ לפתוח במשא ומתן מחודש על הסכם הסחר הצפון אמריקני (NAFTA). בהודעה שפרסם ראש הממשלה ג'סטין טרודו, הוא כתב כי "יחד, נרוויח מסחר מקיף ומקשרי השקעות, ונתמוך במיליוני מקומות עבודה בקנדה ובארצות הברית".

האפיפיור פרנציסקוס, מצדו, הפציר בנשיא הנכנס לפעול על פי ערכי המוסר, וקרא לו לסייע לעניים ולמודרים. "בעת שבה משפחת בני האדם חווה משברים הומניטריים חמורים, שדורשים ראייה לטווח ארוך ותגובה פוליטית מאוחדת, אני מתפלל כי החלטותיך יונחו על ידי הערכים הרוחניים והמוסריים העשירים שעיצבו את ההיסטוריה של העם האמריקני ואת מחויבותה של מדינתך לקידום הכבוד האנושי והחירות ברחבי העולם", מסר הכס הקדוש, שהביע ביקורת קשה על טראמפ בעבר.

ברכתו של נשיא הודו נרנדרה מודי:

ברכתו של נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו:

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully